اخبار جدیدی از زمان عرضه آیفون بدون حاشیه و آیفون فلیپ آیا ناسا ماه‌نشین استارشیپ را از پروژه برگرداندن فضانوردان به ماه کنار می‌گذارد؟ اسپیس‌ایکس چطور با ماهواره‌های استارلینک، اینترنت ماهواره‌ای موبایل را متحول می‌کند؟ دانشمندان «چشم رباتیکی» ساخته‌اند که به‌صورت خودکار فوکوس می‌کند و به منبع انرژی نیازی ندارد دوچرخه برقی ماژولار آلسو مدل TM-B معرفی شد + عکس «ژنوس»، هوش مصنوعی تازه چینی‌ها، می‌تواند بیماری‌ها را پیش‌بینی می‌کند فناوری جدید جنرال موتورز در سال ۲۰۲۸ از راه می‌رسد: رانندگی بدون دخالت دست دریافت هزینه کابل‌کشی فیبر نوری در طرح سواپ غیرقانونی است + سامانۀ شکایات ایلان ماسک: تا ۲ سال دیگر، تلفن‌های هوشمند مستقیما به اینترنت استارلینک متصل می‌شوند + فیلم معرفی بازی اکشن «۲۰ دقیقه تا سپیده‌دم» (۲۰ Minutes Till Dawn) + دانلود (اندروید و IOS) خبرهایی جدید از قیمت OnePlus 15 | مطابق انتظار طرفداران؟ OpenAI برای رقابت با گوگل، مرورگر هوش مصنوعی «اطلس» را معرفی کرد افزایش تعرفه مکالمه و پیامک تلفن همراه (۳۰ مهر ۱۴۰۴) + جزئیات آمازون می‌خواهد به جای استخدام ۶۰۰ هزار کارگر آمریکایی ربات‌ها را به کار بگیرد فروش آیفون ۱۷ رکورد ارزش سهام اپل را شکست طرح جدید مجلس برای مقاوم‌سازی نظام ارزی: خرید رمزارز فقط با کارت ارزی ویدئو | ربات انسان‌نمای Unitree H2 درحال انجام حرکات رزمی معرفی سورا ۲، نسل جدید هوش مصنوعی + قابلیت‌ها و ویژگی‌ها ایمپلنت شبکیه و عینک هوشمند، امید تازه برای بازیابی بینایی نابینایان مایکروسافت کار روی نسل جدید ایکس‌باکس را تأیید کرد راهنمای کامل رصد بارش شهابی جباری (مهر ۱۴۰۴) + زمان دقیق و جزئیات
سرخط خبرها

نتایج نظرسنجی ایسپا: صداوسیما به زودی مرجعیت رسانه‌ای را به شبکه‌های اجتماعی می‌بازد

  • کد خبر: ۱۹۷۲۰۹
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
نتایج نظرسنجی ایسپا: صداوسیما به زودی مرجعیت رسانه‌ای را به شبکه‌های اجتماعی می‌بازد
نتایج نظرسنجی جدید ایسپا نشان می‌دهد که سهم توجه مردم به اخبار در شبکه‌های اجتماعی به نسبت سال ۱۳۹۶ رشد قابل‌توجهی داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز - جدیدترین نظرسنجی ایسپا نشان می‌دهد که کمتر از ۳۸ درصد مردم اخبار را بیشتر از طریق صداوسیما دنبال می‌کنند و ۳۱ درصد نیز شبکه‌های اجتماعی را برای این امر ترجیح می‌دهند. این آمار در مقایسه با پیمایش سال ۱۳۹۶ دستخوش تغییراتی شده است و به‌نظر می‌رسد که در آینده‌ای نزدیک، صداوسیما مرجعیت رسانه‌ای را کاملاً به شبکه‌های اجتماعی واگذار خواهد کرد.

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران پیمایشی درباره دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار کرده است. این نظرسنجی در آبان‌ماه ۱۴۰۲ با اندازه نمونه ۵۰۸۶ نفر در بین شهروندان ۱۸ سال به‌بالا ساکن در سراسر کشورمان به‌صورت حضوری اجرا شد.

حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاد دانشگاهی، در گفتگو با ایسنا به نتایج موج اول این پیمایش اشاره کرده است که مقایسه آن با داده‌های سال ۱۳۹۶، اطلاعات جالبی درباره مرجعیت رسانه‌ای در ایران به‌دنبال دارد.

به گفته نائینی، یافته‌های اخیر نشان داد که رسانه ملی و شبکه‌های اجتماعی مجازی به‌ترتیب به‌عنوان مهم‌ترین منابع پیگیری اخبار در بین مردم هستند؛ یعنی ۳۷.۹ درصد مردم گفته‌اند که اخبار را بیشتر از طریق صداوسیما دنبال می‌کنند. همچنین ۳۱ درصد از طریق شبکه‌های اجتماعی مجازی و ۸.۹ درصد از طریق ماهواره، اخبار کشور را پیگیری می‌کنند. البته شایان ذکر است که عمده محتوای خبری و اطلاع‌رسانی کشور در شبکه‌های اجتماعی توسط خبرگزاری‌های رسمی و پایگاه‌های خبری تولید می‌شود.

ایسپا در سال ۱۳۹۶ و در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری، یک نظرسنجی با حجم نمونه ۱۰۰۰ نفر در شهر تهران برگزار کرد. در آن پیمایش به اعتماد مردم به منابع رسانه‌­ای پرداخته شد که در بین رسانه‌ها، صداوسیما با ۵۱.۵ درصد در صدر اعتماد مردم تهران قرار گرفت. ۱۳ درصد مردم به شبکه‌های ماهواره‌ای و ۱۲ درصد به شبکه‌های اجتماعی بیشترین اعتماد را داشته‌اند.

اینکه درحال‌حاضر ۳۱ درصد مردم ترجیح می‌دهند اخبار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند، نشان از این دارد که اعتماد به شبکه‌های اجتماعی افزایش یافته است و احتمالاً در آینده‌ای نزدیک، صداوسیما مرجعیت رسانه‌ای را کاملاً به شبکه‌های اجتماعی واگذار خواهد کرد. کاهش سهم شبکه‌های ماهواره‌ای از پیگیری اخبار نیز در نوع خود جالب‌توجه است.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->