پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

ترافیک، تراکم، نقاط کور از مشکلات اهالی بولوار «شهیدفرامرز عباسی»

  • کد خبر: ۱۹۹۴۶
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
ترافیک، تراکم، نقاط کور از مشکلات اهالی بولوار «شهیدفرامرز عباسی»
گزارشی از مشکلات ریز و درشت اهالی بولوار «شهیدفرامرز عباسی»
رحمانی - «شهیدفرامرز عباسی» بولوار میان سالی است که مسائل مختلفی را در دل خود جای داده است. ترافیک زیاد، مشاغل مزاحم، آسفالت خراب و تراکم بالا بخشی از این مسائل اند که در گزارش تریبون مردمی این هفته بررسی می‌شوند.

عبور از مارپیچ ورودی بولوار فرامرز عباسی
ابتدای بولوار چندین مجتمع تجاری، تفریحی و آموزشی دیده می‌شود. یکی از استخر‌های پررفت و آمد شهر هم در همین ناحیه قرار دارد و به گفته اهالی برخی مواقع ورودی بولوار در اثر حضور زیاد خودرو‌ها بسته می‌شود.
صبوری، از ساکنان محله، به موضوع ترافیک این خیابان اشاره می‌کند و می‌گوید همیشه درگیر این مشکلات بوده است. او در توضیح مشکلات محله شان می‌گوید: برای عبور از ابتدای بولوار باید از یک مارپیچ عبور کنیم. این مسئله، به ویژه در ساعات اولیه شب، شدت می‌یابد. خودرو‌ها در این محل «دوبله» و «سوبله» پارک می‌کنند که البته طبیعی است. وقتی در یک خیابان به این همه واحد تجاری، مجموعه آموزشی، تالار عروسی و مرکز تفریحی مجوز می‌دهند نتیجه اش همین وضعیت آشفته‌ای می‌شود که می‌بینید.
صبوری ادامه می‌دهد: تنها عاملی که توانسته است این اوضاع آشفته را اندکی آرام کند همین ویروس کروناست که تاحدی خیابان‌ها را خلوت کرده است.

بافت متراکم و ساختمان‌های چندطبقه
خیابان کشی‌ها بر اساس طرح تفصیلی جدید احداث شده اند، اما عرض همه آن‌ها یکی نیست و باوجود عرض کم برخی از کوچه ها، آپارتمان‌های چندطبقه در کنار یکدیگر قد کشیده اند. به گفته صادقی، یکی از اهالی محله، این ساخت و ساز‌های بی رویه باعث شده است خودرو‌ها جای پارک نداشته باشند. او دراین باره می‌گوید: هرزمان که وارد کوچه می‌شوم حتی برای لحظه‌ای نمی‌توانم خودرو خود را در خیابان پارک کنم و بلافاصله باید وارد پارکینگ ساختمان شوم. نمی‌دانم چطور در این کوچه‌ها که عرضشان به ۸ متر هم نمی‌رسد این همه مجوز ساخت وساز می‌دهند!
به گفته او در بعضی از خیابان‌های زوج محله نیز آپارتمان‌های چندطبقه ساخته شده است، ساختمان‌هایی ۶ یا ۷ طبقه و حتی بیشتر.
صنوبری، از دیگر اهالی محل، هم با وجود اینکه از وضعیت محله شان راضی است می‌گوید: از حدود ۶ ماه پیش پروژه‌ای شهری آغاز شد و تا همین ۳ هفته پیش ادامه داشت. این پروژه ترافیک وحشتناکی ایجاد کرده بود. حالا هم که گویا پروژه تمام شده، در همان نواحی آسفالت ریخته اند و سطح نامنظی ایجاد کرده اند که کاملا محسوس است. درخواست ما این است که در صورت امکان آسفالت را هموار کنند تا وضعیت اندکی بهتر شود.
او ادامه می‌دهد:‌ای کاش در آستانه سال جدید برای وضعیت پیاده رو‌ها هم فکری کنند. نمی‌گویم همه پیاده رو‌ها مشکل دارند، اما اگر بشود همان قسمت‌های باقی مانده را هم اصلاح کنند، محله وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.

