پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا
سرخط خبرها

تهران،خوزستان خراسان رضوی؛ در صدر بیشترین آمار سوختگی کشور

  • کد خبر: ۱۸۰۳۰
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
تهران،خوزستان خراسان رضوی؛ در  صدر بیشترین آمار سوختگی کشور
استان‌های تهران، خوزستان و خراسان رضوی بیشترین آمار سوختگی را در کشور دارند.
به گزارش شهرآرانیوز، سیامک فرخ فرقانی دبیر نهمین همایش سوختگی کشور گفت: استان‌های تهران، خوزستان و خراسان رضوی بیشترین آمار سوختگی را در کشور دارند
وی افزود: هر درصد سوختگی پنج تا ۱۰ میلیون تومان هزینه برجای می‌گذارد. سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر بر اثر سوختگی بستری می‌شوند و آشپزخانه‌های غیراستاندارد، کپسول گاز، ساختمان‌هایی که استاندارد‌های آتش نشانی ندارند و ... باعث این معضل هستند.
وی ادامه داد: در کشور ۳۵ مرکز درمانی سوختگی وجود دارد که کافی نیست و لازم است دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله تهران و شهید بهشتی نیز بیمارستان‌های سوختگی راه اندازی کنند. اکنون فقط دانشگاه علوم پزشکی ایران در تهران مراکز درمانی سوختگی دارد.
این فوق تخصص پلاستیک و زیبایی ادامه داد: سوختگی جزو ۱۵ بیماری شایع بوده و ششمین مرگ و میر در کشور محسوب می‌شود و سومین عامل اختلال روانی است که بیشتر قشر فعال جامعه ۲۰ تا ۴۰ سال را گرفتار می‌کند.
فرقانی با بیان اینکه ۱۰ درصد سوختگی‌ها منجر به بستری می‌شود، تصریح کرد: ۹۰ درصد سوختگی‌ها سرپایی درمان می‌شوند و سوختگی ناشی از الکتریکی بسیار شایع‌تر بوده و توجه شهرداریها، راهسازی ها، شرکت‌ها و وزارت نیرو به مقوله پیشگیری از سوختگی ضروری است.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۳۴ مورد سوختگی با آب جوش، ۱۲۷ مورد انفجار گاز شهری، ۲۷۰ مورد انفجار نفت و بنزین و ۱۳۵ مورد سوختگی الکتریکی، ۲۹۷ مورد انفجار کپسول گاز در بیمارستان مطهری داشتیم.
فرقانی گفت: با توجه به اینکه آمار سوختگی در کشور بالاتر از آمار جهانی است لازم است همه دستگاه‌ها در مقوله آموزش و پیشگیری از سوختگی فعال‌تر و حساس‌تر شوند، اکنون به دلیل مشکل در زمینه آموزش و فرهنگ، موارد سوختگی در کشور بالا است.
وی افزود: نهمین همایش سالیانه کشوری سوختگی اول تا دوم اسفند ماه با محوریت سوختگی ناشی از وسایل الکتریکی در سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود و در این همایش ۵۰ مقاله بصورت سخنرانی و بیش از ۶۰ مقاله بصورت پوستر ارایه خواهد شد.

عزم ملی برای کاهش آمار سوختگی
قائم مقام معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست خبری گفت: برای کاهش آمار سوختگی در کشور نیاز به عزم ملی هستیم و باید باور کنیم که همه ما در معرض سوختگی هستیم.
طیب قدیمی با بیان اینکه بحث پیشگیری و توان بخشی بسیار مهم است، افزود: توان علمی ما در مورد سوختگی زیاد است، اما پیشگیری مهم‌تر است که نیاز به همراهی همه دارد.
وی تصریح کرد: سوختگی از مبحث‌های مهم سلامت بوده که عوامل اجتماعی (۷۵ درصد) موثر بر آن است. فرهنگ اجتماعی، مسایل اقتصادی و آگاهی و استانداردسازی انرژی باید در مورد سوختگی در جامعه افزایش یابد.
قدیمی ادامه داد: گروه هدف ما وزارت نیرو است که باید در زمینه آموزش و پیشگیری بیش از سایر نهاد‌ها قدم بردارد. باید تلاش کنیم آمار سوختگی و تتبعات ناشی از آن را در جامعه پایین بیاوریم.
وی با بیان اینکه باید بانک پوست در کشور ایجاد شود، گفت: وزارت بهداشت به دنبال ایجاد بانک پوست مانند بانک چشم است و اکنون این وزارتخانه علاوه بر اینکه درمان سوختگی تحت پوشش بیمه است، به افراد نیازمند سوخته نیاز کمک مالی می‌کند.
منبع:ایران
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->