ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد کریمدادی: چشم انداز ۲۵ ساله در مدیریت آب مشهدمقدس ترسیم شده است فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه‌های سطحی فاصله بگیریم
سرخط خبرها

خط ۳ مترو مشهد تا پایان امسال تست گرم می‌شود

  • کد خبر: ۱۹۹۱۰۵
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
خط ۳ مترو مشهد تا پایان امسال تست گرم می‌شود
بنا به گفته مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد، تست گرم فاز نخست خط ۳ امسال در این شهر اجرایی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سال گذشته بود که قرارداد خرید ریل از شرکت ذوب‌آهن اصفهان به امضای مدیران این شرکت و مدیران شهرداری مشهد رسید تا از این پس در جریان عملیات ریل‌گذاری خطوط مترویی باقی‌مانده شهرمان دیگر به ریل خارجی نیاز نباشد و از توان متخصصان و شرکت‌های توانمند داخلی ریل ملی در صنعت متروسازی استفاده شود. دراین‌راستا و پس از امضای این قرارداد در دی‌ماه سال گذشته، نخستین محموله ریل ملی به مقصد مشهد از اصفهان بارگیری شد.

باتوجه‌به وعده مدیران شهری مشهد مبنی بر راه‌اندازی مرحله نخست خط ۳ مترو مشهد به‌طول شش‌کیلومتر، همه تلاش بخش عمرانی شهرمان بر این است که مترو مشهد در خط ۳ تا پایان امسال به تست گرم خود برسد. ازاین‌رو، عملیات ریل‌گذاری این بخش از مترو مشهد که حلقه اتصالی خطوط مختلف قطارشهری و پایانه‌های مسافربری، فرودگاه و راه‌آهن به حرم‌مطهررضوی است، با بهره‌گیری از ریل ساخته‌شده در ایران آغاز شده است.

فعالیت ۳ شیفته برای تسریع در پروژه

دراین‌زمینه، مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه بهره‌برداری از مرحله نخست مترو خط ۳ مشهد اولویت نخست کاری این مجموعه شهرداری است، اظهار کرد: دراین‌راستا، عملیات ریل‌گذاری شش‌کیلومتری مرحله نخست خط ۳ قطارشهری از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام‌رضا (ع) آغاز شده و این عملیات به‌صورت سه‌شیفته درحال انجام است.

ریل ملی در مترو مشهد

کیانوش کیامرز با بیان اینکه امیدواریم عملیات ریل‌گذاری این بخش از کار نیز طبق برنامه زمان‌بندی پیش برود و به پایان برسد، تصریح کرد: باتوجه‌به قراردادی که سال گذشته بین شهرداری مشهد و شرکت ذوب‌آهن مبنی بر تولید ریل قطارشهری به امضا رسید و خوشبختانه این ریل‌ها به مشهد فرستاده شد، اکنون در جریان ساخت این بخش از خط ۳ مترو مشهد برای نخستین‌بار در کشور در سیستم مترویی از ریل ملی استفاده می‌شود.

پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصدی ایستگاه‌های خط ۳

وی با بیان اینکه در راستای ساخت ایستگاه‌های این مرحله نیز همه کارگاه‌ها به‌صورت شبانه‌روزی فعال هستند، تصریح کرد: اکنون براساس برنامه‌ریزی، از مجموع هفت ایستگاه شش کیلومتر ابتدایی خط ۳، سه ایستگاه برای مرحله نخست آماده بهره‌برداری خواهد شد. دراین‌راستا، اکنون عملیات ساخت ایستگاه پایانه مسافربری از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی، ایستگاه باب‌الجواد (ع) از پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی و ایستگاه میدان شهدا از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی برخوردار است و امیدواریم با ساخت این ایستگاه در سال ۱۴۰۳ مطابق برنامه زمان‌بندی، مرحله نخست خط ۳ قطارشهری در سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

تست گرم خط ۳، امسال اجرایی می‌شود

مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد بیان کرد: درحالی‌که از نظر مالی پروژه خط ۳ کمی عقب است، امیدواریم براساس وعده داده‌شده تا پایان امسال مرحله نخست مترو خط ۳ را به مرحله تست گرم برسانیم. وی افزود: اکنون همه تمرکز ما روی این بخش از ساخت متروست، بنابراین مرحله‌های دیگر خط ۳ مترو پس از پایان عملیات‌های عمرانی مرحله نخست آغاز می‌شود.

دراین‌راستا، به‌دنبال گرفتن مجوز از دولت هستیم تا در سال‌های ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵، چهار ایستگاه باقی‌مانده مرحله نخست خط ۳ را به بهره‌برداری برسانیم و پس از این مرحله، به‌سراغ راه‌اندازی مرحله دوم این خط، حدفاصل میدان شهدا تا میدان امام‌علی (ع) خواهیم رفت. همچنین مرحله سوم خط ۳ مترو حدفاصل پایانه مسافربری تا سیدی است که این مرحله نیز پس از عملیات‌های مرحله اول و دوم اجرا خواهد شد.

حفر تونل میدان امام‌علی (ع) تا انتهای امیریه، تا پایان سال آغاز می‌شود

کیامرز با اشاره به اینکه سال گذشته عملیات حفر تونل بخش شرقی خط ۳ به پایان رسید، تصریح کرد: در راستای اجرای عملیات بخش باقی‌مانده حفر تونل خط ۳ در بخش غربی، حدفاصل میدان امام‌علی (ع) تا انتهای امیریه تا پایان سال آغاز خواهد شد. وی در پایان گفت: خوشبختانه تزریقات مالی برای ساخت مترو اکنون خوب است و امیدواریم دراین‌زمینه دولت نیز بهتر وارد شود، چراکه تأخیر در پرداخت‌های دولتی همچنان وجود دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->