مسئله مشاغل مزاحم
«چند واحد تعمیرگاه و کارواش درست روبه روی پارک اصلی محله، در فرامرز عباسی ۳ قرار دارند که علاوه بر شلوغی، ظاهر نامناسبی هم ایجاد کرده اند. این واحد‌ها باید جابه جا شوند. به نظر من این منطقه مناسب وجود مشاغلی نیست که آلودگی صوتی و محیط زیستی ایجاد می‌کنند.» این مسئله را رشیدی، از دیگر اهالی محل، بیان می‌کند و می‌گوید: چند واحد تجاری در ابتدای خیابان هست که هیچ تناسبی با بافت این محدوده ندارد. امیدوارم مسئولان برای جابه جایی این واحد‌ها سریع‌تر اقدام کنند.
به سمت انتهای بولوار می‌رویم و واحد‌های تجاری تقریبا در سراسر حاشیه خیابان دیده می‌شوند، واحد‌های تجاری‌ای که به گفته اهالی بیشتر محلی هستند و ساکنان محله از آن‌ها خرید می‌کنند؛ ازاین رو این قسمت کمی خلوت‌تر از ابتدای بولوار به نظر می‌رسد.
زمانی که از بیات، یکی دیگر از شهروندان، درباره مهم‌ترین مسائل محله سؤال می‌کنیم، می‌گوید: دغدغه اصلی این روز‌های ما ویروس و بیماری است. از مسئولان اتوبوس رانی می‌خواهیم دقت بیشتری در ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها داشته باشند. من فکر می‌کنم ضدعفونی کردن فقط پاشیدن اسپری بر روی قسمت‌های مختلف اتوبوس نیست و باید نظافت هم رعایت شود، چراکه آلودگی به طور واضحی بر روی برخی از میله‌ها دیده می‌شود.
او ادامه می‌دهد: در خبر‌ها خوانده ام که شب‌ها شهر را ضدعفونی می‌کنند. امیدوارم این اتفاق در همه خیابان‌ها بیفتد. محله ما پارک زیاد دارد. وسیله‌های بازی و صندلی‌ها هم نیاز به گندزدایی دارند.
فارغ از دغدغه‌های کرونایی، یکی دیگر از اهالی توجه ما را به چاله‌ای جلب می‌کند که وسط فرامرز عباسی ۳۶ وجود دارد، چاله بزرگی که به گفته او باعث آسیب دیدن خودرو‌های عبوری می‌شود و نیاز فوری به پیگیری دارد.

آنتن دهی ضعیف خطوط همراه اول
در پایان مسیرمان با خانم جوانی هم کلام می‌شویم که همراه فرزند خردسالش در حال خرید است. او از وضعیت آنتن دهی‌خطوط همراه اول گله می‌کند و می‌گوید: خطوط همراه اول در این حوالی آنتن دهی ضعیفی دارند. در ساختمان ما نقاط کور زیادی وجود دارد. این فقط مشکل من نیست و خواهرم هم که در همسایگی ما زندگی می‌کند با همین مسئله روبه روست. در انتهای بولوار هم که بولوار جانباز را قطع می‌کند، شاهد همان ترافیک ابتدای بولواریم، با این تفاوت که مجتمع‌های تجاری این ناحیه دیگر محلی نیستند و افراد زیادی از نقاط مختلف شهر به این مجتمع‌ها می‌آیند.

