رکورد پرواز‌های فرودگاه مشهد با ۲۳۲ پرواز در یک روز، شکست رفع خطر از گود‌های پرخطر مشهد در دستورکار مدیریت شهری ترافیک سنگین در میدان‌های فهمیده و استقلال و تقاطع شهید کامیاب | موتورسوار بر اثر واژگونی موتورسیکلت جان باخت (۷ تیر ۱۴۰۳) محلات مشهد مهمان محبان علی (ع) بودند نرخ مراکز اقامتی خراسان‌رضوی به صورت گسترده اطلاع‌رسانی شود ترافیک سنگین در محدوده مجموعه شهید بهشتی، میدان جانباز و تقاطع خیام مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) اجتماع هواداران قالیباف در مشهد محدودیت ترافیکی ایجاد کرد (۶ تیر ۱۴۰۳) قطارشهری مشهد: در خردادماه امسال، بیش‌از ۷ میلیون و ۷۹۴ هزار سفر انجام شده است در خردادماه امسال، به بیش‌از ۲ میلیون زائر و مجاور در پایانه‌های مسافربری خدمت‌رسانی شده است شهروند خبرنگار | درخواست نصب نیمکت و سایبان برای ایستگاه اتوبوس رضا شهر در مشهد+ پاسخ اعمال‌قانون هزار و ۸۸۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۵نفر در تصادفات مصدوم شدند (۶ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای مشهد در آستانه هشدار آلودگی (۶ تیر ۱۴۰۳) زمین‌های رهاشده رباط طرق مشهد پارکینگ می‌شود ترافیک سنگین در چهار ضلع میدان‌های فردوسی، استقلال و جهاد | اتخاذ تمهیدات ترافیکی لازم برای حضور نامزد‌ها در مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) بزرگراه‌های مشهد در مسیر اصلاح هندسی شهردار مشهد: خرید ۴۷۹ اتوبوس و مینی‌بوس در دستور‌ کار است یک خیابان به وسعت غدیر | خیابان فدائیان اسلام مشهد در عید ولایت خاطره ساز شد + فیلم اطعام ۱۱ هزار نفر در بزرگ‌ترین سفره اطعام کشور در مشهد + فیلم فضا آرایی معابر منتهی به حرم مطهر و برگزاری جشنواره عید تا عید در منطقه ثامن مشهد کیفیت هوای مشهد امروز چگونه است؟ (۵ تیر ۱۴۰۳) + عکس
سرخط خبرها

شهردار مشهد: ۵۰ درصد آرای قلع مربوط به حاشیه شهر است

  • کد خبر: ۱۷۹۷۱۷
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹
شهردار مشهد: ۵۰ درصد آرای قلع مربوط به حاشیه شهر است
شهردار مشهد با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد آرای قلع در حاشیه شهر مشهد است و قانون تبدیل آرای قلع به جریمه را در حاشیه شهر نمی‌شود اجرا کرد، گفت: باید یک سری تسهیلات برای حاشیه شهر مشهد ایجاد شود که برای تحقق آن شورای اسلامی استان نقش مهمی دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، شهردار مشهد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۵ هزار رای قلع ناتمام در مشهد وجود دارد، گفت: دولت قانون تبدیل آرای قلع به جریمه را در بودجه پیشنهاد و در مجلس تصویب کرد که دارای شرایط بسیار است، لذا باید در حوزه ساخت و ساز‌ها باقدرت وارد شویم.

محدرضا قلندر شریف در شانزدهمین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی با اشاره به این موضوع که برای دهه آخر صفر امسال در مشهد ستادی متشکل از هفت کمیته تشکیل شده، اظهار کرد: ۶۲ هزار محل اسکان اضطراری برای زائران رضوی در دهه پایانی صفر از سوی شهرداری مشهد مهیا شده است.

وی افزود: روز گذشته مراسم بدرقه کاروان خادم الحسین شهرداری مشهد با پتانسیل هزار نیروی انسانی که شامل پاکبانان، رانندگان و نیرو‌های خدماتی بود، برگزار شد. همچنین ۱۲۵ دستگاه اتوبوس، ۴۰ دستگاه ون و ۵۰ دستگاه ماشین آلات خدمات شهری نیز فراهم شده است.

