وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش
سرخط خبرها

گزارشی از آثار نمایشی روی صحنه تئاتر مشهد

  • کد خبر: ۱۸۴۸۰
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
گزارشی از آثار نمایشی روی صحنه تئاتر مشهد
روز‌های آخر سال ۱۳۹۸ درحالی‌که شهر در حال‌وهوای پیش از نوروز به‌سر می‌رود، تئاتری‌ها هم در سالن‌های مختلف مشهد صحنه‌آرای اوقات فراغت شهروندان مشهدی شده‌اند.
زوزنی _ تئاتر‌های متعدد مختلف برای تمام سلایق و سنین، دست هنرمندان هنر‌های نمایشی مشهد را برای میزبانی آخر سال از همشهریانشان پر کرده است. در ادامه به بخشی از آن‌ها که برای تماشایشان می‌توانید از سایت مشهدگیشه بلیت تهیه کنید، اشاره خواهیم کرد.

نمایش حوالی خط زرد
احسان روحی کارگردان و نویسنده تئاتر، متنی را به مهدی فرخنده برای کارگردانی سپرده؛ او هم با اتکا به آن متن، «قدم زدن بر روی خطوط زرد خطر» را هر روز در ساعت ۱۸ روی صحنه تماشاخانه خورشید (حدفاصل معلم۲۸ و چهارراه دانش‌آموز) برده است.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: «گاهی برای اینکه آدم خوبی باشی، باید پدر بدی باشی». با این عبارات می‌توان پی برد در این نمایش که آن را رضا عنایتی تهیه کرده است، یک مسئله مبتلا‌به اجتماعی را شاهد خواهیم بود.

۳ نمایش در اشراق
فاطمه توانا که بیشتر بازیگری در وادی تئاتر، کارنامه هنری‌اش را پر کرده است، این روز‌ها در مقام کارگردانی «ترمز اضطراری» فعالیت خود را در تئاتر مشهد ادامه می‌دهد. متن نمایش را شادی غفوریان نوشته است و سیدمجتبی ذبیحی هم که پیش‌تر «مکبث» را تهیه کرده بود، تهیه‌کنندگی این نمایش را برعهده دارد: «او رفته است و تمام قطار‌ها به مقصد نمی‌رسند.

اینجا هنوز کسی منتظر است. اینجا هنوز در خانه‌ای باز است. اینجا هنوز یک نفر سلامت را پاسخ می‌دهد.» این خلاصه داستانی است که منتظر روایت برای مخاطبان در تماشاخانه اشراق (بین هاشمیه ۲۰ و ۲۲) است. «ترمز اضطراری» امروز و فردا در این تماشاخانه روی صحنه خواهد بود.

هم‌زمان با «ترمز اضطراری»، اشراق میزبان اجرای نمایش «بازی» به نویسندگی، کارگردانی و بازیگری مهدی ضیا‌چمنی است. بهادر اورعی، نیز ضیاچمنی را در این نمایش همراهی می‌کند. این نمایش، زندگی شخصیتی با نام بهادر را تعریف می‌کند که درباره گذشته خود حرف می‌زند؛ «بازی»، نمایشی در ژانر اجتماعی و کمدی است که احتمالا حرف‌های زیادی برای دیدن و شنیدن دارد.
 
«دژاوو»، داستان دختر گژدهم به نام فرنگیس است. او در خواب‌های آشفته خود، دختری را می‌بیند که از او کمک می‌خواهد. فرنگیس در بیداری مدام به‌دنبال نشانه‌هایی برای شناختن آن دختر است و از برمک، مشاور پدرش، می‌خواهد که درمورد وقایع گذشته دژ برای او توضیح دهد و درنهایت به حقیقتی می‌رسد.... این نمایش را هلیا جنگی کارگردانی کرده و محدثه هادی‌پور نوشته است و در تماشاخانه استاد نوری حوزه هنری روی صحنه می‌رود.

دردسر‌های طمع
«جام آلبالو» نمایشی به‌قلم کیوان صباغ، در تماشاخانه استاد انوشیروان ارجمند در پردیس تئاتر مستقل روی صحنه می‌رود. ژانر نمایش، کمدی‌تراژدی است و درباره یاسرخان و پسرش بهروز و شهلا نامزد بهروز است که در جزیره‌ای زندگی می‌کنند. آن‌ها خانه‌شان را به مسافران اجاره می‌دهند و مسافران پولدار را به قتل می‌رسانند تا بتوانند منزل کهنه‌شان را تبدیل به متل کنند تااینکه سروکله مهشید پیدا می‌شود و زندگی آن‌ها به‌هم می‌ریزد.

«جمعه سیزدهم» نمایشی دیگر است که در تماشاخانه دکتر لطفی، پردیس تئاتر مستقل به‌کارگردانی امیر هاشمی‌مهر روی صحنه می‌رود. متن این نمایش را هاشمی‌مهر از روی نوشته‌های ژان پیر مارتینز ترجمه کرده است و ژانر آن کمدی است. این نمایش از فردا روی صحنه این تماشاخانه خواهد رفت.

در بهار
در تماشاخانه بهار، مجتمع امام‌رضا (ع) در پارک ملت نمایش «دست‌های آلوده» به‌روی صحنه می‌رود. متن این نمایش ترجمه‌ای از آثار ژان پل سارتر است که مجتبی رستگارمقدم پس از بازنویسی، آن را کارگردانی کرده است.

اجرای خارج از صحنه
«آنومی»، نام نمایشی است که مسائل اجتماعی را دست‌مایه داستان خود قرار داده. «آنومی» که برخلاف اجرا‌های مرسوم تئاتر خارج از صحنه است، در وکیل‌آباد ۶۱، بعد از غدیر ۳، پلاک ۴۳ اجرا می‌شود. عادل توکلی، کارگردانی متن این نمایش را که مسعود عقلی، شادی غفوریان و امیرحسین آژیر نوشته‌اند، برعهده دارد.

برای کودکان
خانواده‌هایی که مایلند کودکان خود را برای تماشای نمایش به تماشاخانه ببرند، می‌توانند به فرهنگ‌سرای ترافیک (دانشجوی۲۹) مراجعه کنند. در این فرهنگ‌سرا نمایش «کفاش و بچه‌هایش» به کارگردانی مائده آریانوش، اجرا می‌شود. «کفاش و بچه‌هایش» درباره دو همسایه است که یکی از آن‌ها کفاش و دیگری یک پیرمرد است. پیرمرد سعی می‌کند خانه و کفاشی همسایه‌اش را از چنگش دربیاورد، اما در آخر به سزای اعمالش می‌رسد.
گزارش خطا
برچسب ها: تئاتر مشهد
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->