سرخط خبرها

فاز اول بزرگترین مرکز جامع سلول‌های بنیادی دانشگاهی در تهران راه‌اندازی شد

  • کد خبر: ۱۷۱۷۳
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
فاز اول بزرگترین مرکز جامع سلول‌های بنیادی دانشگاهی در تهران راه‌اندازی شد
فاز اول بزرگترین مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه‌های کشور روز یکشنبه،۲۰ بهمن ۹۸ در دانشگاه علوم پزشکی تهران راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، امیرعلی حمیدیه، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: رونمایی چندین محصول دانش‌بنیان، اتمام فاز اول مجموعه اتاق‌های تمیز سلول و ژن درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران از دیگر برنامه‌ها در مراسم راه‌اندازی فاز اول بزرگترین مرکز جامع سلول‌های بنیادی دانشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی تهران خواهد بود.

وی ادامه داد: این مراکز دارای ساختار دانشگاه نسل سوم هستند که علاوه بر آموزش، پژوهش بر روی فناوری و توسعه اقتصاد دانش بنیان کار می‌کنند، تمرکز این مراکز برروی تولید محصول و ثبت پتنت است و به عبارتی حلقه مفقوده اتصال دانشگاه به صنعت خواهند بود.  

طراحی ۶ یا ۷ مرکز جامع سلول های بنیادی در کشور

حمیدیه افزود: ۶ یا ۷ مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول های بنیادی طراحی شده که تعدادی در نقاط مختلف کشور فعال شدند و برخی دیگر هم به زودی راه اندازی خواهند شد.

حمیدیه گفت: مراکز جامع سلول درمانی و پزشکی بازساختی در دانشگاه های علوم پزشکی تبریز، شیراز، کرمان و پژوهشگاه رویان راه اندازی شد، این مرکز در دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز روز یکشنبه این هفته افتتاح می شود و در یزد و اهواز قرار است به زودی این مراکز فعالیت خود را آغاز کنند.

وی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کمک به گسترش فناوری دانشگاه ها، ایجاد زیرساخت‌ها به منظور فراهم‌شدن زیست بوم فناوری است تا حضور موثرتر کارآفرینان، شرکت‌های سرمایه‌گذار و شرکت دانش‌بنیان در کنار دانشگاه‌ها فراهم شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->