آدم ربایی میلیاردی در تهران و رها کردن گروگان در مازندران دستگیری سرکرده باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در شرق کشور و عامل شهادت دو پلیس ۲ کشته و مصدوم در تصادف خودرو سواری با موتورسیکلت در شهرستان فیروزه (۶ مرداد ۱۴۰۳) برخورد بنز ‌ده‌تن و یک دستگاه سواری ۲۰۶ حادثه آفرید (۶ مرداد ۱۴۰۳) تعرض راننده شیطان‌صفت به دختر جوان فرار دختر نوجوان با مرد سابقه‌دار الزام به استفاده از سامانه تعیین اجاره بها در مشهد | ۱۷ مشاور املاک متخلف پلمب شدند (۶ مرداد ۱۴۰۳) «هگمتانه» ثبت جهانی شد (۶ مرداد ۱۴۰۳) فردا یکشنبه (۷ مرداد ۱۴۰۳) هیچ ازدواج و طلاقی در کشور ثبت نمی‌شود قیمت بلیت اتوبوس اربعین ۱۴۰۳ مشخص شد کاسبی با تب دنگی! وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری چه زمانی واریز می‌شود؟ چگونه از گرمازدگی پیشگیری کنیم؟ اقدامات اورژانسی در زمان گرمازدگی کدام است؟ هواشناسی هشدار داد؛ تشدید رگبار و رعدوبرق در ۱۳ استان و احتمال وقوع سیلاب در هفته جاری (۶ مرداد ۱۴۰۳) تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی خراسان‌رضوی در روز یکشنبه (۷ مرداد ۱۴۰۳) حکم اعدام پرستار قلابی به زودی اجرا می‌شود ثبت اعتراض به نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تمدید شد + جزئیات نتایج آزمون سمپاد چه زمانی اعلام می‌شود؟ (۶ مرداد ۱۴۰۳) آزار و اذیت شیطانی زن جوان در پوشش مسافرکشی در پایتخت (۶ مرداد ۱۴۰۳) اثرات مواجهه طولانی با پرتو‌های فرابنفش | بین ساعات ۱۰ تا ۱۶، کمتر درمعرض نور خورشید قرار بگیرید
سرخط خبرها

خصوصی‌سازی بلای جان راه آهن شد

  • کد خبر: ۱۷۸۲۳۲
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
خصوصی‌سازی بلای جان راه آهن شد
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این‌که در خصوصی‌سازی، افراد یا سازمان‌ها باید علاوه بر این‌که صلاحیت داشته باشند بایستی به حوزه (مثلا ریلی) علاقه‌مند باشند، اضافه کرد:‌راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای این افراد و سازمان‌ها فرش قرمز پهن خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمیعاد صالحی در نشست خبری در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر وضعیت قطار‌های حومه‌ای و مطالبات ادعایی شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا از راه آهن، اظهار کرد: شرکت رجا حدود ۱۳ سال قبل خصوصی‌سازی شد که هنوز تبعات منفی آن باقی مانده است.

وی با تاکید بر این‌که موافق واگذاری شرکت‌ها در قالب خصوصی‌سازی هستم، اما به اهل آن، ادامه داد: واگذاری به نااهل شرکت‌ها را به فنا می‌دهد. ما موافق خصوصی‌سازی درست هستیم.

وی با یادآوری این‌که در فرآیند خصوصی‌سازی دو اتفاق ناگوار افتاد، گفت: یکی اختصاصی‌سازی بود و دیگری خصولتی‌سازی. در اختصاصی‌سازی فردی که یکی از مدیران راه‌آهن بوده زمانی که رفت بدون پرداخت یک ریال ۱۰۰۰ واگن را به اسم خصوصی‌سازی با خودش برد!

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این‌که در خصوصی‌سازی، افراد یا سازمان‌ها باید علاوه بر این‌که صلاحیت داشته باشند بایستی به حوزه (مثلا ریلی) علاقه‌مند باشند، اضافه کرد:‌راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای این افراد و سازمان‌ها فرش قرمز پهن خواهد کرد.

صالحی با اشاره به این‌که از همان روز اول تامین اجتماعی هیچ علاقه‌ای به برداشتن شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا نداشت و با اجبار این کار پیش رفت، تصریح کرد: بنده در دولت کنونی بار‌ها با وزیر سابق کار، سرپرست و وزیر کنونی این وزارتخانه مکاتبه و اعلام کرده‌ام اگر رجا را می‌خواهید باید به آن تزریق نقدینگی داشته باشید اگر هم آنرا نمی‌خواهید به آنکه آنرا می‌خواهد واگذارش کنید.

وی با بیان این‌که حدود ۵۰ درصد قطار‌های مسافری کشور در شرکت رجاست، گفت: با آنکه وزارت کار (تامین اجتماعی) اعلام کرده شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا برای آن‌ها اولویت صدم هم نیست، اما این شرکت برای راه آهن اولویت اول است.

وی با یادآوری این‌که خصوصی‌سازی تراورس ۷۰۰۰ نفر را به خاک سیاه نشاند، اظهار کرد: خصوصی‌سازی‌ها بلای جان راه‌آهن شده است.

وی همچنین با اعلام این‌که شرکت ریلی رجا ۷ سال است که حق دسترسی به ریل را پرداخت نکرده از بدهی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی این شرکت به راه‌آهن خبر داد و گفت: علاوه بر این رجا اجاره لکوموتیو‌ها را هم نمی‌دهد. از وزارت کار خواهش می‌کنیم به این معضل رسیدگی کنند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->