تحویل خودرو‌های عملیاتی به فرمانداری‌ها و بخشداری‌های خراسان رضوی با حضور وزیر کشور آیت‌الله علم‌الهدی: ماهیت انقلاب اسلامی، مبارزه است | ایستادگی در برابر تهاجمات دشمن، رسالت امام جمعه اوباما هم به جمع حامیان هریس پیوست تصاویری از زد و خورد شدید در پارلمان ترکیه+ فیلم پزشکیان: الان زمان شعار دادن نیست کاخ سفید: در ۶ ماه آینده بر رفتار‌های ایران تمرکز داریم هر هفته ۳۸ هزار نفر مخاطب خطبه‌های نمازجمعه مشهد هستند | فعالیت ۵۳ پایگاه اقامه نمازجمعه در خراسان‌رضوی رئیس شورای سیاست‌گذاری نماز جمعه کشور: نماز جمعه مشهد، یک آوردگاه ملی است واکنش پزشکیان به سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا ظریف آخرین تحولات در زمینه انتخاب وزرای کابینه چهاردهم را تشریح کرد واکنش نمایندگی ایران به دروغ‌پردازی اسرائیل علیه تهران در المپیک یاوه گویی ترامپ درباره ترور احتمالی خودش و ایران نشست استانداران با حضور وزیر کشور در مشهد برگزار شد شکست خفت بار رژیم صهیونیستی در پروژه غرق کردن تونل‌های غزه کشته‌های ارتش اسراییل به ۶۸۷ نفر رسید هدیه متفاوت دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب به مسعود پزشکیان رهبر معظم انقلاب: جریان جهانی حمایت از فلسطین متاثر از روح انقلاب اسلامی است+فیلم نخست وزیر پاکستان: تهدید‌های تروریستی از کشور‌های همسایه را تحمل نمی‌کنیم عربستان از پروژه‌های بلند پروازانه دست می‌کشد اخلاقی: نباید با مرزبندی میان مجلس و دولت این دو قوه را به سمت تنش ببریم پادشاه اردن پارلمان این کشور را منحل کرد
سرخط خبرها

الزام مُهر زدن شناسنامه در انتخابات ۱۴۰۲ برداشته شد | رشد ۵۰۰ درصدی تعداد نامزد‌ها در انتخابات مجلس دوازدهم

  • کد خبر: ۱۹۲۰۲۵
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
الزام مُهر زدن شناسنامه در انتخابات ۱۴۰۲ برداشته شد | رشد ۵۰۰ درصدی تعداد نامزد‌ها در انتخابات مجلس دوازدهم
فرماندار مشهد در نشست ستاد انتخابات شهرستان مشهد گفت: حوزه‌ها در انتخابات امسال در مراکز تجمع مردم جانمایی شده و الزام ثبت مهر در شناسنامه برداشته شده و متقاضیان می‌توانند فقط با در اختیار داشتن کارت ملی یا گواهینامه رأی بدهند.

به گزارش شهرآرانیوز، جلسه ویژه ستاد انتخابات شهرستان مشهد، ظهر امروز با حضور یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، محسن داوری فرماندار مشهد، امیر فریدنیا دبیر ستاد انتخابات استان، مسعود میرزائی رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

تشکیل ۱۴ منطقه انتخاباتی در شهرستان

فرماندار مشهد در این جلسه با بیان اینکه نخستین جلسه ستاد انتخابات شهرستان در دی ‎ماه امسال تشکیل خواهد شد، اظهار کرد: رویکرد ما این است که در ساختار ستاد انتخابات شهرستان، تحولی شکل بگیرد و به همین دلیل، ۱۳ کمیته و ۳۰ کارگروه ویژه تشکیل شده و در ۳۴ جلسه تا به امروز، ۱۶۰ موضوع به تصویب ستاد رسیده است. کارگروه‌های تخصصی نیز ۷۳ جلسه برگزار کرده‌اند و تا به امروز، ۱۶۸۹ مکاتبه در دبیرخانه ستاد انتخابات شهرستان به ثبت رسیده است. طبق قانون نیز ۲۵۰ نفر از معتمدان سطح شهرستان که تجربه برگزاری انتخاب داشته‌اند، احصا شده، مورد پالایش قرار گرفته و در مهلت قانونی تا ۱۷ مهرماه، در قالب یک فهرست ۳۰ نفره به هیئت نظارت معرفی شده‌اند.

