پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو
سرخط خبرها

راه‌اندازی مرکز تجاری ایران در برزیل

  • کد خبر: ۱۸۰۰۶۹
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
راه‌اندازی مرکز تجاری ایران در برزیل
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل از راه‌اندازی مرکز تجاری ایران در برزیل خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، فخرالدین عامریان، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل در سومین همایش فرصت‌های تجاری ایران و برزیل اظهار داشت: کشور برزیل بیش از ۸ میلیارد دلار به کشورمان صادرات دارد، اما در مقابل میزان صادرات ما به این کشور جدای از مواد پتروشیمی از ۲۰۰ میلیون دلار عبور نمی‌کند؛ در تلاش هستیم که وضعیت تراز تجاری را بهبود بخشیم.

وی افزود: بر اساس آمار رسمی میزان صادرات کالا از برزیل به ایران ۴ تا ۵ میلیارد دلار در نظر گرفته می‌شود، اما باید توجه داشت که در این آمار‌ها به کالا‌هایی که به صورت واسطه‌ای از دیگر کشور‌ها وارد می‌شود توجهی نمی‌شود، زیرا در آمار گمرک دو کشور ثبت نمی‌شود.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل ادامه داد: با توجه به شرایط تحریمی برخی از صادر کنندگان و وارد کنندگان بدون هماهنگی با سفارت و اتاق بازرگانی به این کشور کالا صادر کرده اند، اما پول خود را دریافت نکردند یا در ازای پول پرداختی کالا دریافت نکردند به طوری که موارد ۵ میلیون دلاری و ۱۰ میلیون دلاری را شاهد هستیم که با وجود پرداخت پول کالای خود را دریافت نکرده اند.

وی تصریح کرد: برای تسهیل تجارت میان دو کشور و از طریق رایزنی‌های سفارت ایران در برزیل از تهاتر نیز برای نقل و انتقال پول استفاده می‌شود و در ازای صادرات موادی مانند پتروشیمی گوشت وارد می‌شود.

عامریان با اشاره به راه اندازی مرکز تجاری ایران در برزیل تصریح کرد: بر اساس مذاکرات صورت گرفته با دو بانک این کشور، ضمانت‌های لازم برای تبادل پول میان بازرگان دو کشور از طرف مرکز تجاری صادر می‌کند و برای واردات نیز ضمانت‌هایی برای فروشنده برزیلی صادر می‌شود.

وی گفت: رقم کارمزدی که برای کارمزد انتقال پول پرداخت می‌شود در مواردی ۴ تا ۵ درصد است که امیدواریم با کمک سازمان توسعه تجارت و دیگر مسئولان دولتی بتوانیم آن را برطرف کرده و هزینه‌های اضافی پرداخت نکنیم.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل ادامه داد:در شرایطی که تراز تجاری به شدت به نفع برزیل است باید این کشور برای صادرات کالا‌های ایرانی به کشور خود حقوق ورودی کمتری دریافت کند که، اما برای تحقق این امر نیازمند رایزنی‌های از طرف مقامات دولتی است که تا با امروز در این زمینه کم کاری‌های صورت گرفته است.

وی یاد آور شد که کالا‌های ایران برای صادرات به برزیل در مواردی ۱۳۰ تا ۱۴۰ درصد حقوق گمرکی پرداخت می‌کند که رقم بالایی به حساب می‌آمد اگر میزان حقوق گمرکی برای ایران برداشته شود تا یک میلیارد دلار ظرفیت صادرات تنها در بخش فرش وجود دارد.

عامریان گفت: برزیل ۲ میلیارد دلار فرش وارد می‌کند که عمده آن از هند و پاکستان است سهم تنها ۲۰ میلیون دلار است.

وی با اشاره اینکه واردات محصولات پتروشیمی برای برزیل ضروری است گفت: برزیل از خریداران بزرگ کود شیمیایی در جهان است که در صورت توجه بیشتر می‌توان حجم بیشتری به این کشور صادرات داشت.

عامریان گفت: بستر سازی برای صادرات تجهیزات و کالا‌های پزشکی در حال ایجاد است تا محصولات ایرانی در این بخش به برزیل صادر شود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->