نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

اسکوچیچ: فوتبال ایران را می‌شناسم

  • کد خبر: ۱۷۸۲۲
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۵
اسکوچیچ: فوتبال ایران را می‌شناسم
اسکوچیچ در اولین نشست خبری‌اش زیرکانه و حرفه‌ای ظاهر شد.
سرمربی جدید تیم ملی فوتبال کشورمان که بعد از حواشی زیاد سرانجام سکان هدایت کشتی فوتبال ایران را برعهده گرفت، ظهر دیروز در مقابل خبرنگاران حاضر شد و پاسخ‌گوی سؤالات اصحاب رسانه بود. اسکوچیچ نشان داد آداب و اصول شرکت در یک نشست خبری را به‌خوبی بلد است و می‌تواند به‌راحتی و با زیرکی، حواشی احتمالی را شناسایی و به بهترین نحو آن‌ها را مدیریت کند. اسکوچیچ که پیش‌تر در اردوی تیم‌های لیگ‌برتری هم حاضر شده بود، در همین ابتدای راه نشان داد که سبک‌وسیاق متفاوتی نسبت به کی‌روش و ویلموتس دارد. سرمربی کروات کشورمان در آغاز این نشست ضمن تبریک روز زن، حضور روی نیمکت تیم ملی را افتخاری بزرگ برای خودش دانست و عنوان کرد که به‌واسطه ۵ سال حضور در فوتبال ایران، شناخت کافی از این مسئله دارد.

در صنعت‌نفت ۴ ماه تمام، حقوق نگرفتم
موقعیت حاضر در نتیجه تحریم‌ها به وجود آمد. من شاید یک ماه صبح و شب در صنعت‌نفت وقتم را گذاشتم که بازیکنان خارجی مناسب تیم ملی پیدا و متقاعد کنم، اما به‌علت معضلات مالی به آبادان نیامدند. البته چالش دیگر من در آنجا این بود که ۴ ماه متمادی حق‌وحقوقم را دریافت نکردم. نمی‌خواستم دریافت هم بکنم تا قبل از اینکه بازیکنان پولشان را بگیرند. درنهایت به من قول دادند که ۲ روز بعد از پرداخت مطالبات بازیکنان، مطالبات من را هم پرداخت کنند. این اتفاق رخ نداد و شرایط سخت‌تر شد، چراکه باید به قراردادم پایبند باشم و بازیکنان هم باید پولشان را می‌گرفتند و ازاین‌بابت ناراحت بودم. وی در واکنش به اینکه گفت روزی که از صنعت‌نفت جدا شد، قرار نبود سرمربی تیم ملی شود و آیا این موضوع به این معنی است که فقط ۴۸ ساعت درباره تیم ملی با مسئولان فدراسیون مذاکره کرده است، گفت: شاید صحبت‌هایی بین مسئولان صنعت‌نفت و فدراسیون فوتبال بود، اما اینکه انگیزه من از ترک فوتبال آبادان، آمدن به تیم ملی بوده، صحت ندارد. وی درباره مشکلات مربوط به جدایی‌اش از صنعت‌نفت و راهکار حل این مسائل حقوقی مربوط به قرارداد قبلش گفت: ما با صداقت و شفافیت صحبت می‌کنیم. صحبتی که بود این بود که در هیچ تیم باشگاهی کار نکنم و الان هم از آن صحبت تخطی نشده و باشگاه نفت مایل بود که بعد از جدایی در اختیار فدراسیون فوتبال باشم. فکر می‌کنم آن‌قدر مربی و مدیر باهوش دارند که این قضیه را درک کنند. توافق ما این بود که در هیچ تیم باشگاهی دیگری در ایران نباشم. از باشگاه نفت آبادان به‌خاطر فرصتی که در این تیم داشتم، تشکر می‌کنم.

مشکل قلبی نه، آلرژی داشتم
من در خیلی از رسانه‌ها می‌خوانم که مشکل بیماری قلبی دارم. این خبر را از طریق رسانه‌ها خواندم. البته باید بگویم که من مشکل آلرژی هوا داشتم و این مشکل در آبادان برای من بیشتر بود که خدا را شکر درمان و معالجه شد. وقتی من تیم صنعت‌نفت را ترک کردم، هیچ اطلاعی از حضور در تیم ملی نداشتم؛ حتی این بحث از طرف مدیرعامل نفت آبادان مطرح شد که حالا که قراردادم با صنعت‌نفت به پایان رسید با فدراسیون فوتبال کار کنم، اما آن زمان پیشنهادی از طرف فدراسیون فوتبال مطرح نبود. زمانی که پنج‌شش باشگاه مهم و صاحب‌نام ایرانی برای مربیگری تماس گرفتند، طبق تعهد اخلاقی که به صنعت‌نفت داده بودم، قول دادم که در ایران با هیچ تیم باشگاهی ادامه فعالیت ندهم؛ اما تیم ملی ایران قطعا یک موضوع متفاوت است.

