نور‌ها فراتر از یک ابزار بصری در شهرها قلندر شریف خبر داد: کلنگ‌زنی و بهره‌برداری از ۴۷ پروژه عمرانی طی هفته آینده در مشهد اجرای پروژه از داده تا تصمیم در رصدخانه شهری مشهد شهردار مشهد مقدس از افزایش رضایتمندی زائران دهه آخر صفر از خدمات مدیریت شهری خبر داد «دکترین پیرامونی»، رویکردی پیشگیرانه در مدیریت اراضی حریم شهر هشدار هواشناسی خراسان رضوی | وزش باد شدید و خیزش گردوخاک تا اوایل هفته آینده (۶ شهریورماه ۱۴۰۴) تسریع پروژه آزادراه حرم تا حرم به صورت مشارکتی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: برای نام‌گذاری دهه مقاومت در دی‌ماه، از روز شهادت سردار سلیمانی تا روز غزه، تلاش می‌کنیم شهردار مشهد مقدس: حمایت از جبهه مقاومت روزبه‌روز ویژه‌تر می‌شود | برگزاری نشست شهرداران و حامیان غزه در مشهد در دی‌ماه ۱۴۰۴ + فیلم اجرای پروژه‌های زودبازده در محله کارگران مشهد | مشکلات شهری رفع شده‌ای که از سوی شهروندان مطرح شده است + فیلم جابجایی بیش از ۲ میلیون نفر توسط مترو مشهد در چهار روز پایانی ماه صفر بازارها، هنوز هم گرم و جاندار بر گرداگرد حرم مطهر امام رضا (ع) حلقه زده‌اند | آن تکثر پر آب‌‎ورنگ شلوغ مقاومت «داراب‌میرزا جهانسوزی» در مقابل ارتش سرخ بلشویک | او ارتش یک‌نفره بود فراخوان مشارکت در سومین جشنواره ملی «خانواده ورزش» در مشهد گلایه شهروندان از متروکه شدن کتابخانه بهمن که روزگاری قلب فرهنگی محله الهیه مشهد بود میزبانی همه هتل‌های خراسان رضوی از زائران دهه آخر ماه صفر ۱۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای ساخت تصفیه خانه در مشهد تعهد شورای‌ ششم برای کاهش فاصله‌های اجتماعی در مشهد و گسترش فرهنگ همیاری رئیس و نایب‌رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد انتخاب شدند
سرخط خبرها

مسافر گیری فاز یک خط ٣ قطار شهرى در سال ١۴٠٣

  • کد خبر: ۱۸۱۱۱۴
  • ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸
  • ۳
مسافر گیری فاز یک خط ٣ قطار شهرى در سال ١۴٠٣
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: فاز اول خط ٣ قطار شهری مشهد مقدس، به طول ۶ کیلومتر و ٣ ایستگاه، در سال ١۴٠٣ به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید نژاد حسین، دراین خصوص افزود: خط٣ قطار شهرى مشهد به طول ٣٠ کیلومتر و ٢٤ ایستگاه، شمال غربى منطقه الهیه را به جنوب شرقى منطقه سیدى متصل می‌کند.

وی اضافه کرد: خط ٣ قطار شهری از مسیر‌های مهم و کلیدی خطوط قطار شهری مشهد مقدس محسوب شده، چون در مسیر خود، مراکز اصلى شهر همچون میدان شهدا، میدان فردوسى، میدان امام علی (ع) و پایانه مسافربری را به هم متصل می‌کند و در میدان شهدا به خط ٢ و در میدان بسیج به خط یک قطار شهری متصل می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: مهم‌ترین واصلی‌ترین مقصد خط ٣، حرم مطهر رضوی با دو ایستگاه باب الجواد و شارستان است و بهره‌برداری از این خط، تأثیر به‌سزایی در تسهیل دسترسی زائران و مجاوران به بارگاه منور رضوی دارد.

نژاد حسین تصریح کرد: فاز اول این کلان پروژه به طول ۶ کیلومتر، پایانه امام رضا (ع) را به میدان شهدا متصل می‌کند و دارای ٣ ایستگاه در پایانه امام رضا (ع) و باب الجواد (ع) و میدان شهدا می‌باشد.

وی گفت: مشهدالرضا، به‌واسطه وجود مضجع نورانی حضرت رضا علیه‌السلام، در کشور شرایط ویژه و منحصربه‌فردی دارد و اجرای طرح‌های توسعه‌ای همچون قطار شهری، نیازمند مساعدت و بودجه ملی است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: هزینه تمام‌شده اجرای مترو بسیار بالاست و به همین منظور، خط ٣ در چند فاز برنامه‌ریزی‌شده است تا بتوان منابع و زمان را به بهترین شکل مدیریت کرد.

نژاد حسین تصریح کرد: هزینه ساخت هر کیلومتر مترو از شروع پروژه قطار شهری در سال ١٣٧٩ تا امروز باقیمت جهانى حدود ٥٠ میلیون دلار است و دراین زمان تغییرى زیادى نکرده ولى با توجه به تغییرات قیمت دلار در ایران هر کیلومتر مترو در سال ٧٩ با دلار ٨٠٠ تومان ٤٠ میلیارد تومان و قیمت فعلى دلار حدود ٢٥٠٠ میلیارد تومان است.

وی افزود: ساخت هر ایستگاه زیر‌زمینى با معمارى و تجهیزات نیز ٥٠٠ میلیارد تومان و معادل هزینه ساخت یک پل دو تا چهار سطحى است؛ همچنین هزینه تجهیزات این مسیر ٦ کیلومتری، شامل فن‌های تهویه، مخابرات، سیگنالینگ، پله‌برقی و آسانسور، کابل، تابلوهاى برق، سیستم‌هاى مرکز فرمان، ماشین‌آلات ریلی، تجهیزات برقى ایستگاه، اتاق‌های lps و tps و دوربین‌هاى کنترلى و سیستم‌هاى اعلام اطفای حریق، ٦٠ میلیون دلار است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: شورای ششم از ابتدای فعالیت درراستای منویات مقام معظم رهبری در زمینه حمایت از تولید ملی، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کرده است و در همین راستا، ٩٠ درصد تجهیزات استفاده‌شده در ساخت خطوط قطار شهری، از تولیدات ملى تهیه‌شده است.

نژاد حسین بیان کرد: مشهدالرضا (ع) باوجود سالانه حدود ٣٠ میلیون زائر، نیازمند توسعه حمل‌ونقل عمومی است و دراین راستا اعتبارات ملی می‌تواند شتاب‌دهنده و کمک‌کننده باشد و اتمام ساخت و بهره‌برداری از خطوط قطار شهری مشهد مقدس با استفاده از اعتبارات ملی، مورد تأکید ویژه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
0
2
لتفا خط الماس شرق خیام به احمد اباد وکوهسنگی هم داشته باشید
مهدی وفاجو
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
0
1
کاش شهردار دلسوز قبلی مشهد هنوز شهردار مشهد بود اما افسوس که مشهد با جمعیت زیاد خود و ترافیک سنگینی که دارد دل سوز واقعی اکنون ندارد یک پل چهار سطحی نمایشگاه مشهد چهار سال مردم جاهد شهر خاک خوردند چقدر دیگر باید تجربه آزموده شود تا افراد با تجربه را به راحتی از دست ندهیم...
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
0
2
لطفاً اگرزحمتی نیست خط آرامگاه خواجه ربیع به میدان شهدا راه اندازی شود
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->