برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد! پخش زنده بازی ایران و ترکمنستان (۷ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حضور لیگ برتری‌ها و لژیونرها در جام فوتسال رمضان مشهد زنان هاکی ایران همچنان می‌تازند
سرخط خبرها
عــلم و ورزش

چالش حرکتی در ایام قرنطینه

  • کد خبر: ۲۳۵۵۷
  • ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
چالش حرکتی در ایام قرنطینه
حفظ سطح فعالیت بدنی در طی همه‌گیری ویروس کرونا، موضوعی چالش‌برانگیز است. در این دوره باید به نکاتی توجه کرد تا سلامت همه خانواده حفظ شود.

براساس توصیه‌های فعالیت بدنی، انجام ۵ ساعت فعالیت هوازی با شدت متوسط و همچنین ۲ جلسه تمرین قدرتی عضلانی در هفته توصیه می‌شود و این میزان فعالیت بدنی را می‌توانید بر اساس بازه‌های زمانی ۲، ۵، ۱۰، یا بیست‌دقیقه‌ای در هر کجا و به هر صورت که مایل هستید، انجام دهید.

تمام روز را به نشستن در منزل نپردازید. برای مثال اگر مشغول تماشای تلویزیون هستید، هرازچند‌گاه مثلا طی پخش آگهی بازرگانی یا به‌صورت دوره‌ای برخیزید و چند دور در اطراف منزلتان بزنید یا یکی از کار‌های روزمره‌ای را که با فعالیت بدنی همراه است، انجام دهید، از پله‌های ساختمان بالاوپایین بروید، بر روی پشت‌بام به تمرینات امن و سبک همچون نرمش بپردازید.

درحالی‌که به آهنگ‌های دلخواهتان گوش می‌کنید، با سرعت دلخواه به‌مدت ده‌پانزده‌دقیقه دور منزل راه رفته و از پله‌ها بالاوپایین بروید و این کار را دوسه‌بار در روز انجام دهید. طناب بزنید و همراه با تماشای ویدئو‌های آموزش ورزش در منزل، تمرین کنید و از دستگاه‌های مختلف در منزل برای انجام ورزش‌های قلبی استفاده کنید.

ورزش با معده پر ممنوع!
یادمان باشد با معده پر یا حالت گرسنگی، شروع به انجام فعالیت نکنیم و حتما مکانی از منزل را برای انجام تمرینات خود انتخاب کنیم که تهویه مناسبی داشته باشد. در منزل باید کفش ورزشی مناسب به‌همراه جوراب بپوشیم تا از سُرخوردن، پیچیدن مچ و آسیب‌های احتمالی زانو و پا جلوگیری کنیم. زمین محلی که برای تمرین انتخاب می‌کنیم، نباید لغزنده و سُر باشد و البته خیلی هم نرم و ارتجاعی نباشد، همچنین باید تمام ابزاری که در تمرین استفاده می‌کنیم، هر بار تمیز و ضدعفونی شود و پس از اتمام ورزش، دوش بگیریم و تمام لباس‌های تمرین را تعویض و دست‌ها را ضدعفونی کنیم.

تمرینات کودکان در این ایام
خانواده‌ها باید در مدت قرنطینه به سلامت کودکان توجه کنند و برای آن‌ها برنامه‌های ورزشی و بازی داشته باشند. انجام ورزش‌های هوازی و تمرینات قدرتی با توجه به سن کودک و حرکات کششی توصیه می‌شود. ورزش‌های هوازی که کودکان در منزل می‌توانند انجام دهند، مانند دوچرخه‌سواری، دویدن و حرکات ریتمیک است که روزانه توصیه می‌شود حداقل به‌مدت یک ساعت با شدت متوسط تا شدید باشد. انجام حرکات ورزشی با تحمل وزن همراه با جهش و پرش توصیه می‌شود که از آن جمله لی‌لی‌کردن و طناب‌زدن را می‌توان نام برد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->