اول از همه برانکو تبریک گفت
من مفتخرم و می‌بالم که ارتباط تنگاتنگی بین ایران و کرواسی از نظر فوتبالی وجود دارد. چند روز قبل در خدمت جناب سفیر کرواسی در ایران گفتم افتخار می‌کنم به اینکه به‌عنوان یک مربی کروات در رأس تیم ملی فوتبال ایران فعالیت می‌کنم. قبل از اینکه به‌عنوان سرمربی انتخاب شوم، باید صادقانه بگویم که صحبتی با مربیان هم‌وطنم نداشتم؛ ولی می‌توانم بگویم برانکو اولین کسی بود که بعد از انتشار خبر حضورم در تیم ملی به من تبریک گفت. او ادامه داد: البته بلاژویچ درباره تیم ملی صحبت و حمایت کرد، اما شخصا صحبتی نداشتم. خبر انتخاب من به‌عنوان سرمربی تیم ملی در کرواسی بسیار خبرساز بود. برای اصحاب رسانه کروات هم مهم است که هم‌وطن آن‌ها در تیم ملی بزرگی مانند ایران فعالیت می‌کند.

در کوتاه‌مدت نباید انتظار تغییر بزرگ داشت
از همین جا پیامی به تمام بازیکنان تیم ملی می‌دهم که همه بازیکنان از شانس مساوی برای حضور در تیم ملی برخوردارند و حضور در تیم ملی بستگی به سطح آمادگی آن‌ها دارد. طی ۵ روز آینده برنامه ما به این شکل است که تمرکز ما روی بازیکنان لژیونر خواهد بود. با توجه به پراکندگی لیگ‌هایی که ایرانی‌ها حضور دارند، برای من میسر نیست که در این زمان کوتاه همه بازی‌ها را بررسی کنم؛ اما تاجایی‌که بتوانم با بازیکنان دیدار خواهم کرد و با هر کس که نتوانم، تماس تصویری خواهم داشت و سعی می‌کنم انرژی خودم را با آن‌ها به اشتراک بگذارم و درباره مسابقات تیم ملی با آن‌ها صحبت خواهم کرد. در یک بازه زمانی کوتاه، با توجه به بازی‌هایی که تیم ملی دارد، نمی‌توانیم انتظار تغییر بزرگی داشته باشیم و در ادامه تزریق افکار و شخصیت من را در تیم ملی خواهید دید. در ادامه مدل بازی تیم ملی را انتخاب خواهیم کرد و سامان‌دهی تیم ملی را انجام می‌دهیم و سپس یک تیم ملی قدرتمند و توانا را خواهیم دید. تیم من تیمی است که فوتبالی پویا و برنامه‌هایی روشن و واضح برای حمله‌کردن ارائه خواهد داد. در این چند وقت که تیم ملی را تجزیه‌وتحلیل کردم، دیدم در سازمان‌دهی تیم، مشکلاتی وجود دارد. تیم باید در سطح بالایی از مسابقات با تیم‌های بزرگ رقابت کند. این اشتباه بزرگ را مرتکب نمی‌شوم که تغییر بزرگی را در مسابقات پیش‌رو انجام دهم. مربی بیش‌فعالی هستم و دوست دارم تیمم هجومی بازی کند. اگر مسابقات ایجاب کند، سیستم‌ها و برنامه‌های مختلفی برای خط دفاعی هم خواهم داشت.

هر سری ابری دارد!
این‌روز‌ها درگیر مذاکرات گوناگون درباره انتخاب دستیارانم هستم. قطعا از دانش و تجربه دستیاران قبلی استفاده خواهد شد، چون کاری که ما الان انجام می‌دهیم، ادامه راه مربیان قبلی است؛ اما اینکه چه کسانی دستیار من خواهند شد، باید در چند روز آینده صحبت کنیم. در کرواسی ضرب‌المثلی داریم که هر سری ابری دارد (کنایه از اینکه در هر سری عقلی وجود دارد). باید دیدگاه‌های دوستان مختلف را بپرسیم تا درنهایت تصمیم بگیریم.

لژیونر‌ها به تیم ملی افتخار کنند
بخشی از شخصیت من این است که انگیزه بازیکنان را بالاتر ببرم. این موضوع درباره بازیکنان مختلف، متفاوت است. با توجه به اینکه بازیکنان لژیونر ما حرفه‌ای هستند، باید بگویم که پوشیدن پیراهن تیم ملی افتخار بزرگی است که نصیب آن‌ها شده و من با ارتباط نزدیک خواسته‌ها و هدف خودم را به آن‌ها خواهم گفتم و به این شکل به هدفمان می‌رسیم. او درباره اینکه آیا به لژیونر‌های ایرانی در لیگ‌هایی مانند لیگ آذربایجان هم توجه دارد یا خیر، گفت: همان‌طور که گفتم، من درباره همه بازیکنان ایرانی خارج از کشور حرفه‌ای برخورد می‌کنم. فرقی نمی‌کند در کدام لیگ بازی کنند. حتما زیرنظر ما هستند. قطعا من شجاعت این را دارم که هر کس را که لیاقت پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارد، شانس پوشیدن پیراهن نصیبش شود
سرمربی تیم ملی درباره دعوت‌نشدن جهانبخش و عزت‌اللهی به تیم ملی در دوران ویلموتس به‌علت نیمکت‌نشینی در تیم باشگاهی‌شان گفت: البته مهم است که در تیم باشگاهی خود بازی کنند، ولی اگر بازیکنی به‌علت مصدومیت یا دلایل دیگر بازی نکند و برای ما مهم باشد و در برنامه ما جای داشته باشد، دعوت می‌شود. قطعا مهم است که در تیم باشگاهی خود بازی کند.

