اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

با تو هر روز خراسان به خودش می‌بالد

  • کد خبر: ۱۷۶۰
  • ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
با تو هر روز خراسان به خودش می‌بالد
مشهد در سالروز میلاد حضرت شمس‌الشموس غرق در شور و سرور است

دیشب صدای نقاره‌خانه حرم دوست در شهر پیچید که خبر از آمدن میلادی مبارک می‌داد. هم‌زمان با شب میلاد حضرت ثامن‌الائمه(ع) آیین نقاره‌نوازی بر فراز نقاره‌خانه این بارگاه ملکوتی اجرا و نوای نقاره‌ها در صحن‌های حرم مطهر رضوی پیچید تا طبق سنت چندصدساله به زائران بشارت ولادت باسعادت امام رئوف را بدهد.
مردم ولایی مشهد نیز عصر روز گذشته به همراه خادمان بارگاه منور رضوی، مسیر میدان شهدا تا بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) را با مدیحه‌سرایی مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) طی کردند و پس از ورود به این بارگاه منور ضمن عرض تبریک، با شاخه‌های گل مضجع شریف امام رضا(ع) را گل‌باران کردند.
زائران، مجاوران و خادمان پس از ورود به حرم مطهر در صحن جامع‌رضوی گرد هم آمدند و از برنامه اصلی «شکوه رضوان» بهره‌مند شدند.
قبل از اذان مغرب، حجت‌الاسلام‌ ناصر رفیعی به سخنرانی پرداخت و در ادامه مدیحه‌سرایی و شعرخوانی ابراهیم قانع، نشاطی معنوی در قلب زائران این بارگاه ایجاد کرد.
با شنیده شدن صدای اذان، زائران امام مهربانی‌ها با اقتدا به آیت‌ا... نوری‌همدانی به اقامه نماز مغرب و عشا پرداختند و پس از آن به همراه حسن خانچی، زیارت امین‌ا... را زمزمه کردند.
مدیحه‌سرایی چهارزبانه فارسی، هندی، عربی و ترکی در مدح هشتمین امام شیعیان اجرا و با توزیع بیش از 500 هزار کیک، نبات و شیرینی از زائران و مجاوران پذیرایی شد.
بعد از اجرای مدیحه‌سرایی چندزبانه، پرچم گنبد حرم حضرت رضا(ع) با اهدای گل و احترام اقشار مختلف و به همراه شعرخوانی حمیدرضا برقعی برای اجرای آیین تعویض و اهتزاز پرچم به تولیت آستان قدس رضوی تقدیم شد.
همچنین هم‌زمان با شب میلاد، ویژه‌برنامه «بر بال ملائک» با حضور خادمان و خادمیاران بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در صحن انقلاب اجرا شد.
برگزاری مسابقه، معرفی کتاب و حدیث‌خوانی از دیگر برنامه‌های این شب بود.
آن‌طور که حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، پیش از این اعلام کرده بود، اولین بخش برنامه‎های روز میلاد، یکشنبه ساعت 7 صبح با موضوع آیین شکرانه خدمت به دستگاه امامت از باب‌الجواد(ع) تا صحن آزادی برگزار می‎شود. همچنین برنامه جشن روز میلاد نیز از ساعت 10 صبح در رواق امام خمینی(ره) برپا خواهد شد. برنامه شام میلاد نیز از ساعت 18 در صحن جامع‌رضوی برگزار و بعد از اقامه نماز مغرب و عشا و قرائت زیارت امین‌ا...، یکی از باشکوه‎ترین محافل قرآنی حرم در صحن جامع‌رضوی برپا می‎شود.
رویداد «گفت‌وگوی شهرها، نشست شهرداران شهرهای اسلامی و پارسی‌زبان»، ورود اعضای تور دوچرخه‌سواری مسیر تشریف‌فرمایی حضرت رضا(ع) از نیشابور تا توس، در صبح روز میلاد و اجتماع آن‌ها در حرم مطهر رضوی، نشست شهرداران شهرهای اسلامی با استاندار و برپایی شب فرهنگی مشهد در خانه ملک بخشی از برنامه‌های شهرداری مشهد در روز میلاد امام رضا(ع) است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->