جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران
سرخط خبرها
ضعیف در حد بوندس لیگا!

بررسی عملکرد نمایندگان ایران در ۸ بازی ابتدایی لیگ قهرمانان آسیا

  • کد خبر: ۱۸۳۰۳
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱
بررسی عملکرد نمایندگان ایران در ۸ بازی ابتدایی لیگ قهرمانان آسیا
۴ تیم ایرانی در ۲ هفته درمجموع فقط ۵ امتیاز کسب کردند که این بدترین شروع تیم‌های ایرانی در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا در شکل جدید برگزاری مسابقات است.
تیم‌های ایرانی آغازی ناامیدکننده در این فصل از لیگ قهرمانان داشتند، از بین تیم‌های ایرانی، تنها سپاهان است که موفق به کسب پیروزی شده و ۳ نماینده دیگر نتوانستند به برد دست یابند. استقلال با یک امتیاز در رتبه سوم و پرسپولیس با همین تعداد امتیاز در رده چهارم است و شهرخودرو با ۲ شکست قعرنشین گروه خود است. کسب یک‌امتیاز یا کمتر در ۲ بازی، آغاز مأیوس‌کننده‌ای محسوب می‌شود که ۳ نماینده ایران چنین‌آماری داشتند که در تاریخ مسابقات تنها یک تیم ایرانی با چنین‌کارنامه‌ای موفق به صعود به مرحله گروهی شده است.

سهمیه ۲+۲ هم درمعرض خطر
اگر به عملکرد تیم‌های ایرانی در این بازی‌ها نگاه کلی بیندازیم، به‌صراحت می‌توانیم بگوییم کارنامه تیم‌های ایرانی نه‌تن‌ها قابل دفاع نیست، بلکه ضعیف است. باوجود اینکه همه این بازی‌ها در خانه حریفان برگزار شده است، تیم‌های ایرانی در ۵ بازی از ۸ بازی شکست خورده‌اند. این‌طور نیست که در ۳ بازی دیگرتیم‌های ایرانی پیروز شده باشند. در ۲ بازی نتیجه مساوی برای تیم‌های ایرانی رقم خورده است و تنها یک پیروزی برای فوتبال باشگاهی ایران تابه‌اینجای کار به ثبت رسیده که این پیروزی هم با بازی خوب سپاهان در برابر العین به‌دست آمده است؛ با نتیجه جالب ۴ بر ۰. تعداد گل‌های زده در ۸ بازی ازسوی تیم‌های ایرانی ۹ گل بوده و این معدل گل ۱.۱۲ را برای تیم‌های ایرانی به ثبت رسانده است.
 
هرچند در این بازی‌ها و تابه‌اینجای کار، شهرخودرو گل نزده است. مجموع گل‌های خورده هم ۱۵ گل بوده است. این بدین معنی است که تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا در هر بازی به‌طور‌میانگین ۱.۸۷ گل دریافت کرده‌اند. صرف‌نظر از اینکه ۴ هفته به پایان بازی‌ها باقی مانده و فرصت جبران برای همه تیم‌ها وجود دارد، به‌ویژه در بازی‌های دور برگشت که تیم‌های ایرانی میزبان هستند، باید به این نکته نیز اشاره کرد که این روند در صورت تغییرنکردن، شرایط را برای صعود سخت خواهد کرد. از همه مهم‌تر در فوتبال حرفه‌ای امروز، میزبانی دلیلی قطعی برای پیروزی و میهمانی دلیلی قانع‌کننده برای پذیرش شکست نیست.
 
از همه مهم‌تر ادامه روند سهمیه ۲+۲، فوتبال باشگاهی ایران در لیگ قهرمانان آسیا را به چالش می‌کشد. همان‌طور که پیش‌تر سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۴ تیم بود، اکنون به ۲+۲ کاهش یافته است؛ البته درحال‌حاضر سهمیه ایران ۲+۲ هم نیست، چراکه تیم‌های دوم و سوم لیگ برتر در ۲ مرحله از بازی‌های پلی‌آف حاضر می‌شوند تا به مرحله گروهی بازی‌ها صعود کنند.

حذف در ۸ مورد از ۹ مورد
لیگ قهرمانان آسیا از سال ۲۰۰۹ با شکل فعلی برگزار می‌شود و در این مدت ۳۹ بار تیم‌های ایرانی در مرحله گروهی این بازی‌ها حضور داشته‌اند و تنها ۹ بار تیم‌های ایرانی در ۲ بازی نخست بیشتر از یک امتیاز کسب نکردند. از این ۹ مورد، ۸ بار نمایندگان ایران در پایان مرحله گروهی مجبور به خداحافظی از مسابقات شده‌اند.
 
نفت تهران با هدایت علی منصوریان در فصل ۲۰۱۵ تنهاتیم ایرانی است که باوجود آغاز ضعیف، موفق به صعود از مرحله گروهی شد. نفت در آن فصل در بازی نخست در تاشکند با نتیجه ۲ بر ۱ مغلوب پاختاکور شد و در روز دوم در تهران مقابل العین به تساوی یک-یک رسید؛ ولی در پایان با ۸ امتیاز در رتبه دوم جدول قرار گرفت و به مرحله بعد صعود کرد. شرایط نفت تهران در آن فصل در لیگ مثل این‌روز‌های سرخابی‌های پایتخت بود و این تیم در کورس قهرمانی بود. این تیم باوجود صعود به مرحله بعدی، در قهرمانی در لیگ ناکام ماند.

زنده‌ماندن امید
وضعیت تیم‌های ایرانی در این دوره با ادوار گذشته کمی متفاوت است و همین‌مسئله امید را برای این تیم‌ها زنده نگه می‌دارد. طبق تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، نمایندگان ایران در مرحله برگشت میزبان خواهند بود. تیم‌های ایرانی در فصول قبل درحالی با یک‌امتیاز در ۲ بازی موفق به صعود نشده بودند که در یک مسابقه میزبان بودند، ولی ۳ نماینده بدون برد ایران فرصت خوبی برای جبران دارند. پرسپولیس و استقلال می‌توانند به حمایت پرشمار هواداران خود در استادیوم آزادی امیدوار باشند. مردم مشهد هم که برای اولین‌بار حضور یک تیم از این شهر را در یک رقابت آسیایی تجربه می‌کنند و قطعا این تیم را تنها نخواهند گذاشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->