بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد
سرخط خبرها

کار بزرگ کشتی‌گیران خراسان در لیگ یک

  • کد خبر: ۱۷۳۱۸۸
  • ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
کار بزرگ کشتی‌گیران خراسان در لیگ یک
مرحله نهایی لیگ دسته‌اول کشتی کشور که پنجشنبه در سالن شهدای هفتم‌تیر تهران برگزار شد، با نتیجه‌ای درخشان برای مشهدی‌ها هم همراه شد و هر دو تیم مشهدی جواز صعود به لیگ‌برتر کشتی کشور را گرفتند.

تیم‌های گروه ساختمانی جاودانی و صنایع غذایی معینی‌پور در سالن قدیمی و خاطره‌انگیز کشتی پایتخت به‌ترتیب قهرمان و نایب‌قهرمان شدند تا پس از سال‌ها یک روز خوش برای کشتی خراسان رقم بخورد.

البته این دو تیم با داشتن مهره‌های خوب بومی و غیربومی ظرفیت صعود به لیگ‌برتر را از ابتدا هم داشتند، اما درهرحال کارشان در روز نهایی مسابقات چندان آسان هم نبود و شکست‌دادن نمایندگان مازندران و کرمان که آن‌ها هم مهره‌های خوبی داشتند، دستاورد خوبی برای مشهدی‌ها بود که خوشبختانه به یک پایان خوبی هم ختم شد.

حالا باید امیدوار باشیم تا ساختار این دو تیم که متکی به بخش خصوصی است، حفظ شود و حضوری آبرومندانه در لیگ‌برتر داشته باشند؛ جایی که آخرین‌بار نماینده استانمان با اسم عجیب تیم «تا ثبت جهانی توس» در لیگ شرکت کرد، اما با وجود داشتن مهره‌های خوب مثل حسن یزدانی، نه‌تن‌ها قهرمان نشد، بلکه روی سکو هم نرفت!

نبرد تنگاتنگ مشهدی‌ها در فینال

فینال مشهدی لیگ دسته‌اول کشتی آزاد جذاب و دیدنی بود و دو تیم پابه‌پای هم پیش رفتند. در کشتی اول و در وزن ۵۷ کیلوگرم قهرمان، یعنی تیم گروه جاودانی، با باخت شروع کرد. در این وزن مهدی ویسی در جدالی سخت با نتیجه ۷ بر ۴ امیرمحمد قنبری را مغلوب کرد تا اوضاع به سود تیم معینی‌پور شد. با این همه، در وزن ۶۱ کیلوگرم علی خرم‌دل امید‌ها را به تیمش برگرداند و با نتیجه ۱۰ بر ۰ رضا مونی را شکست داد تا نتیجه ۱ بر ۱ شود؛ اتفاقی که موجب شد مبارزه کیان محمودجانلو و آرمین حبیب‌زاده را در وزن ۶۵ کیلوگرم نزدیک و حساس کند.

یک مبارزه پایاپای که درنهایت ۷ بر ۷ شد، اما برنده به حکم فنی محمودجانلو بود و این یعنی جلوافتادن تیم جاودانی؛ تیمی که با برنده‌شدن در این وزن حساس و مهم، روحیه گرفت و در ۷۰ کیلوگرم موفق شد با کشتی روبه‌جلو عادل پناهیان فاصله‌اش با تیم همشهری را بیشتر کند. در این وزن عادل پناهیان موفق شد محمد قاسمعلی را ضربه فنی کند.

در ۷۴ کیلوگرم عرفان الهی ۹ بر ۱ محمدرضا عسکرپور را شکست داد تا همه‌چیز برای قهرمانی راحت تیم جاودانی فراهم شود. اما این پایان کار نبود. کشتی‌گیران تیم معینی‌پور در وزن‌های ۷۹ و ۹۷ کیلوگرم توسط مصطفی قیاسی و امیر محمدی برنده شدند تا با اینکه تیم حریف هم در وزن‌های ۸۶ کیلوگرم با سجاد غلامی و در ۹۲ کیلوگرم با مهدی حاجیلوئیان به پیروزی رسیده بود، همه‌چیز به مبارزه آخر کشیده شود؛ جایی که در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیررضا معصومی، فرزند فردین معصومی، به مصاف مصطفی طغانی رفت.

