شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد
سرخط خبرها

یونس شاکری: دوست داشتم در آسیا باشم

  • کد خبر: ۱۷۸۲۳
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۷
یونس شاکری: دوست داشتم در آسیا باشم
گپ‌وگفتی با یونس شاکری ستاره خراسانی گل‌گهر که این روز‌ها در ترکیب این تیم کرمانی می‌درخشد.
مرتضی اخوان - از آخرین باری که برای پرسیدن دلایل جدایی‌اش از شهرخودرو با او تماس گرفتیم، صدایش صاف‌تر شده است. آن روز گفت: «فعلا نمی‌خواهم صحبت کنم. حالم خوب نیست.» و حالا یونس شاکری با ۴ گل و ۵ امتیازی که در ۴ بازی برای تیم جدیدش دشت کرده، حالش بهتر است. ستاره خراسانی تیم سیرجان بعد از جدایی غافل‌گیرکننده‌اش از شهرخودرو مشهد، سکوت کرد و با نمایش درخشانش در مستطیل سبز برای تیم قعرنشین جدول، تمام حرف‌هایش را زد. او که در نیم‌فصل اول ۳ بار پایش به گل‌زنی برای شهرخودرو باز شده و یک پاس گل هم در کارنامه ثبت کرده بود، در تیم قعرنشین گل‌گهر کاری کرد کارستان! او برای تیمی که در ۱۶ بازی تنها ۱۰ امتیاز گرفته بود، طی ۴ بازی ۵ امتیاز جمع کرد با گل‌های ارزشمندی که یکی از دیگری امتیازآورتر و نجات‌بخش‌تر بود. شاکری حالا با روحیه‌ای عالی دیگر توانایی‌هایش را به اثبات رسانده است، هواداران مشهدی بابت از دست دادنش حسرت می‌خورند و سیرجانی‌ها در عوض روی سکو‌ها شعار «یونس آقای گل» سر می‌دهند.

از انتخاب گل گهر راضی هستم
آ‌ن‌قدر باانگیزه بود که برای زدن اولین گلش با پیراهن گل‌گهر تنها ۳۹ دقیقه زمان لازم داشت. او در همان اولین حضور در ترکیب تیم جدیدش دل‌های سکو‌های ورزشگاه امام‌علی سیرجان را به دست آورد و در بازی مقابل سایپا با ضربه سری مهارنشدنی، تور دروازه نارنجی‌پوشان را تسخیر کرد. اگرچه گل یونس در دقیقه ۶۶ پرپر شد و خودروسازان لذت ثبت گل سه‌امتیازی را از او گرفتند، حقیقت آن است که دشت یک امتیاز برای قعرنشین، آن هم با گل مهاجم جدید، لذت‌بخش بود. شاکری درباره روند رو‌به‌رشدی که در سیرجان در پیش گرفته است گفت: «همه می‌گفتند چرا بعد از جدایی از شهرخودرو به یک تیم بالای جدولی نرفتم و گل‌گهر را انتخاب کردم، اما از این انتخاب راضی‌ام. تیم ما یک تیم منسجم است. همه فکر می‌کنند یک تیم ته‌جدولی باید روی ضد حملات کار کند، اما تیم ما مالکیت توپ خوبی دارد و فوتبال زیبایی بازی می‌کند.» وی افزود: «گل‌گهر صد‌در‌صد در لیگ می‌ماند و تمام تلاشم را می‌کنم که این تیم نتیجه بگیرد. تیم ما هم ظرفیت و هم مدیریت و کادر فنی خوبی دارد و می‌تواند بهتر از این‌ها نتیجه بگیرد.»

