وزیر کشور: اتباع بیش از این نباید وارد کشور شوند بن‌گویر: نتانیاهو به من قول حمله به رفح داد رافائل گروسی راهی ایران می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد موج جدید حمله موشکی از لبنان به اراضی اشغالی وزارت خارجه روسیه: از سال ۲۰۲۲ آماده مذاکرات صلح بوده‌ایم خراسان‌ رضوی از نظر تعداد مراکز شبه‌خانواده، رتبه اول کشور را دارد توییت نماینده سابق مجلس بریتانیا در حمایت از مردم غزه + عکس نخست وزیر رژیم صهیونیستی: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است قصد اسرائیل برای ممانعت از خروج مردان از رفح آیت‌الله علم‌الهدی: بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود | مدرسه، نقطه آغاز تربیت است صدور چک و ارائه خدمات ثبت احوال مشروط به ثبت اطلاعات شد اعمال قانون ۲۰۹۷ خودروی حادثه ساز و توقیف ۹۷ خودروی متخلف در مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اینفوگرافی | همه چیز درباره تجمعات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری: چند نفر درباره پرونده باغ ازگل احضار شده اند عفو بین‌الملل از بایدن خواست که انتقال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند کنسروهایی که منفجر می‌شوند | شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه شکست‌های پیاپی آمریکا از ملت ایران هشدار رئیس مجلس درباره تامین ارز دارو حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد هواپیمایی لوفت‌هانزا تعلیق پرواز‌ها به تهران را تا ۹ می (۲۹ اردیبهشت) تمدید کرد
سرخط خبرها

رئیسی در حافظیه: اثرگذاری سخن حافظ شیرازی برای همه نسل‌ها و همگانی است

  • کد خبر: ۱۸۸۵۳۹
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵
رئیسی در حافظیه: اثرگذاری سخن حافظ شیرازی برای همه نسل‌ها و همگانی است
رییس جمهور با گرامی‌داشت یادروز حافظ گفت: اثرگذاری سخن حافظ شیرازی برای همه نسل‌ها و همگانی است.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت الله سید ابراهیم رییسی پنجشنبه شب در آیین بزرگداشت یادروز حافظ شیرازی افزود: اثرگذاری سخن حافظ شیرازی برای همه نسل‌ها و همگانی است.

وی بیان کرد: قلم حافظ شیرازی همه عصر‌ها و زمان‌ها را در نوردیده است، چون اخلاص در آن موج زده و بر قلب‌ها اثرگذار است.

رییس جمهور تاکید کرد: نفوذ کلام حافظ به اندازه‌ای است که گویا زنده است و در زمان حاضر شعر می‌سراید.

آیت الله رئیسی عنوان کرد: سخن حافظ انسان را در مسیر نسیم هدایت الهی قرار می‌دهد به طوری که اقشار مختلف مردم با هر گویشی شعر حافظ را در نجوای‌ها عارفانه‌های خود زمزمه می‌کنند.

آیت الله ریسی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) از علاقه‌مندان به شخصیت حافظ بوده‌اند خاطرنشان کرد: حافظ جلوه‌ای از عشق به قرآن است.

وی اذعان کرد:چهره‌های شاخصی، چون حافظ، حضرت حمدبن موسی شاه چراغ (ع) و بادمانهایی، چون تخت جمشید از نماد‌های فرهنگ و تمدن ایران در شیراز هستند.

آیت الله رییسی عنوان کرد:تخت جمشید نماد تمدنی هنرمندان ایران زمین است که جلوه‌ای از تمدن کهن ایران زمین است، اما حافظ جلوه ارتباط ایران، پارسی زبانان با دین است.

رییس جمهور ادامه داد:تخت جمشید سخن از تمدن ایرانی می‌گوید و خواجه حافظ شیراازی جلوه‌ای از سخن دلنشین دین است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه ۱۵۰ شرح به زبان فارسی بر اشعار حافظ نگاشته شده و در زبان‌های خارجی هم چنین شرح‌هایی وجود دارد ابراز کرد: این شرح‌ها نشان دهنده تاثیر سخن اوست.

وی عنوان کرد:متولیان آثار و آرامگاه‌های چهره هایی، چون سعدی و حافظ با استفاده از آثار آنان شخصیت آنان و میراث آنان را تشریح کردند.

آیت الله رییسی عنوان کرد: رهبر انقلاب اسلامی نمونه کامل فردی برای معرفی میراث شعر و ادب در نشست‌ها با شاعران هستند.

منبع: ایرنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->