ناراحتی عالیشاه از صحبت‌های درویش عفونت چشم دلیل دوری زارع تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و نساجی در لیگ برتر فوتبال | جنگ برای قهرمانی و بقا اقدام عجیب پرسپولیس برای تمدید قرارداد با بازیکنان برنامه‌های توخل برای بازی با رئال مادرید شرط ماندن اوسمار در پرسپولیس مشخص شد تورس در لیست نکونام تیلور و همسرش به تهران می‌آیند کامنت ویژه اوسمار برای شهاب زاهدی + عکس آتیلا حجازی، سرپرست جدید استقلال کیست؟ ویدیو خلاصه بازی النصر و الوحده عربستان| آتش بازی رونالدو و یاران نتیجه و ویدیو خلاصه بازی اینترمیلان و ساسولو| اولین شکست قهرمان! حرف اوسمار در پرسپولیس خریدار ندارد بیرانوند همچنان احتیاط می کند طالقانی: کشتی خراسان باید اصلاح و ترمیم شود نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی آرسنال و بورنموث در لیگ انگلیس | توپچی‌ها منتظر لغزش سیتی بازیکنان استقلال راضی از جدایی خطیر| بازگشت آرامش به قلب استقلال؟ جریمه سنگین کمیته انضباطی برای هوادار خاطی سپاهان پخش زنده بازی رئال مادرید و کادیز در لالیگا (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

چالش صعود نمایندگان ایران در آسیا

  • کد خبر: ۱۹۰۹۳۱
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
چالش صعود نمایندگان ایران در آسیا
۳ نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا، اوضاع متفاوتی دارند.

شهرآرانیوز، با توجه به قانون صعود تیم‌های سرگروه به مرحله حذفی و انتخاب بهترین تیم‌های دوم، نمایندگان ایران برای صعود به دور بعدی رقابت‌ها کار سختی در پیش دارند. دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برای نمایندگان ایران با ثبت نتایجی متفاوت به پایان رسید؛ به‌طوری‌که سپاهان در ازبکستان برابر آلمالیق به پیروزی دست پیدا کرد و پرسپولیس در تهران از سد استقلال تاجیکستان گذشت، اما نساجی نتوانست در خانه حریف برتری‌اش را حفظ کند و با نتیجه ۲ بر ۱ شکست خورد تا با ثبت دو برد و یک شکست، هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا برای نمایندگان ایران به پایان برسد.

در پایان دور رفت هیچ‌کدام از نمایندگان کشورمان نتوانستند کارشان را به‌عنوان سرگروه به پایان ببرند و همین مسئله می‌تواند در مسیر رسیدن آن‌ها به دور حذفی دردسرساز شود. براساس قوانین، پنج تیم سرگروه همراه با سه تیم برتر دوم در منطقه غرب آسیا می‌توانند به مرحله حذفی راه پیدا کنند.

سپاهان چشم‌انتظار تصمیم کمیته انضباطی

طلایی‌پوشان هنوز کارشان در دور رفت پایان نپذیرفته است و چشم‌انتظار تعیین سرنوشت دیدار با الاتحاد عربستان هستند. شایعات ضدونقیضی درباره سرنوشت این مسابقه وجود دارد و اگر کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا، رأی به پیروزی انضباطی حریف عربستانی بدهد، شانس سپاهانی‌ها برای رسیدن به صدر جدول گروه می‌تواند در دور برگشت به حداقل برسد، اما در صورت تکرار برگزاری مسابقه، شاگردان ژوزه مورایس این فرصت را دارند تا با کسب امتیاز از الاتحاد خود را به صدر جدول گروهشان نزدیک کنند.

الاتحاد البته یکی از سه تیم بدون گل خورده در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیاست و شاگردان ژوزه مورایس برای شکست‌دادن حریف عربستانی‌شان کار دشواری در پیش دارند. تا به اینجا سپاهان جایی در بین سه تیم برتر دوم در منطقه غرب آسیا ندارد و سرنوشت نماینده ایران کاملا به رأی کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا بستگی دارد.

شاگردان رحمتی نیاز به معجزه دارند

شاگردان مهدی رحمتی کارشان در دور رفت لیگ قهرمانان آسیا را با پیروزی برابر بمبئی‌سیتی هند آغاز کردند و در قامت تیم صدرنشین هفته نخست را به پایان بردند، اما در دو بازی بعدی نتوانستند موقعیتشان در صدر جدول گروه چهارم را حفظ کنند و دو شکست برابر الهلال عربستان و نوبهار ازبکستان باعث شد تا آ‌ن‌ها از جایگاه نخست جدول به رتبه سوم سقوط کنند.

نساجی حتی اگر بتواند بازی اولش در دور برگشت مقابل نوبهار را هم در تهران با پیروزی به پایان برساند، نمی‌تواند خود را به رتبه دوم جدول برساند. زیرا نماینده ایران اکنون سه امتیاز دارد و تیم‌های الهلال عربستان و نوبهار ازبکستان هفت‌امتیازی هستند. با توجه به وضعیت به‌وجودآمده و سه دیدار دشوار در دور برگشت، به نظر می‌رسد که شکست‌دادن نوبهار و بمبئی‌سیتی در کنار کسب امتیاز از الهلال می‌تواند تنهاراه رسیدن شاگردان رحمتی به مرحله حذفی باشد.

سرخ‌پوشان، نزدیک‌ترین نماینده ایران به صعود

سرخ‌پوشان کارشان را در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا با شکست خانگی دوگله مقابل النصر عربستان آغاز کردند، اما با کسب سه‌امتیاز ارزشمند در قطر برابر الدحیل، اوضاع به سود پرسپولیسی‌ها تغییر کرد و پس از آن پیروزی مهم برابر الدحیل، شاگردان یحیی گل‌محمدی توانستند برابر استقلال تاجیکستان به برد برسند تا شش امتیاز از ۹ امتیاز ممکن را در دور رفت مرحله گروهی به‌دست آورند و در جایگاه دوم گروه پنجم رقابت‌ها حضور داشته باشند.

مقایسه عملکرد شاگردان گل‌محمدی با دیگرتیم‌های دوم حاضر در منطقه غرب آسیا حکایت از آن دارد که تا پایان دور رفت مرحله گروهی، پرسپولیسی‌ها توانسته‌اند خود را در بین سه تیم برتر دوم جای بدهند و اگر شاگردان گل‌محمدی بتوانند روند خوبشان را در دور برگشت حفظ کنند، بی‌شک می‌توانند راهی دور حذفی شوند.

پرسپولیس در اولین گام از دور برگشت باید به مصاف استقلال تاجیکستان برود و تکرار نتیجه دور رفت می‌تواند سرخ‌پوشان پایتخت را در یک‌قدمی رسیدن به مرحله حذفی قرار بدهد. با توجه به عملکرد فنی النصر عربستان، شاگردان گل‌محمدی برای سرگروهی مسیر دشواری مقابل خود دارند. باید دید آیا آن‌ها می‌توانند شگفتی‌سازی کنند و بالاتر از حریف عربستانی کارشان را در مرحله گروهی به پایان ببرند یا به‌عنوان یکی از سه تیم برتر دوم به دور حذفی راه پیدا می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->