آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان: حفظ اقتدار نظام، معیار انتخاب ملت باشد بایدن: تا کنون هزاران کودک در غزه جان باخته‌اند طالبان پاکستان ۳ روز آتش‌بس اعلام کرد رژیم صهیونیستی برای حزب الله خط و نشان کشید رسانه رژیم صهیونیستی: دادگاه لاهه به زودی تصمیم درباره بازداشت نتانیاهو را صادر می‌کند بهادری جهرمی: دولت کاندیدایی در انتخابات ندارد دیدار باقری و نماینده ویژه وزیر ‌خارجه روسیه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: هزینه جنگ غزه سنگین بوده است وزارت امور خارجه: بیانیه آلمان، انگلیس و فرانسه درباره برنامه هسته‌ای ایران اعتبار ندارد ستاد مردمی محمدباقر قالیباف در مشهد افتتاح شد | برگزاری مناظرات مردمی و تریبون آزاد، همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۳ جلیلی در میزگرد اقتصادی: شعار باید عصاره برنامه‌ای باشد + فیلم سیاستمدار اسرائیلی: خبری از پیروزی نیست، فریبمان می‌دهند پزشکیان: واگذاری اختیار، مسئولیت و پاسخگویی الفبای مدیریت است | دولت سوم روحانی نیستم + فیلم هلاکت ۲ نظامی دیگر صهیونیست در جنوب غزه (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) باقری: ایران و افغانستان برای حفظ ثبات منطقه می‌کوشند گاف ترامپ هنگام تمسخر بایدن فرمانده اسرائیلی: دیگر نمی‌توانیم به جنگ غزه ادامه دهیم پزشکیان: جابجایی مسئولان باید بر اساس لیاقت و تخصص باشد + فیلم تداوم حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه همزمان با «عید قربان» + فیلم
سرخط خبرها

ارتش رژیم صهیونیستی برای «مرحله سوم» جنگ غزه آماده است

  • کد خبر: ۲۰۱۵۱۴
  • ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
ارتش رژیم صهیونیستی برای «مرحله سوم» جنگ غزه آماده است
سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه اعلام کرد که ارتش در حال آماده شدن برای آغاز «مرحله سوم» جنگ در نوار غزه در هفته‌های آینده است که شامل پایان دادن به مانور‌های زمینی است.

به گزارش شهرآرانیوز، این سازمان به نقل از منابع ناشناس نوشت: «ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حرکت به مرحله سوم نبرد در غزه در هفته‌های آینده، مطابق با دستاورد‌های عملیاتی است.»

به گفته این منابع، مرحله سوم شامل پایان دادن به مانور زمینی در نوار غزه، کاهش نیرو، مرخص کردن نیرو‌های ذخیره، تمرکز روی حملات هوایی و ایجاد منطقه حائل در مرز اراضی اشغالی و نوار غزه است.

کانال ۱۱ عبری گزارش داد که مرحله سوم همچنین شامل «کاهش تعداد نیروها، ایجاد منطقه حائل و ادامه حملات متمرکز» در غزه خواهد بود.

این کانال اشاره کرد که ارتش در حال آماده شدن برای ترخیص از خدمت هزاران سرباز ذخیره در آینده نزدیک است.

سازمان رادیو و تلویزیون عبری مدعی شد که ارتش «بیشتر مناطق شمالی نوار غزه را تحت کنترل خود درآورد، در حالی که برای پیشروی در جنوب نوار غزه با مشکلات زیادی روبه‌رو است».

در این خصوص روزنامه عبری هاآرتص نوشت، ارتش در حال حاضر در میانه استقرار برای «مرحله سوم» است، برخلاف آنچه تصمیم گیرندگان اعلام می‌کنند، این روزنامه تاکید کرد که مراکز مختلف فرماندهی برای «تغییر بزرگ» در ژانویه آینده آماده می‌شوند.

این روزنامه افزود که این تغییرات با جابجایی صد‌ها هزار سرباز ذخیره به دلیل فشار بر اقتصاد، سربازان و خانواده‌های آن‌ها مرتبط است.

هاآرتص با اشاره به اینکه با توجه به ملاحظات سیاسی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کابینه اشغالگر، جدول زمانی منعطف است، افزود که وضعیت میدانی در غزه «با سرعتی که در گفتمان سیاسی می‌شنویم پیش نمی‌رود».

رسانه‌های عبری پنجشنبه گزارش دادند که ارتش اشغالگر پس از ۷۰ روز درگیری که در آن «تلفات بزرگی» متحمل شد، تصمیم به عقب نشینی تیپ گولانی از غزه گرفت، در حالی که سایر منابع عبری مدعی شدند که سربازان این تیپ غزه را «برای سازماندهی مجدد صفوف خود و نفس‌گیری» ترک کردند.

تصمیم خروج تیپ گولانی از غزه خروج چتربازان و نیرو‌های زرهی از نوار غزه نیز به دنبال داشت.

آمار ارتش اشغالگر حاکی از زخمی شدن ۷۸۴ افسر و سرباز از آغاز تهاجم زمینی به نوار غزه در ۲۷ اکتبر بوده‌است، در حالی که رسانه‌های عبری تعداد مجروحان ارتش را حدود ۵۰۰۰ نفر تخمین زده‌اند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->