تمایل کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی برای گفت‌وگو با طالبان ابراز نگرانی سازمان ملل درباره وضعیت نیاز‌های بشردوستانه در افغانستان نماینده دائم ایران در سازمان ملل: به توانایی طالبان برای مقابله با تهدیدات تروریستی تردید داریم سازمان ملل: ۱۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان آواره هستند آلمان مذاکرات محرمانه خود را با کشورهای مختلف برای اخراج مهاجران افغانستانی مجرم آغاز کرد تأکید دبیرکل سازمان ملل بر همبستگی با پناهجویان در روز جهانی «پناهنده» استاندار خراسان‌رضوی خواستار تسریع در پاسخگویی دستگاه‌های امنیتی به استعلام‌های فرزندان مادرایرانی شد رئیس سازمان ملی مهاجرت: اتباع خارجی می‌توانند از تسهیلات بانکی بهره‌مند شوند روسیه از طالبان خواست در رابطه با تشکیل دولت فراگیر متعهد باشد شورای امنیت سازمان ملل وضعیت افغانستان را بررسی می‌کند سازمان ملل متحد: در نشست دوحه، با طالبان به عنوان یک دولت رسمی رفتار نخواهد شد سخنگوی پیشین کاخ سفید برای پاسخ‌گویی درباره خروج از افغانستان به سنا می‌رود پزشکیان: درباره مهاجران باید کار کاشناسی کنیم + فیلم رهبر طالبان: حاضرم برکنار شوم، اما اختلاف نباشد طالبان می‌گویند که در نشست دوحه ۳ شرکت می‌کنند افغانستان ناایمن‌ترین کشور در جنوب آسیا با موافقت AFC قهرمان فوتبال باشگاهی افغانستان به رقابت‌های چلنج لیگ آسیا می‌رود هزار روز محرومیت از تحصیل دختران افغانستانی ترافیک در مسیر تردد کامیون‌های ایرانی در مرز افغانستان نظر کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری درباره مهاجران افغانستانی چیست؟
سرخط خبرها

یک مقام مجلس نمایندگان آمریکا: جامعه‌ بین‌المللی ممنوعیت سفر مقامات طالبان را اجرا کند

  • کد خبر: ۱۹۵۵۷۶
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
یک مقام مجلس نمایندگان آمریکا: جامعه‌ بین‌المللی ممنوعیت سفر مقامات طالبان را اجرا کند
در ادامه‌ واکنش‌ها به سفر یک مقام طالبان به کشورهای اروپایی، رییس کمیته‌ روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا خواستار اجرای کامل ممنوعیت سفر اعضای طالبان شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در ادامه‌ واکنش‌ها به سفر یک مقام طالبان به کشورهای اروپایی، مایکل مک‌کال، رییس کمیته‌ روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا گفته است که کشورها باید در اجرای ممنوعیت سفر اعضای طالبان در کنار هم بایستند.

وی در پیام کوتاهی در ایکس نوشته است که سفر مقام طالبان به کشورهای اروپایی غیرقابل قبول است.

مک‌کال گفت: «جامعه‌ بین‌المللی باید در اجرا و گسترش ممنوعیت‌های سفر اعضای طالبان در کنار هم بایستد. این غیرقابل قبول است.»

اخیرا سفر عبدالباری عمر، رییس اداره‌ تنظیم غذا و داروی طالبان به شماری از کشورهای اروپایی، از جمله آلمان جنجالی شده و انتشار ویدیویی از سخنرانی وی در کلن که او برای طالبان تبلیغ می‌کند، انتقادها از دولت آلمان را در پی داشته است.

با افزایش انتقادها از دولت آلمان، وزارت خارجه‌ این کشور سخنرانی عبدالباری عمر را محکوم کرده و گفته است که برای او ویزا صادر نکرده است.

این وزارت گفته است که در حال بررسی چگونگی حضور مقام طالبان در کلن است.

وزارت خارجه‌ آلمان تأکید کرده است: «ما طالبان را به رسمیت نمی‌شناسیم. تا زمانی که طالبان در افغانستان آشکارا حقوق بشر، به‌ویژه حقوق زنان و دختران را زیر پا می‌گذارند، عادی‌سازی روابط با آنان صورت نخواهد گرفت.»

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->