نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها
علم و ورزش

چرا وسایل باشگاه‌های بدن‌سازی ناقل بیماری است؟

  • کد خبر: ۱۹۱۹۶
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲
چرا وسایل باشگاه‌های بدن‌سازی ناقل بیماری است؟
در ماه‌های پایانی سال، باشگاه‌ها شلوغ‌اند و هرروزه به طرف‌داران باشگاه اضافه می‌شود. برای همین به‌سختی می‌توان از تماس‌های مکرر اجتناب کرد. افراد از جا‌های مختلف وارد باشگاه می‌شوند و تمرین و ورزش را شروع می‌کنند. یافته‌ها نشان می‌دهد ۶۳درصد از تمام تجهیزات باشگاهی، آلوده به ویروس سرماخوردگی هستند. ویروس سرماخوردگی می‌تواند روی سطح سخت تا ۷ روز زنده بماند. ویروس آنفلوانزا هم می‌تواند تا ۲۴ ساعت زنده بماند. مقررات خاصی برای بهداشت و تمیزی کلوپ‌ها و باشگاه‌ها وجود ندارد، برای همین باید خودشان دراین‌زمینه فعال باشند. مثلا استفاده از محلول ضدعفونی‌کننده و ضدعفونی‌کننده‌های فوری دست برای تمام اعضا در همه قسمت‌ها دردسترس باشد. براساس تحقیقات، انواع ویروس‌ها به‌ویژه ویروس‌های آنفلوانزا می‌توانند تا ۴۸ ساعت روی وسایل ازجمله تجهیزات ورزشی زنده
بمانند و به‌این‌ترتیب به‌راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل شوند.

لمس سطوح آلوده و تماس آن با صورت
ترشحات چشم، بینی و دهان به‌راحتی ممکن است باکتری‌ها و یروس‌ها را به بدن منتقل کند. با لمس سطوح آلوده و دست‌زدن به صورت، درمعرض ابتلا به این باکتری‌ها و ویروس‌ها قرار خواهید گرفت. محققان به طور تصادفی ۲۴۹ نفر را در اماکن عمومی شهر بررسی کردند و دریافتند به طور متوسط هر نفر بعد از لمس یک سطح، دست‌کم ۳ بار در عرض نیم‌ساعت، دهان یا بینی خود را لمس می‌کند. در بیشتر موارد لمس‌کردن صورت یک حرکت غیرارادی است، پس سعی کنید نسبت به این عادتتان تاجایی‌که امکان دارد، آگاه‌تر شوید. اگر بیمار هستید، باشگاه نروید. از خودتان مراقبت کنید و دست‌ها را مکررا بشویید و سعی کنید لب‌ها و چشم‌ها و بینی را لمس نکنید. حتما برای خودتان مت یا زیرانداز تهیه کنید و با خود به کلاس ببرید تا مجبور نشوید از مت‌های عمومی استفاده کنید. به گفته کارشناسان، استافیلوکوک اورئوس، یکی از باکتری‌هایی است که می‌تواند توسط مت یوگا منتقل شود. ملاحظه دیگران را هم بکنید، اگر زخم باز دارید آن را ببنیدید تا ترشحات زخمتان همه‌جا پخش نشود. حتما حوله مخصوص خودتان را به باشگاه ببرید تا عرقتان را خشک کنید و دستگاهی را که از آن استفاده می‌کنید، تمیز کنید. این باور وجود دارد که انتقال پاتوژن‌های میکروبی و ویروسی به‌واسطه تماس دست با وسایل آلوده صورت می‌گیرد. تجهیزات ورزشی که درمعرض استفاده عموم هستند، می‌توانند از وسایل آلوده باشند؛ البته یافته‌ها ثابت کردند که عفونت‌زدایی تجهیزات ورزشی، تأثیر محافظت‌کنندگی خاصی دربرابر ویروس‌ها ندارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->