اختلال گسترده در اینترنت کشور (۲۷ خرداد ۱۴۰۴) + علت ازکی‌وام جریمه بازپرداخت اقساط وام را تا ۲۷ تیرماه ۱۴۰۴ بخشید (۲۷ خرداد ۱۴۰۴) پیشنهادات سازمان نصر کشور به رئیس جمهور برای حفظ تاب‌آوری دیجیتال آیا اسرائیل بانک سپه را هک کرده است؟ (۲۷ خرداد ۱۴۰۴) + زمان رفع اختلال اپراتور مجازی موبایل و گوشی هوشمند سازمان ترامپ رونمایی شد موشک عمودپرتاب (VLS) چیست؟ + ساختار و ویژگی‌ها آیا اینستاگرام استوری‌های حاوی پرچم ایران را حذف می‌کند؟ وزارت علوم در محکومیت حمله رژیم صهیونیستی و شهادت دانشمندان برجسته کشور بیانیه‌ای صادر کرد اطلاعیه وزارت ارتباطات درباره محدودیت‌های اینترنتی کشور بعد از حمله رژیم صهیونیستی (۲۳ خرداد ۱۴۰۴) شهید فریدون عباسی، دانشمند هسته‌ای ایران که بود؟ اینترنت استارلینک روی گوشی‌های آیفون فعال شد نتیجه تحقیقات جدید: سیگارکشیدن بزرگ‌ترین عامل کاهش شناختی و زوال عقل است نیل دراکمن: تمرکز فصل سوم سریال The Last of Us بر شخصیت «ابی» خواهد بود هاوینگ بیت‌کوین چیست؟ روسیه برای مقابله با تلگرام و واتساپ پیام‌رسان بومی می‌سازد تصویری از ماه توت‌فرنگی در آسمان مشهد (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) اپل از iOS 26 رونمایی کرد + ویژگی‌ها و مشخصات قطعی گسترده هوش مصنوعی ChatGPT (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) | سرویس OpenAI بار دیگر از دسترس خارج شد ویدئو | تریلر بازی Call of Duty: Black Ops 7 ترسناک‌ترین و انکارناپذیرترین واقعیت مدل‌های هوش مصنوعی چیست؟ احتمالا باتری سری گلکسی S۲۶ پیشرفت چندانی نخواهد داشت
سرخط خبرها

نتایج نظرسنجی ایسپا: صداوسیما به زودی مرجعیت رسانه‌ای را به شبکه‌های اجتماعی می‌بازد

  • کد خبر: ۱۹۷۲۰۹
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
نتایج نظرسنجی ایسپا: صداوسیما به زودی مرجعیت رسانه‌ای را به شبکه‌های اجتماعی می‌بازد
نتایج نظرسنجی جدید ایسپا نشان می‌دهد که سهم توجه مردم به اخبار در شبکه‌های اجتماعی به نسبت سال ۱۳۹۶ رشد قابل‌توجهی داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز - جدیدترین نظرسنجی ایسپا نشان می‌دهد که کمتر از ۳۸ درصد مردم اخبار را بیشتر از طریق صداوسیما دنبال می‌کنند و ۳۱ درصد نیز شبکه‌های اجتماعی را برای این امر ترجیح می‌دهند. این آمار در مقایسه با پیمایش سال ۱۳۹۶ دستخوش تغییراتی شده است و به‌نظر می‌رسد که در آینده‌ای نزدیک، صداوسیما مرجعیت رسانه‌ای را کاملاً به شبکه‌های اجتماعی واگذار خواهد کرد.

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران پیمایشی درباره دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار کرده است. این نظرسنجی در آبان‌ماه ۱۴۰۲ با اندازه نمونه ۵۰۸۶ نفر در بین شهروندان ۱۸ سال به‌بالا ساکن در سراسر کشورمان به‌صورت حضوری اجرا شد.

حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاد دانشگاهی، در گفتگو با ایسنا به نتایج موج اول این پیمایش اشاره کرده است که مقایسه آن با داده‌های سال ۱۳۹۶، اطلاعات جالبی درباره مرجعیت رسانه‌ای در ایران به‌دنبال دارد.

به گفته نائینی، یافته‌های اخیر نشان داد که رسانه ملی و شبکه‌های اجتماعی مجازی به‌ترتیب به‌عنوان مهم‌ترین منابع پیگیری اخبار در بین مردم هستند؛ یعنی ۳۷.۹ درصد مردم گفته‌اند که اخبار را بیشتر از طریق صداوسیما دنبال می‌کنند. همچنین ۳۱ درصد از طریق شبکه‌های اجتماعی مجازی و ۸.۹ درصد از طریق ماهواره، اخبار کشور را پیگیری می‌کنند. البته شایان ذکر است که عمده محتوای خبری و اطلاع‌رسانی کشور در شبکه‌های اجتماعی توسط خبرگزاری‌های رسمی و پایگاه‌های خبری تولید می‌شود.

ایسپا در سال ۱۳۹۶ و در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری، یک نظرسنجی با حجم نمونه ۱۰۰۰ نفر در شهر تهران برگزار کرد. در آن پیمایش به اعتماد مردم به منابع رسانه‌­ای پرداخته شد که در بین رسانه‌ها، صداوسیما با ۵۱.۵ درصد در صدر اعتماد مردم تهران قرار گرفت. ۱۳ درصد مردم به شبکه‌های ماهواره‌ای و ۱۲ درصد به شبکه‌های اجتماعی بیشترین اعتماد را داشته‌اند.

اینکه درحال‌حاضر ۳۱ درصد مردم ترجیح می‌دهند اخبار را از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند، نشان از این دارد که اعتماد به شبکه‌های اجتماعی افزایش یافته است و احتمالاً در آینده‌ای نزدیک، صداوسیما مرجعیت رسانه‌ای را کاملاً به شبکه‌های اجتماعی واگذار خواهد کرد. کاهش سهم شبکه‌های ماهواره‌ای از پیگیری اخبار نیز در نوع خود جالب‌توجه است.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->