ابراز نگرانی سازمان ملل از بازداشت، شکنجه و قتل نظامیان حکومت پیشین توسط طالبان تشدید محدودیت‌ها و ادامه بازداشت‌ گسترده خبرنگاران در افغانستان توسط طالبان ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز + جزئیات ویدئو | استقبال مهاجران افغانستانی مقیم مشهد از تیم ملی فوتسال افغانستان ویدئو | استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در مشهد داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران هرات را بر عهده گرفت عکس‌هایی از مراسم تشییع پیکر شهدای حمله به مسجد شیعیان در هرات راه آهن ایران برای حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه مجددا اعلام آمادگی کرد کاظمی‌قمی، کرزی و عبدالله حمله به شیعیان در هرات را محکوم کردند ویدئو | شناسایی خانواده شهید «نسیم افغانی» پس از سال‌ها گمنامی سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد تمجید وحید شمسایی از عملکرد افغانستان در جام ملت‌های آسیا + فیلم شهادت ۷ نمازگزار در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) در هرات صعود چهارپله‌ای فوتسال افغانستان در رنکینگ جهانی سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: از شادی ملت خوب افغانستان خوشحال هستم ویدئو | شادی مردم هرات پس از راهیابی تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی ویدئو | هیجان گزارشگر افغانستانی پس از صعود تیم ملی فوتسال کشورش به جام جهانی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و قرقیزستان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شگفتی سازی افغانستان با هدایت مربیان ایرانی | تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی صعود کرد مشهد خانه فوتسال افغانستان
سرخط خبرها

فعالیت سفارت افغانستان در هند متوقف شد

  • کد خبر: ۱۸۶۴۷۸
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
فعالیت سفارت افغانستان در هند متوقف شد
وزارت امور خارجه هند در حال بررسی نامه‌ای از سوی سفارت افغانستان در دهلی است که نوشته قصد دارد همه فعالیت‌هایش را از امروز، هشتم مهر، متوقف کند.

به گزارش شهرآرانیوز و به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هند حکومت طالبان افغانستان را که در اوت ۲۰۲۱ بار دیگر در این کشور به قدرت رسید، به رسمیت نشناخته و همه کارمندان سفارتش در کابل را ۲ سال پیش از خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان خارج کرد و هیچ حضور دیپلماتیکی در این کشور ندارد.

تا امروز سفارت افغانستان در دهلی توسط کارمندانی اداره می‌شد که توسط دولت قبلی اشرف غنی، رئیس‌جمهور متواری افغانستان و با کسب اجازه از سوی مقام‌های هند منصوب شده بودند.

یکی از مقام‌های وزارت خارجه هند که خواست نامش فاش نشود، در این خصوص گفت: البته سفیر افغانستان چند ماه بود که در هند حضور نداشت و موجی جدی از خروج دیپلمات‌ها به سمت کشوری ثالث در جریان است که گزارش شده به دنبال دریافت پناهندگی هستند.

دولت دهلی همچنین اعلام کرد که از سازمان ملل در روند تصمیم‌گیری درباره به رسمیت شناخته شدن دولت طالبان افغانستان پیروی می‌کند.

شبکه خبری طلوع افغانستان نیز گزارش کرده که نامه شکایت سفارت افغانستان در دهلی را که به وزارت خارجه هند ارسال شده، در اختیار دارد.

در این نامه آمده است تصمیم سفارت برای تعطیلی و توقف دائمی همه فعالیت‌ها در پایان سپتامبر سال جاری میلادی ناشی از ناتوانی در حفظ عملکرد عادی به دلیل فقدان ملاحظات دیپلماتیک و حمایت سیستماتیک از سوی وزارت خارجه هند است.

سال گذشته میلادی هند کالا‌هایی مانند گندم، دارو، واکسن‌های کرونا و البسه مخصوص زمستان برای کمک به یکسری کمبود‌ها به افغانستان ارسال کرد.

در ژوئن سال گذشته میلادی نیز هند یک تیم از مقام‌های این کشور به سفارتش در کابل اعزام کرده بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->