ایلان ماسک «گراکی‌پدیا» را برای رقابت با «ویکی‌پدیا» توسعه می‌دهد آپدیت ویندوز ۱۱ برای بعضی کامپیوترهای قدیمی منتشر شد تتر در معرض فریز | چگونه از رمزارز خود محافظت کنیم؟ تصاویر آیپد پرو ۲۰۲۵ اپل پیش از رونمایی رسمی لو رفت + فیلم عربستان مالک جدید بازی FIFA مایکروسافت قابلیت Agent Mode را معرفی کرد | ساده‌شدن تولید اسناد گسترده با هوش مصنوعی هر روز یک میلیارد تومان هدیه برای دعوت از دوستان به بلو یا بلوجونیور مدل Claude Sonnet 4.5، هوش مصنوعی پیشرفته‌ای برای کدنویسی رونمایی موتورولا از گوشی باریک Moto X70 Air تا اوایل آبان ۱۴۰۴ آموزش رایگان لینوکس با Linux Journey شیائومی پد مینی با نمایشگر ۸.۸ اینچی و تراشه دایمنسیتی ۹۴۰۰ پلاس عرضه شد + عکس تریلر جدید Battlefield ۶ طعنه‌ای جدی به Call of Duty زد + جزئیات کمپینگ و تاریخ عرضه ویدئو | رونمایی از بزرگ‌ترین توربین بادی هوایی جهان توسط چین معرفی آیفون ۱۷e؛ گزینه اقتصادی اپل برای خریداران هوشمند معرفی اسنپدراگون ۸ الیت نسل ۵ | قدرتمندترین تراشه موبایل معرفی تلویزیون‌های سری TV S Pro Mini LED ۲۰۲۶ شیائومی سم آلتمن: هوش مصنوعی تا ۲۰۳۰ از هوش انسانی پیشی می‌گیرد بانک مرکزی سقف خرید سالانه تتر را تعیین کرد اینترنت آزاد محقق نشد، حالا وعده بهبود کیفیت تا شب عید الکامپ ۱۴۰۴؛ گردهمایی بزرگ فناوری ایران معرفی یخچال هوشمند ۲۰۲۵ شیائومی | تولید یک کیلوگرم یخ در یک ساعت!
سرخط خبرها

نتایج نظرسنجی ایسپا: صداوسیما به زودی مرجعیت رسانه‌ای را به شبکه‌های اجتماعی می‌بازد

  • کد خبر: ۱۹۷۲۰۹
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
نتایج نظرسنجی ایسپا: صداوسیما به زودی مرجعیت رسانه‌ای را به شبکه‌های اجتماعی می‌بازد
نتایج نظرسنجی جدید ایسپا نشان می‌دهد که سهم توجه مردم به اخبار در شبکه‌های اجتماعی به نسبت سال ۱۳۹۶ رشد قابل‌توجهی داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز - جدیدترین نظرسنجی ایسپا نشان می‌دهد که کمتر از ۳۸ درصد مردم اخبار را بیشتر از طریق صداوسیما دنبال می‌کنند و ۳۱ درصد نیز شبکه‌های اجتماعی را برای این امر ترجیح می‌دهند. این آمار در مقایسه با پیمایش سال ۱۳۹۶ دستخوش تغییراتی شده است و به‌نظر می‌رسد که در آینده‌ای نزدیک، صداوسیما مرجعیت رسانه‌ای را کاملاً به شبکه‌های اجتماعی واگذار خواهد کرد.

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران پیمایشی درباره دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار کرده است. این نظرسنجی در آبان‌ماه ۱۴۰۲ با اندازه نمونه ۵۰۸۶ نفر در بین شهروندان ۱۸ سال به‌بالا ساکن در سراسر کشورمان به‌صورت حضوری اجرا شد.

حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاد دانشگاهی، در گفتگو با ایسنا به نتایج موج اول این پیمایش اشاره کرده است که مقایسه آن با داده‌های سال ۱۳۹۶، اطلاعات جالبی درباره مرجعیت رسانه‌ای در ایران به‌دنبال دارد.

به گفته نائینی، یافته‌های اخیر نشان داد که رسانه ملی و شبکه‌های اجتماعی مجازی به‌ترتیب به‌عنوان مهم‌ترین منابع پیگیری اخبار در بین مردم هستند؛ یعنی ۳۷.۹ درصد مردم گفته‌اند که اخبار را بیشتر از طریق صداوسیما دنبال می‌کنند. همچنین ۳۱ درصد از طریق شبکه‌های اجتماعی مجازی و ۸.۹ درصد از طریق ماهواره، اخبار کشور را پیگیری می‌کنند. البته شایان ذکر است که عمده محتوای خبری و اطلاع‌رسانی کشور در شبکه‌های اجتماعی توسط خبرگزاری‌های رسمی و پایگاه‌های خبری تولید می‌شود.

ایسپا در سال ۱۳۹۶ و در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری، یک نظرسنجی با حجم نمونه ۱۰۰۰ نفر در شهر تهران برگزار کرد. در آن پیمایش به اعتماد مردم به منابع رسانه‌­ای پرداخته شد که در بین رسانه‌ها، صداوسیما با ۵۱.۵ درصد در صدر اعتماد مردم تهران قرار گرفت. ۱۳ درصد مردم به شبکه‌های ماهواره‌ای و ۱۲ درصد به شبکه‌های اجتماعی بیشترین اعتماد را داشته‌اند.

اینکه درحال‌حاضر ۳۱ درصد مردم ترجیح می‌دهند اخبار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند، نشان از این دارد که اعتماد به شبکه‌های اجتماعی افزایش یافته است و احتمالاً در آینده‌ای نزدیک، صداوسیما مرجعیت رسانه‌ای را کاملاً به شبکه‌های اجتماعی واگذار خواهد کرد. کاهش سهم شبکه‌های ماهواره‌ای از پیگیری اخبار نیز در نوع خود جالب‌توجه است.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->