آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

اراده‌های پولادین در هانگژو

  • کد خبر: ۱۸۳۵۹۹
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
اراده‌های پولادین در هانگژو
۱۶ ورزشکار، مربی و داور خراسانی در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۳ حاضر هستند.

شهرآرانیوز، همین هفته گذشته بود که شهرآراورزشی به انتشار گزارشی درباره ۲۳ ملی‌پوش آقا و خانم خراسانی اردوی تیم‌های ملی حاضر در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو چین پرداخت. حالا با نزدیک‌شدن به این رقابت‌ها تکلیف ورزشکاران، مربیان و داوران خراسانی حاضر در رقابت‌های پاراآسیایی که بلافاصله بعد از مسابقات آسیایی برگزار می‌شود، مشخص شده است. جایی که طبق اعلام رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان خراسان‌رضوی، شانزده ورزشکار و مربی و داور خراسانی در کاروان اعزامی ورزش ایران به این مسابقات، حاضر خواهند بود.

چهارده ورزشکار، یک مربی و یک داور که همگی از بخت زیادی برای افتخارآفرینی و درخشش در کاروان ایران برخوردارند؛ به‌شکلی که کاروان ورزش ایران برای کسب مدال و قرارگرفتن در بهترین جایگاه جدول رده‌بندی نهایی پاراالمپیک آسیایی به عملکرد تک‌تک این نفرات خوش‌بین است. در ادامه، به این نفرات و شانس‌های آن‎‌ها برای درخشش در بازی‌های پاراآسیایی نگاه خواهیم کرد.

۱۴ ورزشکار در ۵ رشته ورزشی

بر اساس اعلام هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان خراسان‌رضوی، چهارده ورزشکار آقا و بانوی خراسانی در رقابت‌های پیش‌رو در پنج رشته به میدان می‌روند. شش ورزشکار در رشته بسکتبال باویلچر، پنج ورزشکار در رشته والیبال‌نشسته، یک ورزشکار در رشته تیراندازی، یک ورزشکار در شنا و یک ورزشکار در وزنه‌برداری حاضرند.

مردان آهنین در کاروان چین

در فهرست ورزشکاران خراسانی کاروان بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین نام چهار ورزشکار مرد دیده می‌شود. مهدی بابادی و علیرضا پورسمنانی در تیم‌ملی والیبال‌نشسته هستند. بابادی سال‌هاست عضو این تیم است و انواع‌واقسام مدال‌های طلای المپیک، جهانی و آسیایی را کسب کرده است.

بابادی در کلکسیون افتخاراتش همه مدال‌ها را دارد و طلای قریب‌به‌یقین هانگژو می‌تواند ویترینش را تکمیل کند. اما پورسمنانی چندی است در اردو‌های ملی حاضر می‌شود و امیدوار است در کنار همتای خراسانی‌اش بتواند طلای آسیایی را به گردن بیاویزد. ابوالفضل ظریف دیگر مرد خراسانی این کاروان است که در رشته پاراشنا به آب می‌زند.

ظریف که هنوز در ابتدای راه است، تاکنون در جوانان جهان و آسیایی توانسته است مدال‌های خوش‌رنگی بگیرد. او نقره و برنز کشور‌های اسلامی را دارد و امیدوار است بتواند نخستین مدال خوش‌رنگ در این سطح را به‌دست بیاورد. علی سیفی هم دیگر ورزشکار خراسانی است که در رشته پاراوزنه‌برداری روی تخته می‌رود. سیفی همین چندی پیش در قهرمانی جهان مدال نقره گرفت و همین روز گذشته هم به اردوی پیش از اعزام تیم‌ملی به هانگژو دعوت شد. بااین‌حال، سیفی تنها ورزشکار خراسانی است که هنوز حضورش در هانگژو قطعی نشده است.

