ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد | ملک‌آباد، پل رسالت و عبادی ترافیک پرحجم دارند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد ارتقا می‌یابند بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی: مشهد گره کور معضلات ترافیکی است

  • کد خبر: ۱۹۱۴۲۴
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
رئیس پلیس راهور خراسان رضوی: مشهد گره کور معضلات ترافیکی است
رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: ۷۵ تا ۸۰ درصد معضلات ترافیک ما در استان مربوط به مشهد است.

به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ هادی امیدوار با اشاره به اینکه خدمات پلیس راهور امری در دو وجه خدمات و ترافیک است، عنوان کرد: خدمات‌رسانی‌ها باید مطابق با نیازهای مردم هماهنگ و برنامه‌ریزی شود. خدمات پلیس راهور متناسب با استفاده روزانه و مورد نیاز مردم مانند شماره‌گذاری، صدور گواهینامه، خلافی و اجرائیات است که در این خصوص اقدامات بسیار خوبی در بهبود کیفیت، تسریع در ارائه خدمات و هوشمندسازی و تسهیل آن صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه ترافیک دو مقوله وجود دارد، ادامه داد: توجه ویژه به شهر مشهد به عنوان یک کلانشهر در سطح استان اولین مقوله در حوزه ترافیک است. شاید ۷۵ تا ۸۰درصد معضلات ترافیک ما در استان مربوط به مشهد باشد. باید ضمن همفکری با همه دستگاه‌های دست‌اندرکار در این حوزه برنامه‌های مطالعه شده و طرح‌های ارائه شده موردبررسی قرار بگیرد. بررسی‌ها صورت گرفته است و باید به سمت مراحل اجرایی برویم.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی: مشهد، گره کور معضلات ترافیکی

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌ها و دستورکارهای پلیس راهور در سه بخش کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت، خاطرنشان کرد: ما در برخی معابر شهر مشهد به‌هم‌ریختگی‌هایی را شاهد هستیم. بخشی از این به‌هم‌ریختگی‌ها به محدود شدن ظرفیت معابر به دلیل افزایش تعداد خودروها مربوط است؛ باید با برخی تغییرات جزئی در همین وضعیت موجود ظرفیت‌سازی کنیم. باید موانعی که در جریان ترافیک برای مردم وجود دارد برطرف شود که این موارد در دستورکار کوتاه مدت ما قرار دارد.

وی درخصوص دستورکارهای میان‌مدت پلیس راهور گفت: دستورکارهای میان‌مدت ما به مطالعات و برنامه‌ریزی‌هایی بازمی‌گردد که برای برخی معابر صورت گرفته است که در این رابطه باید در اجرا و بهره‌برداری از این برنامه‌ها تسریع شود. برخی موضوعات و نیازمندی‌هایی برای شهر مشهد نیز وجود دارد که مغفول مانده و باید به سمت مطالعات نسبت به آن برویم.

امیدوار  در رابطه با شهرستان‌های استان تصریح کرد: ما حداقل پنج شهرستان در سطح استان داریم که بسیار مهم هستند و حتماً باید در حوزه‌های خدمات و ترافیکی به آن پرداخته شود. مشهد شرایط خاصی دارد و این پنج شهر نیز در مسیر هستند که بارانداز همه این شهرها و مسیرها مشهد است. باید در تردد مردم، کاربری آسان برای جریان ترافیک و ایجاد رضایتمندی در جریان ترافیکی تسهیل شود.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی ادامه داد: بخشی از اقدامات وظیفه بنده و همکارانم در پلیس راهور است و بخشی دیگر همکاری دستگاه‌های مسئول را می‌طلبد. علاوه بر آن بخش دیگری از آن به مردم بازمی‌گردد. نیازمند همکاری مردم در رعایت قوانین و مقررات هستیم. همان‌طور که هر کسی برای خود در خانواده، چهارچوب و مقرراتی دارد که اگر آن‌ها را انجام ندهد ممکن است اساس خانواده از هم بپاشد، در شهر و جامعه نیز اگر همه ما به حقوق یکدیگر پایبند نباشیم و رعایت نکنیم ممکن است علیرغم حل لحظه‌ای مشکل برای فرد مشکلاتی برای دیگران به وجود آید.

وی با اشاره به اینکه همه ما فرزندانی داریم که در شهر تردد می‌کنند، عنوان کرد: چرا باید این دغدغه را داشته باشیم که فرزندمان به سختی در شهر عبور و مرور داشته باشد؟ لذا باید دغدغه‌ها را به حداقل ممکن برسانیم و مردم با آرامش رفت و آمد داشته باشند. آرامش مستلزم این است که همه مسئولیت‌پذیر باشیم. ما سعی می‌کنیم با گفتمان، آموزش و به کمک رسانه پیاممان را منتقل کنیم عامه مردم دریافت کنند و با ما همکاری و همراهی کنند.

امیدوار اضافه کرد: در خصوص آن بخش از کسانی که بخواهند فرای قانون باشند نیز قانون تعیین تکلیف کرده است افراد چه وظیفه‌ای دارد و چگونه باید قوانین را رعایت کنند. ما مجری قانون هستیم وظیفه اولیه و اصلی پلیس و آنچه در قانون جمهوری اسلامی و قانون نیروی انتظامی پیش‌بینی شده است، اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی است. در این موضوع نیز با جدیت، هوشیاری و با اثرگذاری دقیق اقدام خواهیم کرد و فضا را برای کسانی که امنیت ترافیکی مردم را به خطر می‌اندازند به شدت تنگ خواهیم کرد. ما به نیابت از عامه مردم که خواهان حق خود هستند، نخواهیم‌ گذاشت مردم در این خصوص مورد آزار قرار بگیرند. 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->