فعالیت ۹ مرکز درمانی برای مراجعه اولیه بیماران با علایم کرونا در مشهد+آدرس و تلفن

  • کد خبر: ۱۸۷۳۰
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
فعالیت ۹ مرکز درمانی برای مراجعه اولیه بیماران با علایم کرونا در مشهد+آدرس و تلفن
مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه کرونا در ۸۰ درصد موارد به صورت خفیف و یا شبیه علائم آنفلوانزا در فرد بروز می‌کند از مردم خواست از حضور غیر ضروری در اماکن شلوغ و پرازدحام اجتناب کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر حمید رضا نادری با بیان اینکه تنها ۲۰ درصد افراد مبتلا به ویروس کووید ۱۹ با علائم حاد روبرو می‌شوند و میزان مرگ و میر نیز ۲ درصد در این بیماران است خاطر نشان کرد: این ویروس نسبت به ویروس‌های همگون همچون سارس، مرس و آنفلوانزا کشندگی کمتری دارد و مهمترین ویژگی این ویروس قابلیت آلایندگی و گسترش خیلی سریع آن است و به همین دلیل لازم است مردم در رعایت بهداشت فردی دقت لازم را داشته باشند.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ۸۰ درصد افراد مبتلا به دلیل خفیف بودن بیماری و یا شبه آنفلوانزا بودن آن در سطح جامعه تردد می‌کنند خاطر نشان کرد: این ویروس از طریق تنفس و تماس با سطوح آلوده به راحتی از انسان به انسان منتقل می‌شود به همین دلیل بهتر است مردم از حضور غیر ضروری در اماکن شلوغ اجتناب کنند.

 

علایم کرونا


دکتر نادری با بیان اینکه با توجه به اینکه وجود این ویروس در برخی از افراد با علائم بسیار خفیف همراه است و در نتیجه با تمهیدات بسیار خاص در ورودی‌های هر کشور و تب سنجی نمی‌توان از ورود این ویروس به کشور جلوگیری کرد تصریح کرد: با توجه به اینکه برای درمان و پیشگیری این عفونت نه واکسن و نه داروی بسیار خاص معرفی شده است تنها راهکار پیشگیری از آن را رعایت اصول بهداشتی و آداب تنفسی دانست.

 

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه تمام هم و غم سیستم بهداشت و درمان باید آموزش عمومی و تاکید بر رعایت بهداشت فردی باشد خاطر نشان کرد: اگر به درستی بهداشت فردی رعایت شود و مردم به توصیه‌های بهداشتی که از طریق مسئولان و رسانه‌های گروهی ارائه می‌شود دقت لازم را داشته باشند به طور حتم می‌توان با این مشکل به راحتی روبرو شد و از آن گذر کرد.

 

دکتر نادری با بیان اینکه تنها بیماران مبتلا به کرونا که دچار مشکلات و عوارض حاد تنفسی می‌شوند نیاز به بستری در مراکز درمانی پیدا می‌کنند و مردم نباید در این زمینه نگرانی داشته باشند تصریح کرد: در زمانی که فرد با علائمی همچون احساس تنگی و سختی نفس، ضربان قلب تند، و هر گونه احساسی که با علائم معمول فرد متفاوت بود مواجه شد در آن زمان باید به مراکز درمانی مراجعه کند.

 

فعالیت ۹ پایگاه بهداشتی در مشهد


وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹ پایگاه بهداشتی در سراسر مشهد در نظر گرفته شده است تصریح کرد: در این مراکز فرد در صورت ابتلا پس از تشکیل پرونده اگر دچار علائم حاد شده باشد به سطوح بالاتر و در صورت داشتن علائم خفیف با ارائه دارو و توصیه‌های بهداشتی به منزل ارجاع داده می‌شود.

 

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: علاوه بر این تمامی کلینیک‌های درمانی در سراسر شهر مشهد آماده خدمات رسانی به مردم در این زمینه هستند.

 

دکتر نادری در خصوص استفاده از ماسک به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری اظهار کرد: عمده ماسک‌های موجود در بازار تنها دو کاربرد اساسی دارد یکی برای استفاده فرد که خود دارای علائمی همچون سرفه و عطسه است و دیگری برای افرادی است که در معرض تماس با افراد بیمار در فاصله کمتر از یک متر قرار دارند.


ماسک هیچ تاثیری در پیشگیری از کرونا ندارد


وی با با بیان اینکه استفاده از ماسک برای افراد سالم به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و این امر نه تنها مزایایی برای فرد ندارد بلکه ممکن است اطمینان کاذب برای فرد ایجاد کند که از ابتلا به این بیماری مصون است اظهار کردیک فرد در صورتی مبتلا می‌شود که در معرض ترشحات بیمار باشد و یا دستش دچار آلودگی شود و قبل از شستشو با چشم، دهان و یا بینی تماس داشته باشد بنابراین عملا استفاده از ماسک هیچ تاثیری در پیشگیری از ابتلا به این بیماری در شرایط معمول ندارد.

 

دکتر نادری با تاکید بر اینکه تا کنون هیچ مورد مثبتی در مشهد گزارش نشده است اظهار کرد:، اما با توجه به شرایطی که این ویروس دارد جلوگیری از ورود این ویروس به شهر اجتناب ناپذیر است و تنها راه پیشگیری و کنترل این ویروس رعایت بهداشت فردی است.

همچنین شماره ۱۹۰ و شماره ٣١٤٤٩٤٤٩ پاسخگوی سوالات مردم در باره کرونا است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->