حریق یک مجتمع تجاری در خیابان کلاهدوز مشهد (۹ تیر ۱۴۰۳) کشف ۲۰۸ هزار قلم فرآورده آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و قاچاقی قتل دلخراش مرد میانسال + جزییات (۹ تیر ۱۴۰۳) خراسان رضوی رتبه دوم ازدواج و طلاق در کشور است کشف ۶۰ میلیارد ریال سیگار غیرمجاز در مشهد دستگیری پاکستانی‌های گروگان‌گیر در ایران+ جزییات کشف ۳۰ کیلو و ۶۰۰ گرم مخدر «شیشه» در هنگ مرری تایباد (۹ تیر ۱۴۰۳) افزایش ۲۰ درصدی معاینات روانپزشکی در مراکز پزشکی قانونی کشور زندگی خیلی کوتاه است؛ ۸ موردی که واقعاً نباید نگران آن‌ها باشید آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های اول، هفتم و دهم از فردا (یکشنبه، ۱۰ تیر ۱۴۰۳) صحرایی: حذف تدریجی کنکور هویت واقعی را به مدرسه بازگرداند مردان میانسال روزانه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (شنبه، ۹ تیر ۱۴۰۳) | تغییرات نامحسوس دما در مشهد نرخ‌های جدید بلیت هواپیما به‌زودی اعلام می‌شود راز شلیک مرگبار در باغ‌ویلای کلات فاش شد + عکس وزیر آموزش و پرورش برای توضیح درباره مطالبات معوقه معلمان به مجلس می‌رود نخ دندان یا خلال دندان، کدام یک بهتر است؟
سرخط خبرها

محیط زیست اصلی‌ترین زمینه برای تعریف مسئولیت اجتماعی است

  • کد خبر: ۱۷۶۸۵۱
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
محیط زیست اصلی‌ترین زمینه برای تعریف مسئولیت اجتماعی است
معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال حاضر محیط زیست اصلی‌ترین زمینه برای تعریف مسئولیت اجتماعی است و لازم است مردم و مسئولین را با این اصل اساسی آشنا کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، صبح امروز "همایش ملی مسئولیت اجتماعی، دانشگاه و صنعت" در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد. در ابتدای این نشست نورالله مرادی؛ معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان سخنانی گفت: یکی از عباراتی که از معنای آن غافل بودیم، "مسئولیت اجتماعی" است، این واژه عمری قریب به نیم قرن در ادبیات مدیریتی دارد، اما اگر به فرهنگ ملی و دینی خود مراجعه کنیم، این کلمه ریشه در تمدن ایرانی دارد.

وی ادامه داد: دین اسلام مکرراً در این باره تأکید کرده و در همه امور برای همه مردم مسئولیت تعریف کرده و بحث حقوق عامه نیز یکی از مهم‌ترین ارکان مسئولیت اجتماعی است.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در جهان جدید و بعد از انقلاب صنعتی، همواره صاحبان صنعت به سود صنعتی فکر کرده و مردم و جامعه را نادیده گرفته‌اند. از شروع انقلاب صنعتی تا سال ۱۹۴۰ همیشه سود صنعتی اولویت داشت، سپس تا ۱۹۶۰ شاهد بحث اعتمادسازی و گونه کمرنگی از مسئولیت اجتماعی هستیم. بعد از سال ۱۹۶۰ بود که مدیریت کیفیت و مسئولیت اجتماعی مطرح می‌شود.

مرادی بیان کرد: مهم‌ترین رکن مسئولیت اجتماعی در زمینه حفظ محیط زیست در کشور ما اصل ۵۰ قانون اساسی است که حفظ و نگهداری محیط زیست را یک وظیفه عمومی می‌داند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر محیط زیست اصلی‌ترین زمینه برای تعریف مسئولیت اجتماعی است و لازم است مردم و مسئولین را با این اصل اساسی آشنا کنیم.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->