رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟ ۵ ماده غذایی که مصرف منظم آنها به افزایش هوش کمک می‌کند ویزیت‌های نجومی روانشناسان | از ۳۵۰ هزارتومان تا ۲ میلیون تومان! کلاس‌های دانشگاه‌ها تعطیل شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره + جدول
سرخط خبرها

۶۰۰ ماما استخدام می‌شوند

  • کد خبر: ۱۹۶۶۴۱
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
۶۰۰ ماما استخدام می‌شوند
رئیس اداره مامایی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: سهمیه استخدام ۶۰۰ ماما در حوزه درمان در آزمون استخدامی وزارت بهداشت در نظر گرفته شد.

به گزارش شهرآرانیوز، فرح بابایی با بیان اینکه بخش زایمان نیز مشمول تعرفهگذاری خدمات پرستاری شد، اظهار کرد: پس از ابلاغ تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سال گذشته، پیگیری برای تعرفه‌گذاری خدمات همکاران ماما در بخش‌های مرتبط سلامت مادر و نوزاد صورت پذیرفت و نهایتاً طی مصوبه هیئت وزیران ابلاغ شد.

وی افزود: در راستای افزایش دسترسی مادران باردار به خدمات سلامت و با توجه به در دسترس بودن همکاران ماما در تمامی نقاط کشور و به منظور اجرایی شدن ماده ۴۵ قانون جوانی جمعیت، پوشش بیمه‌ای خدمات ماما در دوران بارداری و غیربارداری سال ۱۴۰۱ مصوب و ابلاغ شده است که توسط اکثر بیمه‌ها اجرا می‌شود و پوشش بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی نیز در دست انجام است.

بابایی در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه ماده ۴۹ قانون جوانی جمعیت (یک مادر به دو ماما) گفت: برآورد نیروی انسانی مامای موردنیاز برای ارائه خدمات به مادران باردار در بخش‌های زایمانی صورت گرفت از این‌رو سهمیه استخدام ۶۰۰ ماما در حوزه درمان در آزمون استخدامی وزارت بهداشت در نظر گرفته شد. همچنین طرح نیروی انسانی مامایی از سال ۱۴۰۲ به منظور اجرایی کردن ماده ۴۹ قانون جوانی جمعیت الزامی شد.

به گفته رئیس اداره مامایی معاونت درمان وزارت بهداشت، دوره‌های ارتقای توانمندی گروه مامایی برای ارائه خدمات با کیفیت به زنان و ترویج فرهنگ فرزندآوری به صورت پیوسته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های در حال اجرا برای تقویت جایگاه مامایی، از افزایش ضریب سختی شرایط محیط کار حرفه مامایی، افزایش ضریب حرفه مامایی در مشاغل سخت و زیان‌آور، تبیین و تقویت جایگاه مامای خانواده در برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع، تقویت نقش ماما در تیم زایمان در کنار دیگر ذی‌نفعان، تبیین و تقویت جایگاه ماما در اجرایی‌سازی قانون جوانی جمعیت و فرهنگ‌سازی فرزندآوری و هماهنگی با حوزه معاونت آموزشی در راستای تقویت آموزش دانشجویان مامایی با رویکرد ارتقای کار تیمی در آموزش به عنوان بخشی از این اقدامات یاد کرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->