عبور ۱۵۲ هزار زائر عتبات از مرز مهران تا صبح عاشورا مصرف سالانه ۶ کیلو نمک توسط هر ایرانی‌ ادامه آتش سوزی در جنگل اولنگ| ۵ هکتار دیگر سوخت دستگاه قضایی علیه ناشران شایعه انفجار در حرم شاهچراغ (ع) اعلام جرم کرد (۲۶ تیر ۱۴۰۳) زمان انتشار کلید اولیه سوالات نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ مشخص شد وزش باد پدیده غالب جوی در خراسان رضوی برخورد پراید وانت با گاردریل کنار بزرگراه مشهد-قوچان حادثه آفرید (۲۶ تیر ۱۴۰۳) حریق منزل مسکونی در خیابان سیدی مشهد+تصاویر وضعیت جاده‌های کشور در روز عاشورا (۲۶ تیر ۱۴۰۳) ۱۵ نکته مهم برای مصرف ویتامین‌های مختلف آیا تخم مرغ‌های قهوه‌ای ارزش غذایی بالاتری دارند؟ مشعل گردانی تجلی گر میراث مشترک و ناملموس ایران و عراق هشدار یک متخصص: درمان سنتی جایگزین درمان‌های پزشکی سرطان نیست شکسته شدن حکم متهم پرونده آزار بانوان در پارک مهرگان تکذیب شد هشدارهای ایمنی استفاده از وسایل سرمایشی زندگی محیط‌بانان فیلم سینمایی می‌شود ایجاد خانه‌های همیار طبیعت برای مشارکت مردم در نگهداری محیط زیست حجم بالای استفاده از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف در محرم| این ظرف‌ها تا ۵۰۰ سال تجزیه نمی‌شوند فعالیت ۱۰ پایگاه انتقال خون خراسان رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی آیا همه باید مولتی ویتامین مصرف کنند؟
سرخط خبرها

پرونده الکترونیک سلامت راه ارتباطی تیم‌های بهداشتی با مردم

  • کد خبر: ۱۹۷۷۴
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
پرونده الکترونیک سلامت راه ارتباطی تیم‌های بهداشتی با مردم
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تیم‌های بهداشتی با استفاده از پرونده الکترونیک سلامت و سامانه‌ای با مردم ارتباط برقرار کرده و اطلاعات خانوار‌ها را کسب می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر سعید نمکی روز سه‌شنبه در نشست ویدئو کنفرانسی با رییس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا با همکاری بسیج جامعه پزشکی، سازمان های نظام پزشکی و نظام پرستاری خبر داد و افزود: ویروس کووید ۱۹ در بیشتر مناطق کشور شیوع پیدا کرده است و نمی‌توان دروازه‌های یک شهر را برای جلوگیری از ورود این ویروس مسدود نمود.

 

وی ادامه داد: محور اصلی طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت در مناطق شهری و روستایی هستند و مسوولان اجرایی آن مراقبین سلامت، بهورزان و تیم‌های بهداشتی می‌باشند.

 

وی گفت: در اجرای این طرح با استفاده از پرونده الکترونیک سلامت با خانواده‌ها تماس گرفته می‌شود و در صورتی که جزو بیماران یا خانواده بیماران باشند، اطلاعات را ثبت و به پزشک مراکز خدمات جامع سلامت انتقال داده می‌شوند.  

 

نمکی افزود: در صورت نیاز به اقدامات مشاوره‌ای، ضد عفونی یا کنترل استرس و آرامش، تیم‌های مراقبین بهداشتی به منزل بیماران مراجعه خواهند کرد.

 

وی ادامه داد: در صورتی که در یک محله ۲ خانواده مبتلا به ویروس باشند، تیم‌های مراقب بهداشتی پس از تعویض لباس‌های حفاظتی به منزل بیمار دوم خواهند رفت.


وی گفت: هدف این طرح شناسایی بیماران در مراحل اولیه، کاهش بار بیماری و کاهش دوره مهار بیماری است که باید با تلاش تمامی دست‌اندرکاران این ویروس را در جامعه شکست دهیم.


وزیر بهداشت افزود: مهمترین دستاورد این طرح استفاده از ظرفیت شبکه بهداشتی درمانی برای جلوگیری از انتشار این ویروس است و در این راستا دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت روزانه ارزشیابی می‌شوند و از سوی دیگر تمامی نهادها، سازمان‌های مردم نهاد، نیروهای مسلح و انتظامی آمادگی خود را برای شکست این ویروس اعلام نموده‌اند که می‌توان از این فرصت به بهترین شکل استفاده کرد.  

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->