سرخط خبرها
معاون فنی و اجرایی شهرداری مشهد خبر داد

برگزاری اولین مسابقه کشتی بانوان

  • کد خبر: ۸۱۰۱
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
برگزاری اولین مسابقه کشتی بانوان

محبوبه فرامرزی - از سال‌۹۶ که فعالیت دختران کشتی‌گیر ایران با حمایت رسول خادم رسمیت پیدا کرد، خراسانی‌ها جزو اولین استان‌های فعال در این رشته بودند. آن‌ها در این زمینه بسیار موفق ظاهر شدند و در میدان رقابت کشوری و لیگ نیز سکو‌های برتر را در اختیار داشتند حتی در اولین تیم ملی کشتی بانوان ایران دارای نمایندگانی هم بودند.
این موفقیت بانوان مشهدی در زمینه کشتی در حالی انجام شد که حتی سالنی مخصوص تمرین نداشتند. این بانوان ورزشکار مجبور بودند در همان سالنی تمرین کنند که مخصوص آقایان است و زمان محدودی به آن‌ها اختصاص دارد. تا همین چند وقت پیش اوضاع به همین منوال بود. اما شهرداری منطقه ۲ با جایگاه ویژه‌ای که برای بانوان ورزشکار قائل است اولین پایگاه کشتی بانوان در کشور را در پارک حجاب که ویژه بانوان است، افتتاح کرد.
معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ۲ مشهد در گفتگو با شهرآرامحله به ضرورت وجود چنین پایگاهی برای بانوان و آخرین رویداد‌های این پایگاه ورزشی پرداخت.
احسان قیطاقی در این‌باره گفت: بانوان کشتی‌گیر در این چند ماه اخیر برای داشتن سالن تمرینی با مشکلات زیادی روبه رو بودند. نصب دوربین‌های مداربسته در سالن تمرینات، به تعطیلی سالن‌ها از سوی حراست اداره کل ورزش و جوانان استان منجر شد.
وی ادامه داد: به دلیل همین حمایت نکردن مسئولان متولی از بانوان و اختصاص ندادن زمان تمرین در سالن‌های کشتی، مدتی بانوان در رینگ بوکس به ادامه تمرین‌ می‌پرداختند.
قیطاقی ادامه داد: ورزش بانوان نه تنها دچار محدودیت‌های گسترده‌ای در جامعه است که ایجاد و راه‌اندازی بستر‌های برخی رشته‌های ورزشی برای بانوان با محدودیت‌ها و چالش‌هایی روبه‌رو است،  ولی به رغم این سختی‌ها، تمام توانمان را به کار گرفتیم تا خدمات ارزنده‌ای به بانوان شهرمان ارائه دهیم.
معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ۲ افزود: باتوجه به درخواست مکرر بانوان علاقه‌مند به رشته ورزشی کشتی و همچنین اهمیت ورزش بانوان، درصدد برآمدیم فضایی مناسب و اختصاصی برای این رشته ورزشی با همت معاونت سلامت و تربیت بدنی شهرداری مشهد و هیئت کشتی شهرداری مشهد ایجاد کنیم.
وی در توضیح ویژگی‌های پارک حجاب که پایگاه کشتی بانوان در آن قرار دارد، بیان کرد: این پارک یکی از بهترین مکان‌های ورزشی ویژه بانوان در شهر است که بانوان در آن در بیش از ۱۷ رشته ورزشی به صورت تیمی و انفرادی در سنین مختلف فعالیت می‌کنند. این پارک، با ظرفیت‌هایی شامل مجموعه ورزشی سرپوشیده، زمین‌های ورزشی روباز، پیست اختصاصی دوچرخه‌سواری، پیست اسکیت و آلاچیق ورزشی در تقاطع بولوار هدایت و بولوار موسوی قوچانی قرار دارد.
وی در ادامه گفت: اولین پایگاه کشتی کلاسیک ویژه بانوان در کشور با حضور مسئولان، پیش‌کسوتان و قهرمانان کشتی کشور در بوستان حجاب افتتاح شد. از حدود ۳ ماه پیش تاکنون تمرینات بانوان علاقه‌مند به کشتی زیر نظر مربی تیم ملی کشتی بانوان آغاز شد. این مربی با برنامه‌ریزی مدون و با انجام برنامه‌های استعدادیابی به آموزش بانوان پرداخت. در زمینه استعدادیابی از ظرفیت‌های بانوان بوستان حجاب و کلاس‌های ورزشی شهرداری مشهد برای حضور در این پایگاه ورزشی و پذیرش استفاده شد.
قیطاقی به برگزاری اولین مسابقه کشتی بانوان در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: این مسابقه به مناسبت هفته تربیت بدنی بین ۲۰ بانوی این پایگاه ورزشی برگزار و به نفرات برتر هدایایی اهدا شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->