نگاهی به مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد | قانون گذاری شهری با چاشنی پژوهش قفل صنایع غرب مشهد با صدور اولین پایان‌کار صنعتی باز شد ۱۵ درصد مشهدی‌ها، مالک اراضی قولنامه‌ای هستند| لایحه تشویق تفکیک اراضی در دستور کار شهرداری خلیل موحد جانشین هاشم دائمی در شورای شهر مشهد شد سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد، نمونه ای از یک سازمان موفق است افتخارات طلایی هادی رضایی، دارنده نشان مشهدالرضا(ع) | از معلولیت تا قهرمانی جهانی برگزیده نشان مشهد الرضا (ع) در سال ۱۴۰۲: این رویداد فضایی برای معرفی افراد سرآمد است هوای امروز مشهد، برای گروه‌های حساس ناسالم است (۳ دی ۱۴۰۳) | برای مقابله با آلودگی هوا باید برنامه‌محور پیش برویم افزایش چشمگیر آلاینده‌ها در مشهد | هوای کلانشهر مشهد امروز هم آلوده است (۳ دی ۱۴۰۳) هشدار خودمراقبتی برای شهروندان کلانشهر مشهد صادر شد | مشهدی‌ها ماسک تنفسی بزنند (۳ دی ۱۴۰۳) «کافه بازی»، «کافه علم» و «کافه کارآفرینی» ویژه دختران مشهدی احداث می‌شود شهردار مشهد: بوستان‌های «بهشت» و «آفتاب» ویژه بانوان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد مبدا تعیین مسافت شهر مشهد از سایر شهر‌ها کجاست؟ چهارمین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در مشهد مقدس برگزار می‌شود نشان مشهدالرضا(ع) باعث رونق فعالیت‌های مردمی و جهادی می‌شود لزوم معرفی مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی دنیا روزشماری وقایع انقلاب اسلامی در مشهد، از اول تا چهارم دی‌ماه ۱۳۵۷ (بخش اول) | بیمارستان شاه‌رضا، پایگاه انقلاب مشهد آغاز هفته ملی مشهد با اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی، هنری و گردشگری جذب ۲۱ بانوی آتش‌نشان در مشهد ابلاغ برنامه‌های استقبال از بهار ۱۴۰۴ در مشهد از نیمه دی‌ماه
سرخط خبرها

