فعالیت بیش از ۱۷۰ معلم دارای معلولیت در مدارس خراسان رضوی سامانه مشخصات دانشجویان دارای معلولیت تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ فعال است واریزی جدید برای مددجویان و معلولان بهزیستی لغو شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی تعداد شهروندان مشهدی دارای معلولیت به ۶۰ هزار نفر رسید ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه معلولان | زمان آزمون تغییر کرد واریز مبالغ نامشخص بهزیستی برای معلولان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) سهمیه خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی معلولان سراسر کشور مشخص شد مستمری حق پرستاری فروردین ۱۴۰۳ معلولان همراه با مابه‌التفاوت واریز شد + مبلغ مستمری (۲۷ فروردین) مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی فروردین ۱۴۰۳ معلولان بدون افزایش واریز شد واریز علی‌الحساب کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) مستمری فروردین ۱۴۰۳ معلولان با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) استقرار بیش از هزار صندوق دریافت فطریه در مشهد | مبالغ فطریه به نیازمندان اختصاص خواهد یافت واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی شایعه است | مستمری کمیته امداد واریز شد شمار معلولان ذهنی و اوتیستیک در مشهد به بیش از ۱۶ هزار نفر رسید تفاوت فاحشِ حق پرستاری معلولان و حق پرستاری جانبازان در سال ۱۴۰۳ قدرِ سکوت | مراسم آخرین شب قدر ۱۴۰۳ ویژه ناشنوایان برگزار شد + ویدئو اوتیسم چیست؟ | نگاهی به چالش ها و فعالیت ها در حوزه اوتیسم تجهیز و بهره‌برداری از ۲مرکز جدید آموزش طیف اوتیسم در خراسان رضوی واکنش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عدم واریز عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد
سرخط خبرها

بررسی پرونده‌های معافیت از سربازی خانواده‌های دارای عضو معلول در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۹۸۲۶۳
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
بررسی پرونده‌های معافیت از سربازی خانواده‌های دارای عضو معلول در خراسان رضوی
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در سال جاری تاکنون، بیش از ۵۵۰ پرونده برای بررسی معافیت سربازی به کمیسیون مربوطه ارسال شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مسعود فیروزی در خصوص معافیت افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی اظهار کرد: براساس دستورالعمل فراجا افراد دارای معلولیت به صورت مستقیم به پلیس ۱۰+ مراجعه کرده و مدارک خود را جهت بررسی معافیت از سربازی ارائه می‌دهند. بهزیستی در این موضوع نقشی ندارد، تنها می‌تواند معرفی کند و گواهی معلولیت بدهد.

وی با بیان اینکه برای معافیت از سربازی در خانواده‌های دارای فرد معلول که تحت پوشش بهزیستی هستند چند آیتم وجود دارد، عنوان کرد: اگر پدر و مادر معلولیت شدید داشته باشند، یکی از فرزندان سالم بالای ۱۸ سال خانواده از سربازی معاف می‌شود. در خانواده‌ای که دو نفر از اعضا معلولیت شدید داشته باشند، یک فرد از خانواده معاف می‌شود.

فیروزی افزود: یک دستورالعمل جدید از خرداد امسال اعلام شده و این است که اگر در خانواده تنها یک پسر سالم داشته باشد  و یک فرزند دارای معلولیت شدید وجود داشته باشد، فرزند سالم بالای ۱۸ سال خانواده از سربازی معاف می‌شود. اگر فردی (پدر) فرزند دارای معلولیت شدید دارد می‌تواند از معافیت استفاده کند. همچنین فردی که همسرش معلولیت شدید دارد نیز از سربازی معاف می‌شود.

بررسی پرونده‌های معافیت از سربازی خانواده‌های دارای عضو معلول در خراسان رضوی

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: طبق دستورالعمل سازمان وظیفه عمومی هر فرد دارای معلولیت که برای معافیت از سربازی اقدام می‌کند، معلولیت وی باید شدید باشد. IQ افراد دارای معلولیت ذهنی نیز نباید از ۴۵ بیشتر باشد. افراد دارای معلولیت برای طی کردن روند معافیت خود از سربازی به بهزیستی مراجعه کرده، نزد مددکار می‌روند تا از طرف بهزیستی برای طی مراحل معرفی شوند.

وی با اشاره به اینکه برای هر نوع معلولیت کمیسیون جدا تشکیل می‌شود، تصریح کرد: در هر کمیسیون اعضای شورای معافیت شامل یک پزشک متخصص مربوط به معلولیت و یک نفر نماینده از نظام وظیفه که پزشک است، یک نفر پزشک از بهزیستی و کارشناس مرتبط با معلولیت حضور دارد. این کمیسیون در بهزیستی تشکیل شده و با حضور فرد معلول پرونده‌‎ بررسی می‌شود، پس از آن افراد واجد شرایط به کمیسیون عالی که در نظام وظیفه استان است، ارجاع داده می‌شوند.

فیروزی اضافه کرد: تمام مددجویان کل استان برای بررسی معافیت سربازی خود به مشهد مراجعه می‌کنند و پرونده‌ها با حضور فرد معلول در کمیسیون استان بررسی می‌شود. پس از ارجاع پرونده‌ها به ما، طبق دستورالعمل سازمان نظام وظیفه باید به مراکز درمانی نیروی انتظامی در بیمارستان ثامن‌الائمه(ع)، کلینیک سجاد نیروی انتظامی یا بیمارستان شمس‌الشموس ۵۰۵ ارتش مراجعه کنند تا توسط پزشک مربوطه بررسی  شوند. اگر پرونده مددجویی در یکی از مراکز درمانی مذکور منفی شد، وی را جهت معاینات به مرکز دیگری ارجاع می‌دهیم تا به طور کامل بررسی شود. 

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه حدود ۵۵۰ پرونده برای بررسی معافیت سربازی به کمیسیون ارسال شده که از این تعداد معافیت ۳۴۵ نفر در کمیسیون تایید و همچنین ۲۴ نفر به علت مشکل در مدارک پزشکی و شرایط مربوطه طبق دستورالعمل منفی شدند. ۱۸۱ پرونده دیگر توسط مراکز درمانی فراجا و پشت نوبت کمیسیون استان در حال بررسی است. ما تلاش می‌کنیم هر ماه ۴ جلسه داشته باشیم؛ زیرا حجم پرونده‌ها زیاد شده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->