امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست
سرخط خبرها

تنها ۱۰ درصد از نامزد‌های مجلس یازدهمین زن هستند

  • کد خبر: ۱۸۰۳۹
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
تنها ۱۰ درصد از نامزد‌های مجلس یازدهمین زن هستند
کل داوطلبان ثبت نام شده برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۶ هزار و ۳۳ نفر بوده است که از این تعداد، ۷هزار و ۱۵۷ نفر تایید صلاحیت شدند و از میان کل تعداد تایید صلاحیت شدگان، ۷۸۲ زن و ۶ هزار و ۳۷۵ نفر مرد هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، سخنگوی ستاد انتخابات کشور تازه‌ترین آمار و اطلاعات از سن و میزان تحصیلات نامزدهای تایید صلاحیت شده یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد و افزود: ۴۲۲ نفر از نامزدها دارای تحصیلات حوزوی در مقاطع مختلف هستند، ۱۰۲۱ نفر مدرک دکتری دارند و ۵ هزار و ۳۰۸  نفر هم در مقطع کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل هستند.


سید اسمائیل موسوی تعداد افراد دارای مدرک کارشناسی را ۴۰۴ نفر و کاردانی را ۲ نفر اعلام کرد و درباره سن افراد تایید صلاحیت شده هم توضیح داد: ۲ هزار و ۵۲۳ نفر از افراد تایید صلاحیت شده بین ۳۰ تا ۴۰ سال دارند و میانگین سنی ۲هزار و ۳۹۰ نفر هم بین ۴۱ تا ۵۰ سال است. ۱۸۲۷ نفر از داوطلبان نمایندگی مردم بین ۵۱ تا ۶۰ سال دارند و تنها ۴۱۷ نفر آن‌ها بالای ۶۰ سال دارند.

 

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوم اسفند ماه برگزار خواهد شد و بر اساس اعلام وزارت کشور در این انتخابات تعداد واجدین شرایط رای دادن مجموعاً ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر و به تفکیک تعداد ۲۹ میلیون و ۳۹ هزار و ۱۵۳ نفر مرد و ۲۸ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۶ نفر زن است. همچنین تعداد رای اولی ها ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۷۶ نفر خواهد بود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->