نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

از دوختن لباس کشتی تا تغییر ۱۰۰ درصدی تیم

  • کد خبر: ۱۸۰۷۰
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵
از دوختن لباس کشتی تا تغییر ۱۰۰ درصدی تیم
سرمربی تیم از حضور تیم خراسان در سومین قهرمانی کشور کشتی می‌گوید.
مژده رنگیان - دختران کشتی‌گیر مشهدی برای حضور در قهرمانی کشتی کلاسیک کشور راهی تهران شدند. سومین دوره قهرمانی کشتی بانوان کشور به میزبانی تهران از روز سه‌شنبه با ورود تیم‌ها آغاز می‌شود و روز چهارشنبه با برگزاری رقابت‌ها در ۶ وزن پیگیری می‌شود.
 
کشتی کلاسیک بانوان از ماه‌های پایانی سال ۹۶ به‌صورت رسمی آغازبه‌کار کرد و در همان ماه‌های نخست، با حضور کشتی‌گیران علاقه‌مند، اولین دوره قهرمانی کشور در این رشته در تهران برگزار شد. خراسان رضوی یکی از استان‌های پیشرو در این رشته بود و توانست اولین ملی‌پوشان را نیز به تیم ملی کشور معرفی کند. در آن دوره خراسانی‌ها روی سکوی سومی مسابقات قرار گرفتند. در دومین سال، نماینده استان با اختلاف خیلی کم و با بدشانسی سکوی سومی را از دست داد و چهارم شد و حالا در آستانه سومین دوره، سرمربی تیم خراسان از هدف تیمش در این مسابقات می‌گوید.

تغییر ۱۰۰ دردصدی در ترکیب تیم
آنا براتی، مربی مشهدی تیم ملی آلیش و نایب‌رئیس بانوان هیئت کشتی خراسان رضوی، هدایت تیم خراسان را برعهده دارد. او درباره آمادگی کشتی‌گیران مشهدی تصریح می‌کند: امسال نسبت به دور گذشته تیم با ۱۰۰ درصد تغییر روبه‌رو بوده است، یعنی تمام دختران کشتی‌گیر تیم استان، امسال اولین تجربه حضور در قهرمانی کشور را پیش‌رو دارند. بیشتر آن‌ها ورزشکارانی هستند که تابستان در استعدادیابی کشف کردیم و در این مدت به‌صورت مداوم در حال تمرین بودیم. در بین تیم استان تنها ۲ ورزشکار سابقه حضور در لیگ را دارند و از تیم‌های قبلی باقی کشتی‌گیران از کشتی کناره‌گیری کرده‌اند و جذب رشته‌های دیگر شده‌اند.

او ادامه می‌دهد: در این دوره محدودیت سنی سال گذشته از آیین‌نامه مسابقات برداشته شده است. سال قبل ورزشکاران فقط تا سن بیست وچهارسالگی می‌توانستند در رقابت‌های کشوری به میدان بروند، ولی حالا محدودیتی وجود ندارد. در تیم خراسان یکی از کشتی‌گیران بیست‌ونه‌ساله است و کوچک‌ترین عضو تیم نیز ۱۷ سال سن دارد.
سرمربی تیم خراسان خاطرنشان می‌کند: در این رقابت‌ها در هر ۶ وزن نماینده داریم و طبق پیش‌بینی خود من دست‌کم ۳ مدال طلا را باید کسب کنیم. قطعا ما نیز با هدف سکوی اول می‌رویم، اما کار سخت است و باید ببینیم کشتی‌گیران روی تشک کشتی چگونه عمل می‌کنند.

رقابت با مازندرانی‌های بی‌رقیب
براتی با اشاره به رقبای خراسان در کشتی بانوان می‌گوید: مازندران مدعی همیشگی قهرمانی است، بدی بزرگی هم که نماینده این استان دارد، این است که آن‌ها از همان ورزشکاران کشتی آلیش خود برای کلاسیک هم استفاده می‌کنند؛ ملی‌پوشانی که قوی هستند و سال‌ها در آلیش فعالیت کرده‌اند. آن‌ها فقط به سکوی قهرمانی فکر می‌کنند، بااین‌حال ما استعدادیابی و فرصت‌دادن به ورزشکاران جدید را هم مدنظر داریم و امیدواریم نتیجه آن را ببینیم. به‌جز مازندران، تهران و کرمانشاه هم از استان‌های قدرتمند در کشتی بانوان هستند و رقیبان سختی برای ما خواهند بود.

معضل جالبی به نام لباس
یکی از موضوعات جالب‌توجه در کشتی بانوان، لباس‌های رسمی و موردتأیید فدراسیون است، لباس‌هایی که کمیاب است و برخی لوازم جانبی آن همچون گوشی، کار کشتی‌گیران را سخت می‌کند. مربی کشتی بانوان دراین‌باره نیز تصریح می‌کند: امسال برای تهیه لباس‌ها با مشکل بزرگی روبه‌رو بودیم، اینکه لباس رسمی مسابقات برای فروش در بازار وجود نداشت، از لباس یکی از دختران که در تیم ملی حضور داشت، الگو گرفتیم و برای دوخت به خیاطی سفارش دادیم. در طول تمرینات نیز از همین لباس‌ها استفاده کردیم. گوشی‌های کشتی‌گیران نیز کمی مشکل‌ساز است، زیرا بچه‌ها دیگر صدای محیط و مربی را نمی‌شنوند و مربی نمی‌تواند کشتی‌گیر را راهنمایی کند. امیدوارم امسال استفاده از گوشی لغو شده باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->