وی افزود: در انتخابات امسال، ۱۴ منطقه انتخاباتی خواهیم داشت؛ ۱۳ منطقه شهری و یک منطقه روستایی شامل احمدآباد و رضویه که در کنار بخش‌های شهری، بتواند حائز امکانات باشد. شهرداران مناطق، روسای آموزش و پرورش و همه مدیرانی که حائز صلاحیت و شرایط مدیریت اجرایی انتخابات در روز ۱۱ اسفند بوده‌اند، بر مدیریت این جریان مسئول شده‌اند.

الزام مُهر زدن در شناسنامه برداشته شد

داوری خاطرنشان کرد: بنای ما بر این است که مجری انتخابات، هیئت اجرایی باشد و از امروز این آمادگی وجود دارد تا برای ۸۹۲ نفر افرادی که به‌طور قطعی ثبت‌نام کرده و تشکیل پرونده داده‌اند، دوره احراز صلاحیت را آغاز کنیم. سلامت و مشارکت مردم برای ما بسیار مهم است و به همین دلیل، سه کمیته ویژه به نام کمیته نخبگان، کمیته مشارکت و کمیته بازرسی، به‌طور ویژه ما را در تسهیل فرآیند‌های اجرایی یاری خواهند کرد.

فرماندار مشهد تصریح کرد: شأن کسانی که می‌خواهند در انتخابات مشارکت کنند، اجازه نمی‌دهد هر مکانی به‌عنوان حوزه اخذ رأی، میزبان صندوق‌ها باشد. باید امکانات موردنظر ما در اماکنی که به‌عنوان حوزه اخذ رأی انتخاب می‌شوند، وجود داشته باشد. علاوه بر این، حوزه‌ها در انتخابات امسال در مراکز تجمع مردم جانمایی شده‌ و حتی الزام ثبت مهر در شناسنامه برداشته شده و متقاضیان می‌توانند فقط با در اختیار داشتن کارت ملی یا گواهینامه رأی بدهند.

وی تأکید کرد: یکی از چالش‌های همیشگی ما در فرآیند اجرایی آن بود که آغاز رأی‌گیری در حوزه‌های مختلف به جای زمان قانونی ۶ صبح حتی ممکن بود تا پیش از ظهر تأخیر داشته باشد. برای حل این مسئله مقرر شده تا امسال برای اولین بار، هیئت‌های اجرایی از شب قبل از برگزاری انتخابات در حوزه‌های انتخابیه قرنطینه می‌شوند، شب در همان مکان حضور خواهند داشت و به این ترتیب، صبح از ساعت رسمی برنامه انتخابات در دستورکار خواهد بود.

رشد ۵۰۰ درصدی نامزد‌ها در انتخابات امسال

حسین شبان، دبیر ستاد انتخابات شهرستان مشهد نیز در ادامه این مراسم به ارائه آمار و اطلاعاتی از وضعیت انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پرداخت و اظهار کرد: در دوره نهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه مشهد و کلات ۱۶۸ نفر، در دوره دهم ۴۴۴ نفر، در دوره یازدهم ۵۳۶ نفر و اکنون ۸۹۲ نفر نام‌نویسی قطعی کرده‌اند که رشد بیش از ۵۰۰ درصدی را نسبت به انتخابات دوره نهم نشان می‌دهد.

وی افزود: میانگین سن داوطلبان انتخابات امسال در حدود ۴۵ سال و میانگین تحصیلی نامزد‌ها نیز در مقطع کارشناسی ارشد است.

مشورت نخبگان، پای‌کار هیئت‌های اجرایی

رئیس پارک علم و فناوری خراسان در این مراسم با بیان اینکه کمیته نخبگان به محوریت این مجموعه در تلاش برای اقامه رسالت اجتماعی دانش‌بنیان‌هاست، تصریح کرد: ذیل کمیته نخبگان، دو کارگروه ویژه تشکیل شده است؛ یکی برای ارائه تحلیل‌های نخبگانی به مسئولان و دیگری برای استفاده از ظرفیت فناوری و نوآوری برای ارتقای نشاط سیاسی مردم و میزان مشارکت در انتخابات. بر همین اساس، بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ استاد، کارشناس، کارمند و کارگر در پارک علم و فناوری استان فعال هستند که از طریق این کمیته با هیئت اجرایی انتخابات در ارتباط خواهند بود.

وی تأکید کرد: اپلیکیشن ویژه‌ای با عنوان «انتخاب» برای رصد و تحلیل دقیق اطلاعات انتخابات امسال طراحی شده و تلاش ما این است که هم مردم بتوانند از جدیدترین اطلاعیه‌های ستاد انتخابات آگاه شوند و هم هیئت‌های اجرایی بتوانند از گزارش‌های مردمی تخلفات احتمالی برای رفع سریع چالش استفاده کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->