احداث پارکینگ طبقاتی مشارکتی برای حل ترافیک ابتدای بولوار
رئیس ناحیه ۴ شهرداری منطقه ۲ در پاسخ به دغدغه‌های شهروندان می‌گوید: طرح تفصیلی این محله تثبیت شده است و تمام کاربری‌های موجود در لکه‌های مربوط به خود قرار گرفته اند و امکان تغییرات وسیع وجود ندارد، هرچند اقداماتی، چون بن بست کردن تعدادی از کوچه‌ها برای کاهش رفت و آمد و تصادفات صورت گرفته است.
شهرام خلیلی ادامه می‌دهد: ترافیک‌های ایجادشده در اثر وجود مجتمع‌های آموزشی نیز به صورت مقطعی و در پیک‌های زمانی مشخصی است و می‌تواند با رعایت برخی موارد توسط شهروندان حل شود.
به گفته خلیلی کاربری بافت ابتدای بولوار کاملا تجاری است که در این محدوده هم مجتمع‌های تجاری و هم واحد‌هایی مانند کارواش و تعمیرگاه وجود دارد که با توجه به نوع شغلشان مشاغل مزاحم محسوب می‌شوند، اما انتقال آن‌ها مسئله‌ای کلان است و باید در حوزه‌های کلان تصمیم گیری شود. البته درصورتی که شکایتی وجود داشته باشد موضوع از طریق بند ۲۰ منطقه پیگیری می‌شود و رایزنی‌های لازم با سازمان میادین انجام می‌گیرد.
رئیس اداره ناحیه ۴ در ادامه از پیگیری‌های مجموعه ورزشی این منطقه برای احداث پارکینگی طبقاتی به شکل مشارکتی خبر می‌دهد. به گفته او با احداث چنین پارکینگی شاید از حجم ترافیک این محدوده -که در اثر پارک خودرو‌های مربوط به این مجتمع ایجاد می‌شود- کاسته شود.
او همچنین در پاسخ به درخواست یکی از اهالی مبنی بر آسفالت دوباره خیابان که در اثر کنده کاری دچار مشکلاتی شده است می‌گوید:‌مشکلات آسفالت خیابان و نامسطح بودن آن به اجرای طرح آبیاری تحت فشار مربوط است که اکنون با آبیاری فضای سبز بولوار به شکل قطره‌ای این مشکل برطرف خواهد شد، چراکه در این روش آبیاری نیازی به حمل آب با تانکر نیست و مشکلاتی که در اثر عبور تانکر برای آسفالت ایجاد می‌شد کاهش می‌یابد.
خلیلی ادامه می‌دهد: به طور کلی تصمیم گیری برای رفع مشکل آسفالت منطقه در حوزه تصمیم گیری‌های ستادی است و با توجه به درنظر گرفتن اولویت‌ها و در صورت تأیید انجام خواهد شد.
او درباره گله اهالی از ساخت آپارتمان‌های چندطبقه و تراکم فشرده در خیابان‌های کم عرض نیز می‌گوید: در قسمت‌های زیادی از بولوار تراکم ساخت زیاد است، بعضی از سازندگان نیز بعد از احداث، طبقه مازاد می‌سازند که این گونه موارد نیز به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع و آنجا برای اعمال جریمه یا قلع تصمیم گرفته می‌شود. او اضافه می‌کند: مواردی نیز در حوالی خیابان آزادی ساخته شده است که تراکم بالایی دارند. این موارد نیز با دریافت استعلام از مشاور احداث شده اند. خلیلی در پایان نیز وعده پیگیری و رفع مشکل چاله فرامرز عباسی ۳۶ را می‌دهد.

شهروندان نقاط کور را اطلاع دهند
در پیگیری مسئله ضعف آنتن دهی در بولوار فرامرز عباسی با شرکت همراه اول تماس می‌گیریم که یکی از کار‌شناسان این شرکت می‌گوید اجازه مصاحبه ندارد، اما توضیحاتی می‌دهد و می‌گوید: مشکلات آنتن دهی در هر منطقه می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، اما با توجه به لزوم پوشش سراسری خطوط، در صورت وجود چنین مشکلاتی شهروندان می‌توانند با شماره تماس ۹۹۹۰ ارتباط برقرار کنند. در این صورت شهروندان می‌توانند درخواست بررسی مشکل توسط تیم فنی و حل مسئله را بدهند تا نقاط مورد نظر آن‌ها بررسی شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->