مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

خانه‌های سرراهی

  • کد خبر: ۱۸۰۸۱
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
خانه‌های سرراهی
گله مالکان انتهای بولوار فاطمیه که به دلیل قرار داشتن خانه هایشان در سر راه اصلی، آسیب می‌بینند
تکتم جاوید - «حدود ۲۷ سال است ساکن این محله هستیم. همان سال‌های اول پدرم می‌دید خودرو‌ها به در و دیوار خانه مان که انتهای بولوار‌فاطمیه قرار دارد، برخورد می‌کنند و با استفاده از چند بلوکه سیمانی مانع ایجاد کرد. اما این موانع هم خیلی دردسرسازند و بیشتر نقش سرعت کاه و ضربه گیر را برای خودرو‌ها ایفا می‌کنند. در واقع با وجود این موانع هم آسایش نداریم و مدام نگران برخورد خودرو‌ها به در و دیوار خانه مان هستیم.»
خانه‌های سرراهی شاید بهترین عنوان برای ۲ ملکی باشند که در انتهای بولوار فاطمیه جا خوش کرده اند، در واقع در انتهای بولوار با اینکه دوربرگردانی وجود دارد، اما به دلیل ۲ راه فرعی منحرف شده به اطراف این ۲ خانه، رانندگان دچار سرگردانی می‌شوند و در صورتی که سرعت بیشتری داشته باشند، احتمالا با این خانه‌ها برخورد می‌کنند. این خانه‌ها در اصل باید از سوی شهرداری خریداری شود و راه اصلی ادامه پیدا کند، اما سرراه اصلی واقع شده‌اند. صاحبان هر ۲ خانه با گذاشتن مانع و بلوک سیمانی و ایجاد یک سری علائم هشداردهنده سعی کرده اند رانندگان را از وضعیت انتهای بولوار آگاه کنند، اما هیچ یک از این اقدامات کمکی به دید رانندگان نمی‌کند و مالکان معتقدند شهرداری باید برای این مشکل کاری کند.
پسر جوان خانواده محقق که سال هاست به همراه خانواده اش در این خانه زندگی می‌کند و به گفته خودش بار‌ها به شهرداری منطقه سر زده تا تکلیف خانه سرراهی شان مشخص شود می‌گوید: پیگیری هایمان تا کنون نتیجه‌ای نداشته است. خودرو‌های زیادی در این چندسال به بلوک جلوی خانه برخورد کرده اند یا وارد خانه خودمان و همسایه شده اند. راننده‌ها پس از ضرب دیدن خوردویشان از وجود این بلوکه ‎‌ها شاکی می‌شوند و به ما اعتراض می‌کنند، اما نمی‌دانند که زندگی در مکانی که هر لحظه خطر تصادف وجود دارد، چقدر برای ما مشکل است.»
او ادامه می‌دهد: شهرداری به ما مجوز ساخت و ساز بنا هم نمی‌دهد. رفتم درخواست کردم یا مجوز ساخت بدهید که این خانه سی ساله را نوسازی کنیم یا ملک را بگیرید و جای دیگری به ما معوض بدهید. درخواست دیگرمان این بود که اگر قرار نیست خانه‌ها را بخرند دست کم یک میدان کوچک اینجا ایجاد کنند که جلوی برخورد خودرو‌ها با خانه‌ها را بگیرد. این شهروند از اینکه درخواست هایشان به نتیجه نرسیده ناراضی است و هنوز منتظر است که تغییری در شکل خیابان ایجاد شود.

نزدیک بود ۷ نفر کشته شوند
منزل دیگری که در انتهای همین بن بست قرار دارد متعلق به خانواده جمشیدی است که از ۵ سال پیش در این خانه ساکن هستند. درباره وضعیت خیابان و مشکلات آن که می‌پرسم یاد خودرویی می‌افتد که نزدیک بود چندنفر را به کشتن بدهد. می‌گوید: مدتی پیش حدود ساعت ۴ بعدازظهر پشت در حیاط، در حال قربانی کردن گوسفند بودیم و خودرو خودمان هم جلوی در خانه پارک بود. به محض اینکه از پشت در دور شدیم، ناگهان یک خودرو به ماشین خودمان زد و ۲ خودرو وارد حیاط شدند. ما از راننده شکایت کردیم و خسارت در حیاط و ماشین را گرفتیم، اما خطر بزرگی از بیخ گوشمان گذشت. نزدیک بود ۷ نفر کشته شوند.
جمشیدی ادامه می‌دهد: شنیده بودم که قبل از ما هم یک کامیون وارد حیاط شده است. یعنی با وضعیت این بولوار، جای این خانه‌ها مناسب نیست، ولی نمی‌دانم چرا شهرداری این خیابان را باز نمی‌کند. اگر خانه‌ها برداشته شوند انتهای آن به رسالت ۳۲ می‌رسد، ولی همچنان بلاتکلیف هستیم.

هیچ طرحی برای حل مشکل بن بست نداریم
مسئول روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ درباره وضعیت انتهای بولوار فاطمیه می‌گوید: فعلا برای این محدوده طرحی وجود ندارد، بنابراین نمی‌توانیم تغییری بدهیم.
به گفته حسین نورانی تصمیم گیری درباره بازگشایی بن بست به دلیل مسائل ترافیکی، ایجاد دوربرگردان، اصلاح هندسی و موارد این چنینی در حوزه مسئولیت سازمان ترافیک و راهنمایی رانندگی است که کمیته مشترکی باهم دارند و وضعیت هر نقطه از شهر را بررسی می‌کنند که برای این نقطه هیچ برنامه‌ای ندارند.
او ادامه می‌دهد: بااین حال شهروندان می‌توانند به صورت حضوری به شهرداری مراجعه کنند تا وضعیت را برای آن‌ها تشریح کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->