واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد + مبلغ مستمری دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد افزایش ۷ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را شرح می‌دهد علت ریزش مو در زنان به‌دلیل کمبود کدام ویتامین است؟ | دلایل ریزش مو در زنان قتل مدیرعامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو در تهران (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا سشوار برای مو خوب است؟ | ۳ راه ساده برای کاهش ضرر استفاده از سشوار نماینده کارگران: سپردنِ تعیینِ مزد به مجلس به معنای بی‌صداترکردنِ کارگران است بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | هر آنچه درباره زیتون باید بدانید برای رفع خستگی این غذا‌ها را بخورید دبیر کل خانه کارگر: دربرابر هر تصمیمی که بوی مقابله با امنیت شغلی بدهد، خواهیم ایستاد ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رفتار صحیح با کودکانی که زیاد کابوس می‌بینند | ۵ اقدامی که باید هنگام کابوس دیدن کودکتان انجام دهید افزایش تعطیلات آخر هفته آرامش خوبی بین شاغلان ایجاد خواهد کرد رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد
سرخط خبرها
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان خراسان رضوی؛

باید شهریه اسفند مهدکودک‌ها پرداخت شود

  • کد خبر: ۲۰۰۵۸
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
باید شهریه اسفند مهدکودک‌ها پرداخت شود
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان خراسان رضوی گفت: هرچند براساس دستورالعمل استانی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی مهدهای کودک استان تعطیل شده‌اند اما چون کودکان در اسفندماه ثبت نام بودند باید شهریه این ماه توسط والدین پرداخت گردد.
به گزارش شهرآرانیوز، غلامحسین حقدادی اظهار کرد: بین والدین و مدیر مهدکودک در هنگام ثبت نام قراردادی به امضاء رسیده که در آن ذکر شده حتی اگر یک روز از ماه فرزندشان را به مهد ببرند شهریه آن ماه را باید به صورت کامل پرداخت کنند و این مطلب بین دو نفر پذیرفته شده است.

وی عنوان کرد: والدین برای هر ماهی که نخواهند فرزند خود را به مهدکودک ببرند باید از ماه قبل آن به مدیر مهد اعلام کنند و در این صورت الزامی هم به پرداخت شهریه نیست، ولی، چون اسفند بچه‌ها ثبت‌نام بودند و از قبل هم اعلام نشده و از سویی تعطیلی پیش آمده براساس تصمیم دستورالعمل سراسری بوده، باید شهریه توسط والدین پرداخت گردد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی اظهار کرد: در حال حاضر عمده مشکلات برای خانم‎های کارمندی است که، چون خودشان تعطیل نشدند، باید یا برای فرزندشان پرستار بگیرند و یا به گونه دیگری کودکشان را نگهداری کنند.

وی مطرح کرد: تعطیلی مهد‌ها تابع دستور رئیس ستاد کرونای هر استان، و به طور طبیعی مسئولیت تعطیلی مهد‌ها در خود بهزیستی متوجه خود مدیر کل است که از ستاد استان دستور می‎گیرد، بنابراین تا زمانی که این ستاد‌ها دستور ندهند مهدکودک‌ها بسته خواهند بود.

حقدادی عنوان کرد: بیشتر کمبود‌ها در مهد‌های کودک متوجه ماسک، دستکش و ژل است، اگر کودکان حضور پیدا کنند قطعأ با کمبود مواجه خواهیم شد، ولی در حال حاضر با توجه به اینکه مهد‌ها تعطیل هستند مشکلی نیست.

وی تصریح کرد: دستورالعمل‎های وزارت بهداشت از جمله نحوه ضد عفونی کردن و فعالیت‎ها برای روش‎های مقابله و پیشگیری با ویروس کرونا در همان روز‌های اول برای تمامی مهد‌ها فرستاده شده و باید برهمان اساس عمل کنند.

حقدادی گفت: در حال حاضر مهدکودک‌های شهری و روستایی داریم، مهد‌های شهری پنج ستاره دارند که شامل بدون ستاره و یک تا ۴ ستاره می‎شود، همچنین مهد‌های روستایی نیز سه سطح دارند، مهد‌های کلان شهر‌ها هم با دیگر شهر‌ها متفاوت هستند، مجموع این‎ها منجر می‎شود به ۴۵ مدل شهریه برای مهد‌های مختلف سطح استان که دستورالعمل آن خرداد یا حداکثر تیرماه هر سال به صورت بخشنامه ارسال می‎شود.

وی مطرح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی مردم، خوشبختانه مدیران مهدکودک‌ها همکاری بسیار خوبی دارند و حتی از آن شهریه اعلام شده هم پائین‎تر دریافت می‌کنند، به خصوص در مهدکودک‌های روستا‌ها و و حاشیه شهر که این مسئله به شدت ترویج شده است.

حقدادی یادآور شد: برای اینکه ارتباط عاطفی، آموزشی، حمایتی و مراقبتی بین کودکان و مربیان مهد قطع نشود به ‎روش‌های مختلف به نحوی ارتباط را حفظ کنند، البته این اقدام یاری خانواده و مهد‌ها را می‎طلبد تا استرس و خستگی بچه‎ها در خانه کمتر شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی اظهار کرد: اکنون در هزار و ۳۲۰ مهد کودک استان خراسان حدود ۷۰ هزار کودک آموزش می‌بینند.  
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->