مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها
با تلاش گروه بچه‎ های آسمان انجام شد

تجهیز کتابخانه مدرسه در توس ۳۳

  • کد خبر: ۱۸۵۱۰
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
تجهیز کتابخانه مدرسه در توس ۳۳
کتابخانه مدرسه ۹۰۰ نفره شهید کوکبی و زنده‌یاد خدادادیان در دو شیفت تحصیلی با ۱۸۰ کتاب در توس ۳۳، با تلاش گروه مردم نهاد بچه‌های آسمان و همکاری شهرآرامحله منطقه ۲ افتتاح شد.
هانیه فیاض- سیدمهرداد امیرکلالی، عضو گروه مردم‌نهاد بچه‌های آسمان، در این مراسم اظهار کرد: این تشکل مردم نهاد در حال دریافت مجوز‌های لازم با نام دیگری است، اما این سمن اکنون فعالیت خود را با رویکرد مشارکت‌جویی و توانمندسازی آغاز کرده است. این سمن قصد دارد اهداف و فعالیت‌های خود را در حوزه آموزشی و تربیتی کودکان و نوجوانانِ مناطق کم‌برخوردار مشهد پیش ببرد.

برگزاری جشن کتاب
وی ادامه داد: در همین راستا، این سمن در ابتدای سال تحصیلی ۹۸، با حضور در ۲ مدرسه واقع در ناحیه یک و ۴ آموزش و پرورش، به توزیع لوازم‌تحریر پرداخت و ۳۵۰ بسته لوازم‌تحریر بین دانش‌آموزان مدارس توزیع شد. سپس در اقدام دیگری که بر اساس هدف آگاهی‌بخشی این گروه مردم‌نهاد انجام شد با حضور در مدرسه دوشیفته شهیدکوکبی و زنده‌یاد خدادادیان، کتابخانه مدرسه را با ۱۸۰ جلد کتاب جدید تجهیز کردیم. این کتاب‌ها به وسیله خیران با محتوای داستانی و آموزشی تهیه شده‌اند که با برگزاری جشن کتاب در اختیار دانش‌آموزان مدرسه قرار گرفت.
امیرکلالی با بیان اینکه این دومین مدرسه در منطقه ۲ است که در آن فعالیت داشته‌ایم، گفت: قصد داریم در قدم بعدی برنامه خوانش کتاب برای دانش‌آموزان را داشته باشیم که دوستانمان در سمن، در کلاس‌ها حاضر می‌شوند و کتاب‌هایی که محتوای کاربردی‌تر برای دانش‌آموزان دارند، برای آن‌ها می‌خوانند. این اقدام به ترغیب دانش‌آموزان برای خواندن کتاب و مطالعه کمک می‌کند؛ همچنین خودآگاهی و رشد شخصیتی آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.

لزوم توجه به مطالعه و کتاب‌خوانی
یک شاعر و نویسنده کودکان هم با حضور در این مراسم دقایقی به سخنرانی برای دانش‌آموزان پرداخت.
طیبه ثابت، اهمیت مطالعه را گوشزد کرد و گفت: موفق شدن در شغل‌های گوناگون رازی دارد که آن راز در مطالعه و کتاب‌خوانی است.
وی با اشاره به اینکه کتاب خواندن تنها برای دانش‌افزایی مفید نیست، بیان کرد: نخستین چیزی که با مطالعه کردن اتفاق می‌افتد تمرکز است؛ همچنین فرد یاد می‌گیرد که در شرایط گوناگون چگونه با مشکلات مواجه شود و قدرت اجتماعی را بالا می‌برد.
ثابت ادامه داد: مطالعه و کتاب‌خواندن سبب می‌شود که فرد در طی سال‌ها و با گذر زمان، دچار آلزایمر و فراموشی نشود و حافظه خوبی داشته باشد. کار کشیدن از مغز فرد را کمتر به بیماری‌های مغزی دچار می‌کند.
وی خطاب به دانش‌آموزان پسر اظهار کرد: مردان بیشتر کلیت‌ها را می‌بینند، پر انرژی و خلاق هستند و با مطالعه کردن می‌توانند خلاقیت خفته در ذهن خود را بیدار و فعال کنند.
شاعر و نویسنده کودکان، از دانش‌آموزان خواست که زندگی خود را به چند بخش تقسیم‌بندی کنند و سپس افزود: بخشی از ساعت شبانه‌روز خود را به تفریح و بازی اختصاص دهید تا بتوانید هیجانات خود را تخلیه کنید، اما بخشی را هم صرف مطالعه و عبادت کنید، زیرا پرورش روح سبب رشد شما در آینده می‌شود.
ثابت در نهایت از دانش‌آموزان دعوت کرد که در گروه نویسندگی‌اش، او را همراهی کنند و با فراگیری نگارش، نویسندگی و گزارش‌نویسی در این حوزه فعالیت کنند.

تلاش برای فرهنگ‌سازی
صادق شیخی، مدیر شهرآرامحله منطقه ۲ نیز با اشاره به برگزاری جشن کتاب برای دانش‌آموزان اظهار کرد: این جشن به سبب افزایش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه در بین دانش‌آموزان برگزار شده است. به این علت که لازم است از سنین کودکی و پایه روی فرهنگ سازی در این حوزه کار کرد. فعالان فرهنگی تلاش می‌کنند با فعالیت در این حوزه، شرایطی را فراهم کنند که دانش‌آموزان به امکانات مطالعه دسترسی بیشتری داشته باشند.
وی ادامه داد: انتخاب مسیر صحیح زندگی افراد به علم و دانش آن‌ها وابسته است و دانش نیز در این سنین از طریق مطالعه و کتاب‌خوانی کسب می‌شود، بنابراین باید به این حوزه توجه ویژه‌ای شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->