در سیرجان احساس دلتنگی ندارم
«بعد از ۷ سال از خانواده‌ام دور شدم.» یونس شاکری با بیان سختی این دوری اظهار کرد: «ابتدا این دوری برایم مشکل بود، اما خیلی زود به شرایط اینجا عادت کردم و الان احساس خوبی دارم. شرایط خیلی خوبی دارم و احساس دل‌تنگی نمی‌کنم.» مهاجم خراسانی گل‌گهر سیرجان با اشاره به هم‌بازی شدن با گادوین منشا اذعان کرد: «منشا یک بازیکن شناخته‌شده و خطرناک است و فوتبال را در کلاس بالایی بازی می‌کند. از اینکه با او هم‌بازی هستم خیلی خوشحالم و فکر می‌کنم زوج خوبی برای گل‌گهر باشیم.»

مسئولان شهرخودرو به راحتی روی اسم من خط کشیدند
یونس شاکری دیگر برای صحبت از دلایل جدایی‌اش از شهرخودرو ابایی ندارد. او وقتی با این پرسش رو‌به‌رو شد که چرا از شهرخودرو جدا شده است گفت: «خیلی‌ها می‌گویند یونس برای پول به سیرجان رفته است، اما کیست که دوست نداشته باشد به آسیا برود؟ تیم ما آسیایی شده بود و من هم مثل هر بازیکنی دوست داشتم با شهرخودرو در لیگ قهرمانان آسیا بازی کنم.»
 
وی افزود: «سال‌ها تلاش کردم طعم بازی در آسیا را بچشم، اما درست وقتی تلاشم نتیجه داد، آقایان گفتند: برو!» مهاجم سابق شهرخودرو اظهار کرد: «وقتی یک مربی بگوید تو را نمی‌خواهم، آدم حالش بد می‌شود. من آدم احساساتی‌ای هستم و وقتی گل‌محمدی گفت تو را نمی‌خواهم، فردا صبحش از تیم جدا شدم.» شاکری با انتقاد از مسئولان شهرخودرو خاطرنشان کرد: «من از گل‌محمدی ناراحت نیستم. ناراحتی من از مسئولان تیم است که به این راحتی روی اسم من خط کشیدند. سال گذشته با کمترین زمان بازی برای تیم ۱۰ گل زدم و امسال هم -نمی‌گویم خیلی هنر کرده‌ام- در نیم‌فصل ۳ گل زدم و هیچ بازیکن دیگری این کار را نکرد! اصلا این موضوع خوب نیست که به این راحتی روی اسم آدم خط بکشند.» وی تصریح کرد: «دست‌کم می‌توانستند بگویند این بازیکن از قدیمی‌ها و بومی‌های ماست، و به این راحتی مرا کنار نگذارند.»

در مشهد همیشه بی مهری بوده
او از تکرار یک بی‌مهری قدیمی شاکی است. شاکری دراین‌باره گفت: «هرقدر در مشهد بی‌مهری دیدم، در سیرجان به من لطف و محبت کردند. من هم با دل و جان برای این تیم بازی می‌کنم.» وی افزود: «بی‌مهری و کم‌لطفی در مشهد همیشه بوده است. مشهدی‌ها غریبه‌پرست هستند. شاید کسی نداند، اما سالی که پرسپولیس بودم، نیم‌فصل به پدیده آمدم و ۱۱ گل برای تیم زدم و پدیده لیگ برتری شد. بعد آقایان گفتند مرزبان گفته است تو را نمی‌خواهد، و به‌راحتی مرا از تیم کنار گذاشتند.»

به برگشتن فکر نمی‌کنم
یونس شاکری، ستاره خراسانی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان حالا با یک دلخوری بزرگ، آن هم در آستانه تحقق رؤیای آسیایی‌اش، به سیرجان رفته است و هنوز درد این بی‌مهری توی صدایش موج می‌زند. شاکری وقتی با این سؤال مواجه می‌شود که آیا به فوتبال مشهد برمی‌گردد اظهار کرد: «اصلا به این موضوع فکر نمی‌کنم. ۳ سال با گل‌گهر قرارداد دارم و باید ببینم اتفاقات آینده چطور رقم خواهد خورد.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->