شهرآرانیوز - طبق گزارشها، شرکت متا برای متقاعدکردن افراد بیشتر به پرداخت هزینه برای سرویس Meta Verified، روی گزینه جدیدی کار میکند که به کاربران اجازه میدهد فقط محتوای حسابهای تأییدشده را ببینند.
همانطور که آدام موسری، مدیر عامل اینستاگرام به The Verge گفته، این پلتفرم در حال آزمایش دکمهای است که پستها را در فید فیلتر میکند و فقط محتوای حسابهای تاییدشده را نشان میدهد. کاربران فیلتر جدید را در منو پیدا میکنند که به آنها امکان میدهد بین فیدهای فرعی و موارد دلخواه جابجا شوند. موسری معتقد است که این دکمه به سازندگان و برندها امکان میدهد بیشتر دیده شوند:
ما در حال بررسی این موضوع به عنوان یک کنترل جدید برای افراد و راهی برای کشف کسبوکارها و سازندگان هستیم.
در حال حاضر هیچ جزئیاتی درباره اینکه چندنفر به دکمه جدید برای فیلترکردن پستها دسترسی دارند، وجود ندارد. از آنجایی که این ویژگی آزمایشی است، حتی ممکن است قبل از اینکه برای همه در اینستاگرام عرضه شود، کلا کنار گذاشته شود.
البته ایده اصلی پشت چنین فیلتری متقاعدکردن کاربران اینستاگرام برای پرداخت هزینه است. در ایالات متحده، سرویس Meta Verified ماهانه ۱۱.۹۹ دلار یا زمانی که از طریق برنامههای iOS یا Android مشترک میشوید، ۱۴.۹۹ دلار است. کاربرانی که برای Meta Verified هزینه پرداخت میکنند، میتوانند یک شناسه دولتی برای تأیید هویت خود و تیک آبی دریافت کنند.
متا در تلاشی دیگر برای افزایش درآمدش، در نظر دارد طرح دیگری را عرضه کند. حذف تبلیغات از اینستاگرام و فیسبوک. این طرح ابتدا برای کاربران در اروپا عرضه میشود.
این طرح حدود ۱۷ دلار در ماه هزینه دارد و مشخص نیست که آیا با Meta Verified همراه خواهد بود یا خیر. ایلان ماسک در نظر دارد کاری مشابه با X انجام دهد.