ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

شناسایی ۱۲۰ روستای با ظرفیت گردشگری در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۸۷۵۴۴
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
شناسایی ۱۲۰ روستای با ظرفیت گردشگری در خراسان رضوی
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ۱۲۰ روستای با ظرفیت گردشگری در استان شناسایی شد.

سید جواد موسوی در گفتگو با خبرنگار شهرآرا نیوز اظهار کرد: به جز ۱۷ روستای هدف مصوب گردشگری استان، ۱۰۳ روستای دیگر نیز با ظرفیت‌های گوناگون اعم از پتانسیل‌های طبیعی، تاریخی و معماری و صنایع دستی در پهنه سرزمینی شهرستان‌های خراسان رضوی وجود دارند که هر کدام از این روستا‌ها در راستای ایجاد اشتغال و کمک به توسعه منطقه‌ای مهم و حائز اهمیت اند.

وی افزود: هم اکنون ۱۶۰ اقامتگاه بوم گردی در روستا‌ها و شهر‌های زیر ده هزار نفر جمعیت استان با سه هزار ظرفیت اقامتی در استان به گردشگران و زائران و مسافرین بارگاه منور رضوی ارائه خدمات دارند که حدود فرصت ۶۰۰ شغلی مستقیم ایجاد کرده اند.

مدیرکل گردشگری خراسان رضوی بیان کرد: علاوه بر این زمینه مهاجرت معکوس (شهر به روستا) را نیز فراهم آورده که این موضوع از جهت بهره وری بهینه از فرصت‌های سرزمینی و توزیع بهینه جمعیت برای ما مهم است.

موسوی گفت: در تلاشیم با همکاری استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی و مردم محلی در تمامی ۱۲۰ روستای گردشگری استان زمینه ایجاد اقامتگاه بومگردی فراهم گردد. موسوی افزود روستا‌های گردشگری واقع در مسیر زائران بارگاه امام رضا را از جهت زیرساخت ها، ویژه مورد توجه قرار خواهیم داد لذا از فرمانداران، بخشداران و دهیاران این روستا‌ها تقاضامندیم در این خصوص مساعدت و همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: گردشگری روستایی در شرایط فعلی فرصتی برای حفظ آداب و رسوم بومی و محلی و همه ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی دانست که در جریان مدرنیته و تهاجم فرهنگی غرب مورد بی توجهی قرار گرفته، اما هم اکنون بشدت از سوی یونسکو مورد توجه است.

مدیرکل گردشگری خراسان رضوی ظرفیت‌های گردشگری عشایری را از دیگر پتانسیل‌های گردشگری خراسان رضوی دانست و افزود: تعداد عشایر استان ۳۴ هزار نفر در قالب هشت هزار و ۲۰۰ خانوار و ۳۵ طایفه طایفه مستقل است که در سطح ۱۳ شهرستان استان پراکنده شده اند و سالانه ۱۴۲۰۰ متر مربع تولید صنایع دستی داری و ۲۶۵۰ مورد صنایع دستی غیرداری تولید دارند و ۱۲ ونیم درصد دام سبک استان را در اختیار دارند؛ لذا هر کدام از آن‌ها دارای جاذبه‌های فرهنگی، مردمشناسی، صنایع دستی و... هستند که در تلاشیم با همکاری اداره کل امور عشایری زمینه بهره وری از این ظرفیت‌ها را نیز در راستای حمایت از تولید و توسعه گردشگری عشایری در برنامه داشته باشیم.

موسوی ادامه داد: خوشبختانه ظرفیت‌های گردشگری روستایی در مناطق مختلف کوهستانی، دشتی و کویری استان وجود دارد که در تلاشیم با اعطای تسهیلات و منابع بانکی به متقاضیان و علاقمندان در روستا‌ها به توسعه متوازن استان کمک نماییم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->