طغانی اگر برنده این کشتی می‌شد، نتیجه ۵ بر ۵ مساوی می‌شد؛ هرچند که امتیازات فنی تیم جاودانی بیشتر بود و به‌هرحال این تیم قهرمان می‌شد، اما با امتیاز فنی؛ اتفاقی که رخ نداد. زیرا معصومی در مبارزه‌ای نزدیک و سخت ۴ بر ۲ طغانی را مغلوب کرد تا تیمش بی‌حرف‌وحدیث قهرمان لیگ شود.

صعود آسان به فینال مسابقات

دیدار‌های نیمه‌نهایی روی کاغذ برای دو تیم مشهدی آسان به نظر نمی‌آمد، اما آن‌ها توانستند با اقتدار و با نتیجه مشابه ۷ بر ۳ حریفانشان را مغلوب کنند و به فینال برسند. در این مرحله گروه ساختمانی جاودانی تیم آلفای مرزن‌آباد و تیم صنایع غذایی معینی‌پور تیم گل‌گهر سیرجان را شکست داد. نکته مهم اینکه هدایت تیم گل‌گهر سیرجان بر عهده مجید خدایی، پیشکسوت کشتی خراسان بود که در دور گروهی موفق شده بود همین تیم قهرمان، یعنی تیم جاودانی را شکست بدهد، اما در این مرحله و برابر دیگرتیم مشهدی لیگ توفیق نداشت.

مسیر جاودانی و معینی‌پور تا لیگ‌برتر

دو تیم مشهدی راه‌یافته به لیگ‌برتر مسیر پرپیچ‌وخمی را تا رسیدن به سطح اول کشتی باشگاهی کشور طی کردند. تیم گروه ساختمانی جاودانی ابتدا در گروه چهارم رقابت‌ها با تیم‌های گل‌گهر سیرجان، آکادمی علیرضا حیدری و جوانان ساوه هم‌گروه بود که پس از تیم گل‌گهر سیرجان به جمع هشت تیم برتر رسید.

آن‌ها در مرحله دوم و در گروهی که متشکل از چهار تیم برتر از دور اول مسابقات بود و تیم همشهری‌شان، صنایع غذایی معینی‌پور، هم حضور داشت، اول شدند تا خودشان را به نیمه‌نهایی برسانند؛ صعودی که البته حاشیه‌هایی هم با خود به همراه داشت و نماینده مشهد پیش از نیمه‌تمام‌ماندن مسابقات این گروه توانست به‌عنوان سرگروه بالا بیاید. تیم صنایع غذایی معینی‌پور هم در گروه دوم رقابت‌های مرحله اول توانست مقتدرانه صدرنشین شود؛ آن‌ها در رقابت با تیم‌های تن‌تاک خوی، یگان‌ویژه پاس ناجا و جوانان سورنا عملکرد خوبی داشتند و به‌راحتی به دور بعد رسیدند.

معینی‌پور مشهد دور دوم و رقابت‌های این مرحله را هم طوفانی آغاز کرد و ۹بر۱ توانست میهمانش را در مشهد شکست بدهد، اما با شروع دیدار‌های عصر، با حاشیه‌ای عجیب و باورنکردنی روبه‌رو شد. شماری از کشتی‌گیران این تیم به روی تشک نرفتند تا جو مسابقات ملتهب شود و رقابت‌های این گروه در دور دوم نیمه‌تمام بماند. آن‌ها با حکم فدراسیون پیش از مرحله نهایی با خرم‌کشت لرستان دیدار کردند و پس از شکست‌دادن این تیم، به مرحله نهایی رفتند و درنهایت دوم شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->