شهردار مشهد گفت: شورای اسلامی استان‌ها و شورای عالی استان‌ها اختیارات و پتانسیل‌هایی زیادی دارند و شورای عالی استان‌ها می‌تواند برای مدیریت شهری به مجلس طرح‌هایی را پیشنهاد دهد و شورای عالی استان‌ها بایستی برای اجرای قانون برنامه پنج ساله و برنامه توسعه هفتم پررنگتر ورود پیدا کند.

قلندر شریف گفت: تکالیف و درخواست‌ها از شهرداری مشهد بسیار است که برخی از این تکالیف از سوی دستگاه‌های دیگر بر دوش شهرداری‌ها گذاشته می‌شود که برای آن نیز بودجه‌ای در نظر گرفته نمی‌شود.

وی ادامه داد: بایستی به سمتی پیش رفت که با کمک شورای اسلامی استان این موضوعات را به نحو مطلوبی حل و فصل کنیم و مطالباتمان را از طریق شورای اسلامی استان به شورای عالی استان‌ها منتقل کنیم.

شهردار مشهد با اشاره به این موضوع که در حال حاضر ۳۵ هزار رای قلع ناتمام در استان وجود دارد، تاکید کرد: دولت نیز قانون تبدیل آرای قلع به جریمه را در بودجه پیشنهاد و مجلس تصویب کرده که دارای شرایط بسیار است، لذا در حوزه ساخت و ساز‌ها باید با قدرت وارد شویم. از طرف دیگر وزارت کشور بخشنامه‌ای صادر کرده که در مشهد یک متر تخلف برای تبدیل آرا قلع به جریمه در یک حوزه ۵۰ میلیون ریال و در حوزه دیگری ۲۷۰ میلیون ریال باید پرداخت شود.

قلندر شریف اضافه کرد: حاشیه‌نشینی یکی از معضلات اصلی است و مشهد بیشترین درگیری در این حوزه را در سطح کشور به دلایل وجود بارگاه شریف امام رضا (ع)، جاذبه‌های شهرمشهد و مهاجرت‌پذیری دارد. مشهد دارای سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت قانونی است، این در حالی است که مشهد به طور مستمر پنج میلیون جمعیت دارد که یک میلیون و ۵۰۰ نفر آن جمعیت شناور و بخش اعظم آن مهاجرین خارجی است که اکثرا هم در حاشیه شهر ساکن هستند.

وی با بیان اینکه طرح تفصیلی یکی از موضوعاتی است که در این دوره پیگیری و حل و فصل شد، بیان کرد: در این طرح با الحاق زمین و گرفتن پروانه در خارج از محدوده شهر می‌توان به موضوع حاشیه شهر کمک کرد.

شهردار مشهد با اشاره به وجود معضل املاک قولنامه‌ای بدون سند در حاشیه شهر مشهد عنوان کرد: به املاک قولنامه‌ای بدون سند، نمی‌توان پروانه داد که اکنون برای حل آن با همکاری آستان قدس و کمک دولت به دنبال راه کار قانونی برای حل این مشکل هستیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد آرای قلع در حاشیه شهر مشهد است و قانون تبدیل آرای قلع به جریمه را در حاشیه شهر نمی‌شود اجرا کرد، گفت: باید یک سری تسهیلات برای حاشیه شهر مشهد ایجاد شود که برای تحقق آن شورای اسلامی استان نقش مهمی دارد.

قلندر شریف مشکلات ترافیکی مشهد را از دیگر معضلات این شهر دانست و ادامه داد: برای حل این مشکل در حال تکمیل خطوط سه و چهار قطار شهری هستیم که فاز یک خط سه، سال آینده از میدان شهدا تا خیابان هادی سبزواری راه‌اندازی می‌شود. همچنین افتتاح حفاری خط سه قطار شهری تا پایان امسال و افتتاح حفاری خط چهار قطار شهری تا پایان بهار ۱۴۰۴ انجام خواهد شد. همچنین با توجه به اهمیت دید گنبد حرم نمی‌شود برای کاهش بار ترافیک در میدان بیت المقدس پل عابر پیاده احداث کرد، لذا طرح ساخت زیرگذر آماده شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->