دعوت آیت الله نوری همدانی از مردم برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سرلشکر سلامی: برای شکوه ایران به میدان انتخابات بیایید آمادگی ۲۰ هزار نیروی امنیتی در روز انتخابات | معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان‌رضوی: تاکنون هیچ مشکل امنیتی در استان نداشته‌ایم ایران سرزمین شکوه و سربلندی | همه برای ایران به پای صندوق رأی می‌آییم + فیلم وزیر فرهنگ: مراسم چهلم رئیس‌جمهور در همه مراکز شهری و روستایی برگزار می‌شود آغاز برنامه انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در مشهد | از حضور باتأخیر پزشکیان تا تغییر مکان سخنرانی جلیلی (۶ تیر ۱۴۰۳) + فیلم و عکس آخرین اخبار از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ (۶ تیرماه ۱۴۰۳) وزیر کشور: دولت عربستان فعلاً با رأی‌دادن حجاج ایرانی مخالفت کرده است تلویزیون از آخرین صحبت‌های نامزد‌ها در ۱۵ دقیقه خبرداد (۶ تیرماه ۱۴۰۳) محل اجتماع حامیان جلیلی در مشهد تغییر کرد (۶ تیر ۱۴۰۳) سخنگوی کرملین: روسیه آماده گفتگو با فرانسه است پزشکیان در مشهد: اگر به قدرت برسم اجازه نخواهم داد کسی را به خاطر عقیده‌اش از دانشگاه اخراج کنند+ فیلم و عکس سخنگوی ستاد انتخابات: امروز آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری است (۶ تیر ۱۴۰۳) + فیلم ۲۲۰ هزار نیرو در سراسر کشور امنیت انتخابات را تأمین می‌کنند معیار‌های انتخاب اصلح از دیدگاه رهبر معظم انقلاب هشدار ۱۶ برنده نوبل اقتصاد درباره تبعات سیاست‌های ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات سوریه: منطقه عربی با تداوم جنایت اسرائیل شاهد مرحله جدیدی از بی ثباتی و تنش است حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان کره شمالی، موشک بالستیک جدید آزمایش کرد نماینده فلسطین: برای ناکام گذاشتن نتانیاهو نیازمند استقرار آتش بس در غزه هستیم
سرخط خبرها

حضور تأثیرگذار یمن در معادلات غزه

  • کد خبر: ۱۹۶۱۵۰
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
حضور تأثیرگذار یمن در معادلات غزه
یمن تجربه چندساله جنگ با محور فتنه عربی را در کارنامه خودش دارد که می‌تواند در این جنگ به کمک محور مقاومت بیاید.

در ابتدا برخی تحلیلگران ورود یمن به موضوع غزه را یک حضور نمادین و غیرمؤثر می‌دانستند. با گذشت روز‌ها و جدی‌تر شدن موضوع غزه شاهد هستیم که نه تنها کنشگری انصارا... یمن در تحولات منطقه، نمادین و غیرمؤثر نیست، بلکه بسیار راهبردی و استراتژیک است و پدیده‌ای نو در بین بازیگران منطقه و بازی ساز جدید منطقه به شمار می‌رود.

ورود انصارا... به مسئله یمن از چند بعد حائز اهمیت است و باید به آن توجه شود. یک بعد این است که رژیم جعلی اسرائیل در این ماجرا نهایتا با مقاومت فلسطین و مقاومت لبنان مواجه بوده است. خب، ما دیدیم که از انتهای شبه جزیره عربستان و از کشوری به اسم یمن که سال‌ها با تحریم و جنگ روبه رو بوده است، جبهه جدیدی گشوده و استحکام بخش محور مقاومت شد.

خصوصا اینکه انصارا... توانسته است برخلاف جبهه‌های دیگر با همراهی ارتش یمن و تجهیزات آن در همین مدت کوتاه، قدرتمندتر از برخی جنبش‌های دیگر ظهور پیدا بکند.

پس این حضور، نمادین نیست و بسیار بلندمدت با آثاری عمیق در منطقه خواهد بود؛ به این دلیل که اولا یمن در موقعیتی فوق العاده راهبردی واقع شده که اشراف مهمی را بر آب‌های منطقه ایجاد کرده است؛ به خصوص از طریق تنگه باب المندب و آب راه‌هایی که هم مرز با یمن هستند و این کنشگری یمنی‌ها را بسیار حائز اهمیت کرده است.

از طرفی مردم یمن نشان داده اند که مردمی انقلابی و خستگی ناپذیر هستند و در طول هشت سال جنگ نابرابر علیه خودشان با ایمان راسخ مقاومت کردند و پیروز شدند و این پایداری به جنبش انصارا... این امکان را داده است که قدرت ریسک فراوان داشته باشد و برای رژیم صهیونیستی پیش بینی ناپذیر باشد.

همچنین توان نظامی انصارا... به واسطه همراهی بدنه ارتش یمن و تسلیحات مؤثری که ارتش از خودش برجای گذاشته و قابلیت‌های دریایی، زمینی و هوایی و موشک‌های دوربرد، قدرت بازدارندگی خوبی را ایجاد کرده است.

یمن ازطرفی تجربه چندساله جنگ با محور فتنه عربی را در کارنامه خودش دارد که می‌تواند در این جنگ به کمک محور مقاومت بیاید.

اخیرا هم با جدی‌تر شدن تهدید‌های یمنی‌ها و زکاوتی که انصارا... در پیش گرفت و پس از تلاش‌های ناموفقی که محور عبری عربی برای ساقط کردن پهپاد‌ها و موشک‌های یمنی داشتند، بلافاصله از توان دریایی و موقعیت ژئوپلیتیک خودش استفاده کرد و با گرفتن کشتی «گلکسی لیدر» توانست بازی را به نفع مقاومت و مردم غزه تغییر بدهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->