«پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

اولین دوره جشنواره تئاتر دانشجویی تک‌نفره در مشهد

  • کد خبر: ۱۸۷۳۱
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
اولین دوره جشنواره تئاتر دانشجویی تک‌نفره در مشهد
مرکز آموزش علمی‌کاربردی فرهنگ و هنر یک خراسان رضوی، اولین دوره جشنواره تئاتر دانشجویی «مونوراز» را برای دانشجویان بازیگری تئاتر و سینمای خود کلید زده است.
شکیبا افخمی‌راد _  رویدادی که به اجرا‌های مونولوگ اختصاص دارد و به نوعی اولین جشنواره تک‌نفره دانشجویی در استان خراسان‌رضوی محسوب می‌شود. روز گذشته نشست خبری این جشنواره با حضور متولیان آن برگزار و درباره نحوه اجرای آن توضیحاتی به اصحاب رسانه داده شد.

به‌گفته مهدی خادمی، دبیر جشنواره و مدیرگروه رشته تئاتر و سینمای دانشگاه فرهنگ و هنر، با اعلام فراخوان، ۵۴ متن به دست دبیرخانه مستقر در دانشگاه رسید که از میان آن‌ها بعد از بازخوانی آثار، ۳۰ متن به مرحله بازبینی راه پیدا کرد. درنهایت بعد از انجام بازبینی‌ها ۱۲ اثر به‌عنوان راه‌یافتگان به بخش مسابقه و ۲ اثر به عنوان مهمان معرفی شدند.

خادمی در ادامه، هدف از برگزاری این رویداد را این‌گونه توضیح داد: «این جشنواره بستری را فراهم می‌کند تا دانشجویان رشته تئاتر و سینما بتوانند دست به تولید بزنند و دانش تئوری و آموخته‌های خودشان را عملیاتی کنند و به اجرا دربیاورند.»

او درباره دلیل مونولوگ بودن تئاتر‌های جشنواره گفت: هرچند این نمایش‌ها یک بازیگر دارد، افراد مختلفی ازجمله کارگردان، نویسنده، طراح صحنه و... برای روی صحنه بردن یک اثر تلاش می‌کنند که این موضوع می‌تواند بستر فعالیت‌های گروهی را فراهم کند. ازسوی دیگر مونولوگ یکی از گونه‌های سخت اجرایی است که بیش از اجرا‌های گروهی، می‌تواند ضعف‌های بازیگر را نشان دهد. همچنین فرصتی است تا دانشجویان بازیگری ازطریق این نوع اجرا بتوانند تمام آموخته‌های خودشان را به نمایش بگذارند.

به‌گفته خادمی، اجرا‌های جشنواره از دوشنبه ۵ اسفند در تالار فردوسی مجتمع جهاددانشگاهی آغاز خواهد شد و تا چهارشنبه ۷ اسفند ادامه خواهد داشت. همچنین ساعت ۱۸ چهارشنبه‌شب، اختتامیه جشنواره در همین محل برگزار خواهد شد.

خادمی درباره نحوه داوری و جوایز این رویداد دانشجویی توضیح داد: رضا صابری، محمدمداح حسینی و ریحانه سلامت، داوری آثار جشنواره را برعهده دارند و با نظر این استادان، جوایز ارزشمندی به برگزیدگان داده خواهد شد. همچنین تلاش می‌کنیم دو اثر برگزیده جشنواره بتوانند در رویداد‌های دانشگاهی دیگر حضور پیدا کنند و در یکی از سالن‌های شهر نیز به اجرای عمومی برسند.

به تعویق افتادن جشنواره «مونوراز»
در ادامه، اکرم‌السادات زعفری‌نژاد، رئیس هیئت‌امنای مرکز علمی‌کاربردی فرهنگ و هنر یک، از برنامه‌های آینده این مرکز برای ادامه داشتن جشنواره تئاتر دانشجویی «مونوراز» گفت: این جشنواره امسال اولین دوره‌اش را با حضور دانشجویان خود و به‌صورت داخلی پشت‌سر خواهد گذاشت، اما باتوجه‌به جنب‌وجوش و عشق و علاقه‌ای که درمیان دانشجویان و استادان مرکز در دوسه ماه اخیر دیدیم، حتما تلاش می‌کنیم دوره‌های بعد را با حضور دانشجویان دانشگاه‌های دیگر برگزار کنیم. همچنین دبیرخانه دائمی این رویداد را در دانشگاه فرهنگ‌وهنر تشکیل خواهیم داد.

زعفری‌نژاد درباره احتمال لغو این رویداد باتوجه‌به شیوع ویروس کرونا در کشور نیز توضیح داد: اگر وزارت علوم و دانشگاه جامع، دانشگاه‌های استان را تعطیل کنند، برگزاری این رویداد لغو نخواهد شد، بلکه به تعویق خواهد افتاد.
گزارش خطا
برچسب ها: تئاتر مشهد
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->