پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران تشکیل شد اقامه نمازجماعت به امامت یک خانم روی آنتن شبکه سه رفت + عکس پخش سریال «مولانا» در شبکه نمایش خانگی نمایشگاه «نگاره‌های ماندگار» در موزه بزرگ خراسان | سیر روح در عالم معنا «زیبا صدایم کن» رسول صدرعاملی کلید خورد شعر همان عشق، همان زندگی | درباره مهرداد اوستا، شاعر غزل‌های خیال‌انگیز محمدرضا فروتن و میترا حجار با «نیلگون» در راه سینما آخرین نشانه‌های نمک نورالدین | نگاهی به فصل پنجم سریال «نون خ»، ساخته سعید آقاخانی کارگردان نمایش «کلنل»: بزنگاه‌های تاریخی ما، زمینه ساز  تولید آثار هنری است آواز پرنده‌های صبح فروش حیرت انگیز «گارفیلد» در اولین هفته اکران «سمرقند»، برای خانواده بزرگ فارسی زبانان | کتاب تازه شاعر خراسانی در نمایشگاه کتاب تهران پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «برج آخر» اثر سوفیا موسویان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آلبوم «عشق ناباور» در راه بازار موسیقی کنسرت‌های پاپ اردیبهشت ۱۴۰۳ + زمان و مکان تأکید هیئت رسانه‌ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم‌نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه‌ای مشترک» + آلبوم تصاویر برنارد هیل بازیگر «ارباب حلقه ها» و «تایتانیک» درگذشت + بیوگرافی
سرخط خبرها

«خاطرات خانم اشتون» به کتابفروشی‌ها رسید

  • کد خبر: ۱۹۱۷۳۵
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
«خاطرات خانم اشتون» به کتابفروشی‌ها رسید
کتاب «خاطرات خانم اشتون» شامل خاطرات خود نوشت کاترین اشتون با ترجمه پروین قائمی توسط انتشارات ایران منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کتاب «خاطرات خانم اشتون» خاطرات خود نوشت کاترین اشتون به تازگی با ترجمه پروین قائمی توسط انتشارات ایران منتشر و روانه بازار نشر شده است.

این کتاب که خاطرات خودنوشت کاترین اشتون، سیاست‌مدار و دیپلمات انگلیسی و از جمله کتاب‌های مهم در حوزه دیپلماسی‌ست که نگاه‌های بسیاری را در جهان به خود معطوف کرد.

کاترین مارگارت اشتون در ۲۰ مارس ۱۹۵۶ در لانکشر بریتانیا به‌دنیا آمد و بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ نماینده اتحادیه اروپا در سیاست خارجی بود. اشتون همچنین عضو حزب کارگر بریتانیاست و سال ۱۹۹۹ لقب بارونس را از ملکه بریتانیا دریافت کرد. او در این کتاب، خاطرات خود را از دوران فعالیت حرفه‌ای‌اش در عرصۀ سیاست خارجی پیش‌روی مخاطب می‌گذارد و او را به پشت صحنۀ چالش‌های سرنوشت‌ساز در لیبی و مذاکره با ایران و بحث‌های مربوط به جنگ روسیه و اکراین می‌برد تا به‌زعم خود نشان بدهد که دیپلماسی موردنظر آن‌ها چگونه کار می‌کند.

اشتون در این کتاب، از کامیابی‌ها و ناکامی‌هایش می‌نویسد و پس از گذار از دوره مسئولیت، به مخاطب نشان می‌دهد که سیاست‌هایش کجا کارساز و کجا ناکارآمد بوده و به بن‌بست خورده است. مثلاً در بخشی از کتاب او گذری به چالش‌های بزرگ، از صربستان تا سومالی، از لیبی تا هائیتی و… دارد و معتقد است توانسته دموکراسی موردپسند خود و طرف‌های اروپایی‌اش را در قالبی مدرن ارائه دهد که این رضایت‌مندی البته درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران، آن‌طور که خواست و نظر آن‌ها بوده، به‌دست نیامده است.



در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

کتی اشتون دیپلمات نبود، اما در سال ۲۰۱۰ یک شبه دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا شده و بلافاصله در انبوهی از بحران‌های جهانی غوطه‌ور گشت. گزارش او از برخی نکات برجسته دوران حضورش در بروکسل و بیرون از آن، خواندنی، جذاب و روشنگرانه است.

با وقوع رویداد‌های هائیتی تا لیبی، آشتی دادن صربستان و کوزوو، توافق هسته‌ای ایران و شروع فاجعه اوکراین او در سختی مدیریت بحران جهانی غوطه‌ور بود.

جورج رابرتسون، دبیرکل سابق ناتو

این کتاب در ۳۳۳ صفحه و قطع رقعی عرضه شده است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->