جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت
سرخط خبرها

یک امتیاز، دشت ایران از ACL

  • کد خبر: ۱۸۲۰۵
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
یک امتیاز، دشت ایران از ACL
تساوی پرسپولیس برابر الشارجه، تنها موفقیت نمایندگان کشورمان در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا
هفته دوم رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا تنها یک‌امتیاز برای نمایندگان کشورمان به‌همراه داشت. بعد از آنکه در روز اول هفته دوم این مسابقات تیم‌های استقلال و شهرخودرو برابر حریفانشان شکست خوردند، شب گذشته نوبت به سپاهان رسید تا با ۳ گل برابر ستاره‌های میلیون‌دلاری السد زانو بزند. تنهاامتیاز نمایندگان کشورمان در این هفته را شاگردان گل‌محمدی از زمین شارجه بیرون آوردند.

تک‌امتیاز سرخ‌ها با دبل علیپور
پرسپولیس که انتظار می‌رفت در دومین دیدار خود ۳ امتیاز را از شارجه امارات بگیرد، در دیداری پرنوسان و در مقابل چشمان اسکوچیچ، سرمربی جدید تیم ملی، تنها به یک امتیاز دست پیدا کرد تا نگرانی‌ها برای آینده تیم گل‌محمدی بیشتر شود. تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت۱۹:۰۵ دیشب میهمان شارجه امارات بود که این بازی با تساوی ۲بر۲ به پایان رسید. علی علیپور در دقایق ۹ و ۲۹ برای پرسپولیس و مهند علی دقیقه۲۶ و رایان مندس در دقیقه۴۵ برای شارجه گل‌زنی کردند. هر ۲ تیم که دیدار هفته اول خود را با شکست به پایان رسانده بودند، دنبال کسب ۳ امتیاز از همان ابتدای این مسابقه بودند. بااین‌حال پرسپولیس ایران با برتری خود در پاس‌های کوتاه و بلند توانست بر میزبان اماراتی خود مسلط شود و خیلی زود در دقیقه۹ با پاس مهدی ترابی و ضربه دقیق علی علیپور به گل برسد.
 
در ادامه شاگردان عبدالعزیز العنبری در شارجه امارات سعی بر جبران گل خورده خود داشتند که در موقعیتی مشکوک به آفساید توانستند دروازه علیرضا بیرانوند را باز کنند. پس از این گل شاگردان یحیی گل‌محمدی خیلی زود توانستند گل خورده را با حرکت تیمی رو‌به‌جلو و با شوت دقیق علی علیپور جبران کنند تا مهاجم سرخ‌ها دومین گل خود و پرسپولیس را به ثمر برساند. گل دوم پرسپولیس باعث شد تا میزبان، بازی کاملا تهاجمی را در دقایق پایانی نیمه اول انجام دهد که علیرضا بیرانوند در یکی از خطرناک‌ترین حملات شارجه موفق شد ضربه محمد خلفان را در دقیقه۴۱ دفع کند؛ اما در آخرین دقیقه، اشتباه شجاع خلیل‌زاده فرصت را به بازیکن شارجه داد تا با ضربه‌ای محکم، دروازه بیرانوند را برای بار دوم باز کند. نیمه دوم با مالکیت توپ شاگردان یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس همراه بود، اما اشتباهات فردی مدافعان پرسپولیس باعث شد تا ضدحمله‌های شارجه خطرناک شود. ۲ تیم که برای کسب ۳ امتیاز تلاش می‌کردند، در نیمه دوم تعویض‌هایی را انجام دادند.
 
سیدجلال حسینی در بین ۲ نیمه جای خود را به‌دلیل مصدومیت با محمدحسین کنعانی‌زادگان عوض کرد تا اولین تعویضی این تیم محسوب شود. در ادامه نیز آنتونی استوکس به جای کریستین اوساگونا و بشار رسن به جای وحید امیری وارد زمین شدند تا فشار حملات سرخ‌پوشان ایران روی دروازه شارجه افزایش یابد؛ اما نداشتن تاکتیک مشخص این تیم، هیچ گلی برای پرسپولیس به‌همراه نداشت تا تساوی ۲ بر ۲ را در این دیدار رقم بزنند. پرسپولیس و شارجه امارات درحالی به یک‌امتیاز رضایت دادند که در دیگردیدار گروه C لیگ قهرمانان آسیا، التعاون عربستان موفق شد الدحیل قطر را با ۲ گل شکست دهد. در پایان دیدار‌های هفته دوم این گروه، تیم التعاون عربستان با ۶امتیاز در صدر جدول قرار دارد، الدحیل قطر با ۳امتیاز در رده دوم ایستاده است و پرسپولیس و شارجه امارات با یک‌امتیاز سوم و چهارم هستند.