قراردادم می‌تواند تا ۲۰۵۰ باشد
اسکوچیچ درباره مدت قراردادش با تیم ملی ایران گفت: همه در این جمع فوتبالی هستند. قراردادم می‌تواند تا۲۰۵۰ باشد. می‌دانید در فوتبال وضعیت چطور است. اگر خوب باشیم، قراردادم تمدید می‌شود و اگر بد نتیجه بگیرم، قطعا نفر بهتری جایگزین می‌شود.

فهرست سیاه بازیکنان، شایعات است
او درباره واکنش برخی از بازیکنان تیم ملی به انتخاب او که حاکی از انتقاد از این انتخاب است و وجود فهرست سیاه تیم ملی که شامل بازیکنان منتقد است، گفت: خسته نباشید. سؤال جالبی است. شاید نباید پرسیده شود. مطمئن باشید با ۵۱ سال سن و این تجربه کار‌کردن باید بگویم مربی‌ای هستم که کسی نمی‌تواند من را بخرد و آدم صادقی هستم و فهرست سیاهی که می‌گویید، شامل شایعات است. بازیکنانی به تیم ملی دعوت می‌شوند که مستحق پوشیدن پیراهن تیم ملی هستند.

به حمایت ۸۰ میلیون نفر احتیاج دارم
سرمربی تیم ملی فوتبال درباره اهدافش با تیم ملی ایران بیان کرد: کار ما از ۴ روز قبل شروع شده است. هدف ما بردن بازی بعدی است. دنبال این هستیم که بازی‌ها را با موفقیت پشت‌سر بگذاریم و بعد از آن صعود به جام‌جهانی است و بعد به موفقیت در جام‌جهانی فکر می‌کنیم. هر کاری که ممکن باشد، انجام می‌دهیم و قول می‌دهم به‌سختی درراستای این برنامه کار می‌کنیم. اطمینان دارم با پتانسیل زیادی که وجود دارد، آن را انجام می‌دهیم. ما ملتی با ۸۰میلیون نفر در آسیا هستیم و برای رسیدن به این هدف، حمایت همه ۸۰ میلیون نفر را درخواست می‌کنیم؛ چون در این صورت موفق می‌شویم.

من مربی خارجی نیستم
من مربی خارجی نیستم که روز گذشته یا هفته گذشته به ایران رسیده باشم. من ۵ سال تجربه کار در فوتبال ایران را دارم و فرهنگ و ذهنیت مردم را می‌دانم. من غذا‌ها را می‌شناسم و تمام این‌ها در حیث کلی مسئولیت من را بالاتر می‌برد. من مربی خارجی نیستم که از این موقعیت استفاده کنم که بعد از قرارداد دنبال منافع شخصی خودم باشم. من دنبال موفقیت در جایی هستم که فوتبالش را می‌شناسم و این مسئولیت را قبول کردم که سکان‌دار این فوتبال باشم. او درباره همدلی رختکن تیم ملی در دوران کی‌روش و وجودنداشتن چنین شرایطی در دوران ویلموتس و وضعیت تیم ملی او اظهار کرد: باید بگویم که اگر بخواهم همان شرایط را در تیم ملی داشته باشم، کافی است خودم باشم. اگر شخصیت خودم را در تیم ملی داشته باشم، نه در رختکن یا نیمکت و نه در هیچ جای دیگری مشکلی نخواهم داشت و این شخصیت همیشگی من در تیم ملی بوده است.

به صورت فوتبالی به آرزوی سرمربیگری تیم ملی دست یافتم
برای رسیدن به این هدف تلاش کردم تا تحقق یافت. من در سال۲۰۱۱ و بازی استقلال و النصر، کی‌روش را در هتل دیدم و فکر نمی‌کردم این اتفاق رخ بدهد؛ البته برای رسیدن به این مهم تلاش کردم و این می‌تواند آرزوی هر مربی بزرگی باشد که من به صورت فوتبالی به آن دست یافتم. سرمربی تیم ملی فوتبال درباره اینکه آیا آمدنش به تیم ملی به‌خاطر ارتباط با یکی از آقازاده‌های ورزش بوده است، گفت: چیزی که من می‌دانم این است که فدراسیون فوتبال من را به‌عنوان سرمربی انتخاب کرد. اسکوچیچ در واکنش به اینکه آیا با بهاروند به توافق رسیده یا فردی دیگر، اظهار کرد: قطعا با آقای بهاروند به توافق رسیدم. فکر می‌کنم خیلی منطقی باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->