خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد ویدئو | ضیافتی امام رضایی در کنار خادمان امنیت مردم ویدئو | حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمع روزه‌اولی‌ها مراسم شب‌های قدر ویژه ناشنوایان و کم شنوایان در حرم مطهر رضوی جزئیات مراسم احیا شب نوزدهم ماه رمضان در حرم مطهر رضوی ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال شد توزیع غذای گرم افطاری در حاشیه شهر مشهد توسط آستان قدس رضوی پرداخت زکات در سال ۱۴۰۲، ۲۵ درصد رشد داشت. جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست  زائران حرم امام رضا (ع) در شب میلاد کریم اهل بیت (ع) میهمان بزرگترین سفره اکرام رضوی شدند افطار زائران حرم امام رضا(ع) در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) + فیلم آیت‌الله نوری همدانی جنایت صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کرد پذیرایی از ۱۴هزار روزه اولی پای سفره افطار امام رضا(ع) دردنامه‌ای برای عبور از فصل سردِ غفلت؛ موسوی قوچانی، شهیدِ غریب! ارائه بیش از ۳ هزار خدمت فرهنگی به زائران بارگاه رضوی تا کنون (۴ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حرم مطهر رضوی، میزبان نشست تجلیل از خادمان دهه آخر صفر با عنوان «شکرانه خدمت»

  • کد خبر: ۱۲۹۴۹۶
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۶
حرم مطهر رضوی، میزبان نشست تجلیل از خادمان دهه آخر صفر با عنوان «شکرانه خدمت»
نشست تقدیر از فعالان خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران امام رضا(ع) در دهه آخر صفر با عنوان «شکرانه خدمت»، پنجشنبه‌شب با حضور جمعی از مدیران و فرماندهان نیروهای مسلح استان در محل سالن اجتماعات مجموعه همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

محمدپور | شهرآرانیوز، نشست تقدیر از فعالان خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران امام رضا(ع) در دهه آخر صفر با عنوان «شکرانه خدمت»، پنجشنبه‌شب با حضور حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، محسن داوری فرماندار مشهد، عبدالله ارجائی شهردار مشهد و جمعی از مدیران و فرماندهان نیروهای مسلح استان در محل سالن اجتماعات مجموعه همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

برنامه‎ محوری، مهم‌ترین دستاورد دهه آخر صفر امسال

مالک رحمتی، قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی در ابتدای این مراسم اظهار کرد: زیارت بامعرفت و متعالی، هدف همه خادمان بارگاه مطهر رضوی است تا کسانی که مشهدالرضا (ع) را هدف مسافرت خود قرار می‌دهند، بتوانند به آن دست پیدا کنند و بدون اینکه دغدغه اطعام، اسکان و هزینه‌های سفر را داشته باشند، بتوانند از خوان رحمت و کرامت رضوی بهره‌مند شوند.

وی افزود: در دهه آخر صفر امسال، حقیقت این بود که دستگاه‌های متولی تبدیل به یک ید واحده شدند و در همکاری نزدیک باهم، در دو سطح باهم وارد همکاری کردند؛ اولاً در سطح استانی یک شعار واحد تعیین شد و بر مبنای «ما همه خادم‎الرضائیم» و «جهاد عالمانه، خدمت کریمانه»، همه خادمان، مجاهدان نظامی و انتظامی و حتی اصناف و بازاریان بسیج شدند و دوم ارائه خدمت سیستماتیک از طریق ایجاد قرارگاه‌های متناسب با مأموریت‌ها بود که به برکت نگاه تشکیلاتی استانداری، آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد حاصل شد.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی، اتحاد، انسجام، هم‌فکری، هم‌افزایی و برنامه‌محوری را مهم‌ترین دستاورد صفر 1401 دانست و خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه اربعین و دهه آخر صفر به‌عنوان دو رویداد مناسبتی عظیم در تسلسل و توالی با یکدیگر هستند اما این موضوع باعث نشد تا خادمان امام رضا (ع) تحت تأثیر بسیج نیروها و امکانات در ایام زیارتی اربعین قرار بگیرند و در ابتدا از همه مدیران و صاحب‌نظران حوزه زیارت درخواست شد تا پیشنهادات و نظرات خود را مطرح کنند و در ادامه، سازمان مرکزی آستان قدس رضوی و استانداری همه این ایده‌ها را به دستورالعمل تبدیل کردند.