مالکیت بی‌ثمر پرسپولیس
پرسپولیس بعد از زدن ۲ گل و البته دریافت ۲ گل از حریف، در نیمه دوم هرچه تلاش کرد نتوانست دروازه الشارجه را باز کند. شاگردان یحیی، اما در این بازی هم مثل بازی‌هایی که پرسپولیس با این مربی انجام داده است، از نظر مالکیت نسبت به حریفش برتری داشت. مالکیت توپ در پایان این بازی ۶۰ به ۴۰ درصد به نفع پرسپولیس بود. پرسپولیسی‌ها ۱۶ شوت به‌سمت دروازه حریف زدند که ۶ شوت در چهارچوب بود، ۵۶۷ پاس با دقت ۸۵ درصد و ۴ شانس گل در این بازی داشت. اما الشارجه باوجود آنکه در مالکیت و تعداد ضربات شوت و شوت در چهارچوب، تعداد پاس و دقت پاس ضعیف‌تر از پرسپولیس بود، شانس‌های گل این تیم ۵ عدد و بیشتر از پرسپولیس بود.

علیپور بهترین بازیکن میدان شد
علی علیپور که در دیدار دیشب توانست ۲ بار دروازه حریف را باز کند، درنهایت توانست عنوان بهترین بازیکن را از آنِ خود کند. علی علیپور با ۲ گلی که در این دیدار به ثمر رساند، توانست اولین گل‌های تیم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ را به ثمر برساند. او که در نیمه اول ۲ بار توانسته بود دروازه شارجه را باز کند، در نیمه دوم و در یکی‌دو موقعیت می‌توانست تعداد گل‌های خود را بیشتر کند؛ اما درنهایت با بدشانسی این اتفاق نیفتاد تا درنهایت علی علیپور با دبل خود دیدار دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ را به پایان برساند.

شاخ‌وشانه ژاوی برای قلعه‌نویی
سپاهان، دیگرنماینده کشورمان، که در دیدار اول برابر العین با ۴ گل به برتری رسیده بود، در دومین بازی خود عملکرد خوبی نداشت و با ۳ گل مغلوب حریف قدرتمند قطری‌اش شد. سپاهان درحالی ۳ گل از السد دریافت کرد که پیام نیازمند نمایش خوبی در چهارچوب دروازه تیمش داشت. شاید اگر امیر قلعه‌نویی این دروازه‌بان را در دروازه‌اش نداشت، شکست ۳ بر ۰ سنگین‌تر هم می‌شد. البته نباید فراموش کرد که غیبت کی‌روش استنلی، مهاجم خطرناک طلایی‌پوشان، که ساعاتی قبل از بازی به خاطر مصدومیت از فهرست تیمش خارج شده بود هم در ثبت این نتیجه بی‌تأثیر نبود. در نیمه اول مسابقه همان نتیجه‌ای رقم خورد که کادر فنی سپاهان به دنبالش بود؛ یعنی تساوی بدون گل و گل‌نخوردن در زمین حریف. البته شاگردان قلعه‌نویی پس از پشت‌سرگذاشتن چند دقیقه پرفشار در ابتدای بازی، شرایط بهتری پیدا کردند و توانستند حملات پرتعدادی از سمت چپ خط دفاعی السد روی دروازه الشیب ایجاد کنند؛ حملاتی که یکی از آن‌ها اگر با دقت بیشتری توسط محبی زده می‌شد، بی‌شک گل اول بازی رقم خورده بود.
 
بااین‌حال کسب تساوی بدون گل در نیمه‌ای که مهاجمان السد بار‌ها با کار‌های ترکیبی مدافعان سپاهان را جا گذاشتند و پیام نیازمند را در چندین مرحله وادار به انجام واکنش‌های حیاتی کردند، امید کسب امتیاز را از این مسابقه بیشتر می‌کرد. برخلاف پیش‌بینی‌هایی که قبل از بازی انجام می‌شد، سپاهان در نیمه دوم ضعیف‌تر از حد انتظار ظاهر شد. برخلاف نیمه اول، دیگر خبری از حرکات سریع محمدرضا حسینی از سمت چپ خط دفاعی السد و ارسال‌های زمینی و هوایی او نبود و چند‌مرتبه‌ای هم که این اتفاق رخ داد، توپ‌ها با تأخیر به مهاجمان تیم و در رأس آن‌ها علی قربانی می‌رسید.
 
السد، اما از همان دقایق ابتدایی نیمه دوم به هدفش رسید و با گل اکرم عفیف، اولین گل به سپاهان در بازگشت به بازی‌های آسیایی را رقم زد. در ادامه حسن الهیدوس، ۲ گل دیگر زد تا سپاهان باخت سختی را در روز دوم رقابت‌ها تجربه کرده باشد؛ دیداری که از لحاظ فنی برای طلایی‌پوشان در نیمه دوم چیزی نداشت و آن‌ها درمجموع با ۱۸ شوت به دروازه و یک شوت در داخل چهارچوب، قطر را ترک خواهند کرد، درحالی‌که این آمار برای السد ۱۹ شوت و ۹ شوت در چهارچوب بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->