جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها
تولیت آستان قدس رضوی:

نقش روحانیت برای مردم به‌درستی تبیین نشده است

  • کد خبر: ۱۷۵۵۶
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
نقش روحانیت برای مردم به‌درستی تبیین نشده است
در زمینه انتخابات، حوزه علمیه باید بتواند به مردم معیار دهد و مردم این معیار‌ها را آزمون‌وخطا کنند تا به بلوغ و رشد برسند.
به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام سید احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در اجلاس سراسری مدیران حوزه علمیه خراسان که صبح امروز در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: حوزه علمیه انقلابی باید به‌تناسب اقتضائات زمان و فضای مجازی حرکت کند، به‌روز باشد و پاسخ‌دهی داشته باشد.
وی با بیان اینکه حوزه علمیه باید پاسخگوی سوالات و شبهات مختلف باشد، افزود: رهبری می‌فرمایند: «حوزه باید بتواند مسائل را بر اساس مبانی فقه حل کند تا در ذهن مردم اشکالی وجود نداشته نباشد». ما اگر نتوانیم به شبهات پاسخ درستی بدهیم، مردم دچار اشکال می‌شوند.
وی ابراز کرد: باید دلیل مواضع ضد استکباری را برای مردم روشن کرده و کاری کنیم تا مردم، فهم درستی از مواضع انقلابی داشته باشند.
حجت‌الاسلام مروی با اشاره به نقش روحانیت در نهضت مشروطه، بیان کرد: اگر روحانیت حضور نداشت، نهضت مشروطه شکل نمی‌گرفت. میرزای شیرازی، هنگام شکل‌گیری این نهضت در سامرا حضور داشت، اما دوری از کشور، مانع حضور فعال او در جریان مشروطه نشد، بلکه ایشان از سامرا، فتوایی علیه انگلیس صادر کرد.

نقش روحانیت برای مردم به‌درستی تبیین نشده است
تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه نقش روحانیت برای مردم و جوانان به‌درستی تبیین نشده است، اظهار کرد: به همین دلیل مردم شناخت درستی از روحانیت ندارند.
حجت‌الاسلام مروی با اشاره به جریان داعش و نقش کشور ما در این زمینه، بیان کرد: اگر رهبری نسبت به جریان داعش بی‌تفاوت بودند، چه بلایی بر سر منطقه می‌آمد؟ داعشی که بنای نابودی اسلام را داشت و می‌خواست ابتدا شام، لبنان و بعد ایران را تصرف کند.
وی ادامه داد: جنایات و وحشی‌گری‌های داعش، توسط عکاسان و فیلم‌برداران اروپایی تصویربرداری و ضبط می‌شد، سپس در تمام دنیا پخش شده و به‌عنوان اسلام به مردم دنیا نشان داده می‌شد. آنان قصد داشتند با این کار، ذهن و فکر مردم دنیا را برای جنگ با مسلمانان آماده کرده از این طریق، اسلام را نابود کنند.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: هوشمندی و تیزبینی رهبر انقلاب و حضور افرادی مانندحاج قاسم سلیمانی موجب شد تا دشمن در اجرای نقشه‌هایش موفق نباشد، لذا حوزه باید این مسائل را برای مردم تبیین و تحلیل کند.

روشنگری و معیار دادن، جز وظایف یک حوزه علمیه انقلابی است
حجت‌الاسلام مروی با اشاره به اینکه روشنگری و معیار دادن، جز وظایف یک حوزه علمیه انقلابی است، گفت: در زمینه انتخابات، حوزه علمیه باید بتواند به مردم معیار دهد و مردم این معیار‌ها را آزمون‌وخطا کنند تا به بلوغ و رشد برسند.
وی در انتها بیان کرد: اگر ما انسان‌های متدین و انقلابی در مجلس و دستگاه‌های اجرایی داشته باشیم، موفق خواهیم بود. هرزمانی که در کشور نیرو‌های مؤمن باروحیه جهادی روی کار بودند، پیشرفت کردیم، مانند هشت سال دفاع مقدس که کشور ما فقط برابر عراق قرار نداشت، بلکه برابر همه دنیا ایستاده بود و سرانجام موفق شد.
منبع:مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->