احتیاط! مشغول شهرتکانی هستیم روایت دکتر محمدابراهیم باستانی‌پاریزی از مشهد سال ۱۳۴۹: مشهد شهر درخت‌هاست سردرگمی مراجعان در پیداکردن محل دفن اموات در آرامستان بهشت رضا (ع) تمرکز بودجه‌ ۱۴۰۴ مشهد بر توسعه پایدار و عدالت‌محوری تولید بیش از ۲۲۰ هزار تن آسفالت طی ۱۱ ماه | پخش بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار مترمربع آسفالت از ابتدای سال ۱۴۰۳ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خبر داد: اضافه‌شدن ۲۱۹ المان جدید استقبال از بهار ۱۴۰۴ در حوزه فرهنگی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد: المان‌های استقبال از بهار ۱۴۰۴ هویت رضوی و فرهنگ ایثار و شهادت را به نمایش می‌گذارند شرح آخرین وضعیت راه‌اندازی فاز یک خط ۳ متروی مشهد از زبان مدیرعامل مدیرعامل سازمان مپ شهرداری مشهد: بازیافت، راهکار رفع ناترازی انرژی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: ۴ ایستگاه میانی خط سه مترو تا پایان سال ۱۴۰۴ در مدار قرار خواهد گرفت مشهد مقدس، رکورددار گل‌کاری بهاری در کشور رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد: ۲۵ اسفندماه تست اولیه فاز یک خط سه مترو مشهد انجام خواهد شد ثبت یک روز آلوده دیگر در کلانشهر مشهد (۱۶ اسفند ۱۴۰۳) فراخوان مرکز نوآوری پارک دانش شهرداری مشهد اعلام شد+جزئیات ثبت نام مشهد باید سبز بماند | ضرورت حفظ و توسعه فضای سبز در شهر و چالش‌ها و راهکارهایش هوای مشهد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (چهارشنبه، ۱۵ اسفند ۱۴۰۳) | اواسط روز و بعدازظهر از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود آتش سوزی کارخانه قند آبکوه مشهد در ۷۸ سال پیش | بوی قند سوخته شهر را فراگرفت ایجاد بیش از ۳۰۰۰ جای‌پارک موقت نوروزی توسط شهرداری مشهد با همکاری ادارات دولتی ماجرای حمله به اتوبوس شهرداری در بولوار طبرسی مشهد چه بود؟ + ویدئو
سرخط خبرها

خط ۳ مترو مشهد تا پایان امسال تست گرم می‌شود

  • کد خبر: ۱۹۹۱۰۵
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
خط ۳ مترو مشهد تا پایان امسال تست گرم می‌شود
بنا به گفته مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد، تست گرم فاز نخست خط ۳ امسال در این شهر اجرایی می‌شود.
علیرضا ظهیری
خبرنگار علیرضا ظهیری

به گزارش شهرآرانیوز، سال گذشته بود که قرارداد خرید ریل از شرکت ذوب‌آهن اصفهان به امضای مدیران این شرکت و مدیران شهرداری مشهد رسید تا از این پس در جریان عملیات ریل‌گذاری خطوط مترویی باقی‌مانده شهرمان دیگر به ریل خارجی نیاز نباشد و از توان متخصصان و شرکت‌های توانمند داخلی ریل ملی در صنعت متروسازی استفاده شود. دراین‌راستا و پس از امضای این قرارداد در دی‌ماه سال گذشته، نخستین محموله ریل ملی به مقصد مشهد از اصفهان بارگیری شد.

باتوجه‌به وعده مدیران شهری مشهد مبنی بر راه‌اندازی مرحله نخست خط ۳ مترو مشهد به‌طول شش‌کیلومتر، همه تلاش بخش عمرانی شهرمان بر این است که مترو مشهد در خط ۳ تا پایان امسال به تست گرم خود برسد. ازاین‌رو، عملیات ریل‌گذاری این بخش از مترو مشهد که حلقه اتصالی خطوط مختلف قطارشهری و پایانه‌های مسافربری، فرودگاه و راه‌آهن به حرم‌مطهررضوی است، با بهره‌گیری از ریل ساخته‌شده در ایران آغاز شده است.

