آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع)
سرخط خبرها

ماجرای راه‌اندازی زنگ سینما در مدارس چیست؟

  • کد خبر: ۱۸۸۳۹۸
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
ماجرای راه‌اندازی زنگ سینما در مدارس چیست؟
رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: زنگ سینما به زودی راه‌اندازی خواهد شد تا مردم و خانواده‌ها و دانش‌آموزان بتوانند در برخی ساعت‌های صبح به تماشای فیلم‌ها بنشینند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمد خزاعی گفت: اصفهان ازجمله استان‌هایی است که به لحاظ زیرساخت‌های سینمایی بسیارموفق بوده و سینما‌های خوب و استانداردی دارد؛ اما انتخاب سه سینمای چهارباغ، ساحل و سوره، به دلیل منطقه‌ای است که مردم در آن تردد دارند، یعنی چهارباغ به عنوان مرکزیت شهر. ضمن این که گردشگرانی که به این محدوده می‌آیند بتوانند از این فضا نیز بهره ببرند.

وی افزود: بنابراین در انتخاب سینما‌ها برای اکران فیلم‌های جشنواره سی و پنجم، علاوه بر سیستم کیفیت و بحث نمایش، موقعیت و قدمت تاریخیِ محدودۀ مکانی و ارتباط با مرکز شهر و نیز با مخاطبان اهمیت داشته است. البته سینما‌های استاندارد دیگری نیز در اصفهان ساخته شده که دارای فضا‌های بسیارخوبی هستند و از کیفیت مناسبی برخوردارند، اما دلیل انتخاب نشدن این سالن‌ها ازجمله مجموعه سیتی سنتر، این است که در مرکز شهر قرارداشتن سینما‌ها برای ما اهمیت داشت تا مردم بتوانند با آن‌ها ارتباط برقرار کرده، از فضای فرهنگی شهر استفاده کنند و ارتباط تنگاتنگی با مردم وجود داشته باشد.

رئیس سازمان سینمایی کشور در خصوص وجودِ برخی اشکالات در کیفیت صدا و تصویر در زمان اکران تعدادی از فیلم‌های جشنواره توضیح داد: کیفیت سالن‌های انتخاب‌شده برای اکران فیلم‌های سی و پنجمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، بسیارخوب است و اگر اشکال فنی داشته مربوط به سایر مسائل بوده است. کارشناسان فنی سازمان سینمایی قبل از برگزاری جشنواره از این سینما‌ها بازدیدکرده و مباحث فنی را برطرف کرده‌اند، شاید اشکال در فیلم‌های رسیده به جشنواره بوده و مشکل صدا یا تصویر داشته‌اند.

خزاعی درباره برنامه سازمان سینمایی درخصوص توسعه و تغییرات روبه جلو در سینمای کودک و نوجوان گفت: حمایت ما در زمینه سینمای کودک و نوجوان، به صورت‌های مختلف است. یک بخش، تولید است که باید جدی‌تر به آن پرداخت چراکه نیاز جامعه ما و نیاز بخش کودک و نوجوان است. الآن خلاء فیلم کودک و نوجوان در سینما کاملاً مشهود است، حتی به این کاری ندارم که دو فیلم پرفروش امسال سینمای ایران و سال گذشته مربوط به فیلم‌های انیمیشن است و همین الآن فیلم «بچه زرنگ» درحال زدنِ رکورد اقتصادی خوبی است. ضمن اینکه براساس گزارشی که از داوران این دورۀ جشنواره داشتم، حدود ۴ یا ۵ فیلم خیلی خوب برای اقتصاد سینما ارائه‌شده که جدا از کارکرد فرهنگی و پیام‌های بسیارخوب آن‌هاست.

وی ادامه داد: من سال‌ها در جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان اصفهان حضور داشتم؛ چه به عنوان فیلمساز، چه به عنوان خبرنگار و چه به عنوان خبرنگار، اما معمولاً فیلم‌ها کاربرد اقتصادی نداشتند و بیشترِ جنبۀ آن‌ها جشنواره‌ای است؛ بنابراین یکی از موفقیت‌های این دوره از جشنواره است که باید به آن اشاره کرد. انشاالله این فیلم‌ها در بازار ارزیابی می‌شوند و مخاطبان استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان سینمایی کشور در ادامۀ توضیح خود درخصوص برنامه این سازمان برای سینمای کودک و نوجوان بیان کرد: موضوع دیگر، راه‌اندازی زنگ سینما است که درحال پیگیری هستیم و به زودی راه‌اندازی خواهد شد تا مردم و خانواده‌ها و دانش‌آموزان بتوانند در برخی ساعت‌های صبح به تماشای فیلم‌هایی بنشینند که رده‌بندی سنی مناسبی برای آن‌ها دارد و موردتصویب و تأیید شواریی قرارگرفته که برای این کار قرار داده شده است.

خزاعی اضافه کرد: اینکه چنددرصد از دانش‌آموزان بتوانند از این فضا استفاده کنند بحث دیگری است، ولی باعث رشد اقتصاد سینمای ایران می‌شود. مسئله دوم این است که باعث فعال شدن سینما در زمان صبح خواهد شد درحالی که فعلاً سینما‌ها در زمان صبح کارکردی نداشته‌اند. سوم اینکه دانش‌آموزان باید سرگرمی داشته باشند، باید اوقات فراغت شان پُر شود، باید شرایطی فراهم شود تا از فیلم‌های داخلی که پیام‌هایی برای آن‌ها دارند بهره ببرند

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->