وی ادامه داد: نگاه ملی به مقوله زیارت، دغدغه همیشگی تولیت آستان قدس رضوی بود که خوشبختانه در سال جاری این مهم حاصل شد و تشکیل قرارگاه ملی زیارت توانست تا بسیاری از امکانات کشور را برای سازمان‌دهی مواکب، مساجد، حسینیه‌ها و هیئات به میدان بیاورد و شرایطی را ایجاد کند که حتی تا پایان ماه صفر، هنوز ظرفیت اسکان، تغذیه، حمل‌ونقل و پارکینگ زائران تکمیل نشده بود.

رحمتی تصریح کرد: روحیه‌ای که در مدیران دولت مردمی وجود دارد، زمینه را به نحوی فراهم کرد که از استاندار و فرماندار گرفته تا شهردار و روسای ادارات همه به میدان بیایند. بر این اساس، به دنبال آن هستیم که با گردآوری همه گزارش‌ها، سند جامع خدمت را تدوین کنیم تا این تجربه بتواند به یک الگوی عملی مدیریتی برای سالیان آینده تبدیل شود.

میزبانی کریمانه، ارمغان همفکری مسئولان و مهمان‌نوازی مردم

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در ادامه این مراسم با اشاره به دستاوردهای قرارگاه ملی زیارت در دهه آخر صفر 1401 گفت: هم عزم ملی لازم بود، هم اراده استانی و هم البته حضور گسترده مردمی که درنهایت باعث شد تا در عرصه عظیم فعالیت مخلصانه دهه آخر صفر، خدمتی شایسته صورت بگیرد.

وی ابراز کرد: اگرچه پیش از فرارسیدن ماه صفر هم ریاست جمهوری به‌طور پیوسته پیگیر زیرساخت‌ها و امکانات مشهدالرضا (ع) بودند اما هیئت دولت به‌طور خاص برای این ایام دستور داد تا علاوه بر تشکیل قرارگاه ملی زیارت، معاون اول و معاون اجرایی رئیس‌جمهور هم در شهر امام رضا (ع) حضور پیدا کنند و از نزدیک، پیگیر رفع مشکلات و کاستی‌ها باشند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت اسکان 35 هزارنفری در مجموعه‌های رفاهی و مراکز اسکان ادارات و سازمان‌های دولتی مستقر در مشهد اظهار کرد: فرماندهی قرارگاه عملیاتی دهه آخر صفر توسط فرماندار مشهد باعث شد که تا حد زیادی، مشکلات موجود مدیریت شوند و در سطح استان، عموم مدیران پای‌کار بیایند تا جایی که آموزش‌وپرورش و مدارس علمیه هم از امکانات خود برای اسکان و کمک استفاده کردند.

وی افزود: به‌موازات هماهنگی مسئولان، روحیه انقلابی و مهمان‌نوازی ذاتی مشهدی‌ها هم تا حد زیادی مفید و مؤثر بود و طبق آمارها، حدود 40 هزار نفر از مجاوران امام رضا (ع) و مردم مشهد در سامانه ثبت‌نام کرده بودند تا در منازل خود از زائران میزبانی کنند.

نظری ابراز امیدواری کرد: اگرچه مشهدالرضا (ع) در همه زمان‌ها میزبان زائران رضوی است اما همه باید برای پیک بعدی زیارت آماده باشیم. امیدواریم که با توجه به تجربیات به‌دست‌آمده از دهه آخر صفر امسال، به فضل خدا به سمت تحقق اهداف عالیه میزبانی حرکت کنیم و فرهنگ میزبانی کریمانه در مشهدالرضا (ع) نهادینه شود.

تجلیل از مسئولان دستگاه‌های متولی، فرماندهان نظامی و انتظامی و هم‌چنین مدیران سمن‌های مردمی فعال در حوزه پذیرایی و استقبال از زائران پیاده دهه آخر صفر، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

 

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->