فعالیت ۳ شیفته برای تسریع در پروژه

دراین‌زمینه، مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه بهره‌برداری از مرحله نخست مترو خط ۳ مشهد اولویت نخست کاری این مجموعه شهرداری است، اظهار کرد: دراین‌راستا، عملیات ریل‌گذاری شش‌کیلومتری مرحله نخست خط ۳ قطارشهری از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام‌رضا (ع) آغاز شده و این عملیات به‌صورت سه‌شیفته درحال انجام است.

ریل ملی در مترو مشهد

کیانوش کیامرز با بیان اینکه امیدواریم عملیات ریل‌گذاری این بخش از کار نیز طبق برنامه زمان‌بندی پیش برود و به پایان برسد، تصریح کرد: باتوجه‌به قراردادی که سال گذشته بین شهرداری مشهد و شرکت ذوب‌آهن مبنی بر تولید ریل قطارشهری به امضا رسید و خوشبختانه این ریل‌ها به مشهد فرستاده شد، اکنون در جریان ساخت این بخش از خط ۳ مترو مشهد برای نخستین‌بار در کشور در سیستم مترویی از ریل ملی استفاده می‌شود.

پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصدی ایستگاه‌های خط ۳

وی با بیان اینکه در راستای ساخت ایستگاه‌های این مرحله نیز همه کارگاه‌ها به‌صورت شبانه‌روزی فعال هستند، تصریح کرد: اکنون براساس برنامه‌ریزی، از مجموع هفت ایستگاه شش کیلومتر ابتدایی خط ۳، سه ایستگاه برای مرحله نخست آماده بهره‌برداری خواهد شد. دراین‌راستا، اکنون عملیات ساخت ایستگاه پایانه مسافربری از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی، ایستگاه باب‌الجواد (ع) از پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی و ایستگاه میدان شهدا از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی برخوردار است و امیدواریم با ساخت این ایستگاه در سال ۱۴۰۳ مطابق برنامه زمان‌بندی، مرحله نخست خط ۳ قطارشهری در سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

تست گرم خط ۳، امسال اجرایی می‌شود

مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد بیان کرد: درحالی‌که از نظر مالی پروژه خط ۳ کمی عقب است، امیدواریم براساس وعده داده‌شده تا پایان امسال مرحله نخست مترو خط ۳ را به مرحله تست گرم برسانیم. وی افزود: اکنون همه تمرکز ما روی این بخش از ساخت متروست، بنابراین مرحله‌های دیگر خط ۳ مترو پس از پایان عملیات‌های عمرانی مرحله نخست آغاز می‌شود.

دراین‌راستا، به‌دنبال گرفتن مجوز از دولت هستیم تا در سال‌های ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵، چهار ایستگاه باقی‌مانده مرحله نخست خط ۳ را به بهره‌برداری برسانیم و پس از این مرحله، به‌سراغ راه‌اندازی مرحله دوم این خط، حدفاصل میدان شهدا تا میدان امام‌علی (ع) خواهیم رفت. همچنین مرحله سوم خط ۳ مترو حدفاصل پایانه مسافربری تا سیدی است که این مرحله نیز پس از عملیات‌های مرحله اول و دوم اجرا خواهد شد.

حفر تونل میدان امام‌علی (ع) تا انتهای امیریه، تا پایان سال آغاز می‌شود

کیامرز با اشاره به اینکه سال گذشته عملیات حفر تونل بخش شرقی خط ۳ به پایان رسید، تصریح کرد: در راستای اجرای عملیات بخش باقی‌مانده حفر تونل خط ۳ در بخش غربی، حدفاصل میدان امام‌علی (ع) تا انتهای امیریه تا پایان سال آغاز خواهد شد. وی در پایان گفت: خوشبختانه تزریقات مالی برای ساخت مترو اکنون خوب است و امیدواریم دراین‌زمینه دولت نیز بهتر وارد شود، چراکه تأخیر در پرداخت‌های دولتی همچنان وجود دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->