حضور پرتعداد بانوان خراسانی در هانگژو

نکته قابل ملاحظه و جذاب تیم اعزامی ورزشکاران خراسانی به هانگژو، ورزشکاران بانویی هستند که در این دوره شمارشان از آقایان بیشتر است. ۱۰ بانوی خراسانی درحالی به هانگژو می‌روند که انتظار می‌رود بتوانند عملکرد درخشانی در این تورنمنت داشته باشند. شاید در میان همه بانوان حاضر در این فهرست، معصومه زارعی باتجربه‌ترین و کهنه‌کارترین بانوی ورزشکار خراسانی باشد.

معصومه زارعی، کاپیتان تیم‌ملی والیبال‌نشسته، در کارنامه افتخاراتش یک‌دوجین افتخار دارد؛ از عنوان بهترین بازیکن آسیا در سال ۱۳۹۱ گرفته تا کسب سهمیه پاراالمپیک، سومی آسیا و نوزده سال قهرمانی و نایب‌قهرمانی لیگ ایران. در کنار زارعی، فاطمه جهانی و زهرا لطفی هم دیگر مشهدی‌های تیم‌ملی والیبال‌نشسته بانوان در این رقابت‌ها خواهند بود.

در رشته بسکتبال باویلچر شش بانوی خراسانی در تیم‌ملی حضور دارند؛ مهدیه روحانی، ندا بلوچی، رقیه صالحی، مهسا سعادت، فتانه پورآت و فاطمه مولایی شش بانوی بسکتبالیست و پرامید این کاروان هستند که هسته اصلی تیم‌ملی بسکتبال باویلچر بانوان ایران را تشکیل می‌دهند. آخرین و شاید مهم‌ترین بانوی کاروان ورزش خراسان در این رقابت‌ها، نسرین شاهی است؛ قهرمان بلامنازع جهان که همین چندی پیش سومین طلای جهانی‌اش را به گردن آویخت و سهمیه بازی‌های پاراالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را هم از همین حالا کسب کرده است.

مورد خاص هادی رضایی

هادی رضایی شاید خاص‌ترین چهره خراسانی‌های کاروان پاراآسیایی ایران باشد؛ مردی با کلکسیون تمام‌نشدنی افتخارات که در قامت سرمربی تیم‌ملی والیبال‌نشسته ایران به‌سمت یک قهرمانی بلامنازع و ساده دیگر در این رقابت‌ها پیش می‌رود. رضایی با مجموع بیست مدال طلای پاراالمپیک، جهانی و آسیایی، پرافتخارترین مرد تاریخ ورزش ایران به حساب می‌آید؛ مردی که شکستن رکوردهایش برای همه ورزشکاران ایرانی چه در بخش افراد سالم و چه معلولان دست‌نیافتنی است.

داور خراسانی در آوردگاه آسیایی

وحید خراسانی تک‌داور خراسانی حاضر در هانگژوست. او که رقابت‌های والیبال‌نشسته را قضاوت می‌کند، به‌عنوان داور بین‌المللی در یکی‌دو سال گذشته رقابت‌های بین‌المللی امارات، قهرمانی آسیایی قزاقستان و لیگ جهانی تبریز را سوت زده و حالا قرار است در کنار کاروان پرافتخار والیبالیست‌های نشسته آقا و خانم ایران به این رقابت‌ها برود و قضاوت کند. البته خراسانی بعید است فینال را قضاوت کند، چون از همین حالا تیم هادی رضایی و والیبال‌نشسته آقایان ایران در فینال حاضر است!

اعزام کیفی و مدال‌هایی که در راه است

کاروان ورزشکاران ایران در بازی‌های پاراآسیایی امسال شاید نسبت به دوره‌های قبلی با کاهش اعزام روبه‌رو بوده، اما دست‌کم اعزام ورزشکاران خراسانی حاضر در این رقابت‌ها نشان‌دهنده این واقعیت است که تک‌تک نفرات می‌توانند مدال بگیرند و این اعزام‌ها کیفی بوده است. در میان چهارده ورزشکار خراسانی اعزامی به این رقابت‌ها، بی‌تردید همه شانس کسب مدال دارند و بنا بر اظهارات کارشناسان، دست‌کم پنج مدال از این اعزام‌ها سهم خراسانی‌ها خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->