خانه‌های سرراهی

  • کد خبر: ۱۸۰۸۱
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
خانه‌های سرراهی
گله مالکان انتهای بولوار فاطمیه که به دلیل قرار داشتن خانه هایشان در سر راه اصلی، آسیب می‌بینند
تکتم جاوید - «حدود ۲۷ سال است ساکن این محله هستیم. همان سال‌های اول پدرم می‌دید خودرو‌ها به در و دیوار خانه مان که انتهای بولوار‌فاطمیه قرار دارد، برخورد می‌کنند و با استفاده از چند بلوکه سیمانی مانع ایجاد کرد. اما این موانع هم خیلی دردسرسازند و بیشتر نقش سرعت کاه و ضربه گیر را برای خودرو‌ها ایفا می‌کنند. در واقع با وجود این موانع هم آسایش نداریم و مدام نگران برخورد خودرو‌ها به در و دیوار خانه مان هستیم.»
خانه‌های سرراهی شاید بهترین عنوان برای ۲ ملکی باشند که در انتهای بولوار فاطمیه جا خوش کرده اند، در واقع در انتهای بولوار با اینکه دوربرگردانی وجود دارد، اما به دلیل ۲ راه فرعی منحرف شده به اطراف این ۲ خانه، رانندگان دچار سرگردانی می‌شوند و در صورتی که سرعت بیشتری داشته باشند، احتمالا با این خانه‌ها برخورد می‌کنند. این خانه‌ها در اصل باید از سوی شهرداری خریداری شود و راه اصلی ادامه پیدا کند، اما سرراه اصلی واقع شده‌اند. صاحبان هر ۲ خانه با گذاشتن مانع و بلوک سیمانی و ایجاد یک سری علائم هشداردهنده سعی کرده اند رانندگان را از وضعیت انتهای بولوار آگاه کنند، اما هیچ یک از این اقدامات کمکی به دید رانندگان نمی‌کند و مالکان معتقدند شهرداری باید برای این مشکل کاری کند.
پسر جوان خانواده محقق که سال هاست به همراه خانواده اش در این خانه زندگی می‌کند و به گفته خودش بار‌ها به شهرداری منطقه سر زده تا تکلیف خانه سرراهی شان مشخص شود می‌گوید: پیگیری هایمان تا کنون نتیجه‌ای نداشته است. خودرو‌های زیادی در این چندسال به بلوک جلوی خانه برخورد کرده اند یا وارد خانه خودمان و همسایه شده اند. راننده‌ها پس از ضرب دیدن خوردویشان از وجود این بلوکه ‎‌ها شاکی می‌شوند و به ما اعتراض می‌کنند، اما نمی‌دانند که زندگی در مکانی که هر لحظه خطر تصادف وجود دارد، چقدر برای ما مشکل است.»
او ادامه می‌دهد: شهرداری به ما مجوز ساخت و ساز بنا هم نمی‌دهد. رفتم درخواست کردم یا مجوز ساخت بدهید که این خانه سی ساله را نوسازی کنیم یا ملک را بگیرید و جای دیگری به ما معوض بدهید. درخواست دیگرمان این بود که اگر قرار نیست خانه‌ها را بخرند دست کم یک میدان کوچک اینجا ایجاد کنند که جلوی برخورد خودرو‌ها با خانه‌ها را بگیرد. این شهروند از اینکه درخواست هایشان به نتیجه نرسیده ناراضی است و هنوز منتظر است که تغییری در شکل خیابان ایجاد شود.

نزدیک بود ۷ نفر کشته شوند
منزل دیگری که در انتهای همین بن بست قرار دارد متعلق به خانواده جمشیدی است که از ۵ سال پیش در این خانه ساکن هستند. درباره وضعیت خیابان و مشکلات آن که می‌پرسم یاد خودرویی می‌افتد که نزدیک بود چندنفر را به کشتن بدهد. می‌گوید: مدتی پیش حدود ساعت ۴ بعدازظهر پشت در حیاط، در حال قربانی کردن گوسفند بودیم و خودرو خودمان هم جلوی در خانه پارک بود. به محض اینکه از پشت در دور شدیم، ناگهان یک خودرو به ماشین خودمان زد و ۲ خودرو وارد حیاط شدند. ما از راننده شکایت کردیم و خسارت در حیاط و ماشین را گرفتیم، اما خطر بزرگی از بیخ گوشمان گذشت. نزدیک بود ۷ نفر کشته شوند.
جمشیدی ادامه می‌دهد: شنیده بودم که قبل از ما هم یک کامیون وارد حیاط شده است. یعنی با وضعیت این بولوار، جای این خانه‌ها مناسب نیست، ولی نمی‌دانم چرا شهرداری این خیابان را باز نمی‌کند. اگر خانه‌ها برداشته شوند انتهای آن به رسالت ۳۲ می‌رسد، ولی همچنان بلاتکلیف هستیم.

هیچ طرحی برای حل مشکل بن بست نداریم
مسئول روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ درباره وضعیت انتهای بولوار فاطمیه می‌گوید: فعلا برای این محدوده طرحی وجود ندارد، بنابراین نمی‌توانیم تغییری بدهیم.
به گفته حسین نورانی تصمیم گیری درباره بازگشایی بن بست به دلیل مسائل ترافیکی، ایجاد دوربرگردان، اصلاح هندسی و موارد این چنینی در حوزه مسئولیت سازمان ترافیک و راهنمایی رانندگی است که کمیته مشترکی باهم دارند و وضعیت هر نقطه از شهر را بررسی می‌کنند که برای این نقطه هیچ برنامه‌ای ندارند.
او ادامه می‌دهد: بااین حال شهروندان می‌توانند به صورت حضوری به شهرداری مراجعه کنند تا وضعیت را برای آن‌ها تشریح کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->