از کره وحشت تا سقوط تلخ | داستان موتورسواران پارک ملت مشهد آغاز طرح «سلام»، نخستین مرکز «مهر و گفت‌وگو» ویژه سالمندان در خراسان رضوی مصوبات صدوشصت‌ودومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس + فیلم (۱۹ مهر ۱۴۰۴) صدور هشدار خودمراقبتی برای شهروندان مشهدی از سوی محیط زیست (۱۹ مهر ۱۴۰۴) در جلسه امروز شورای اسلامی شهر مشهد چه گذشت؟ | از تعیین تکلیف بدهی شهرداری به ارتش تا نام‌گذاری معابر به نام شهدا تعامل گسترده مدیریت شهری مشهد با شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور | ۶۰۷ ایده نو برای پیشرفت شهر در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد عنوان شد؛ پروژه‌های شهری با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند توانمندسازی بیش از ۷۷ هزار شهروند در شش‌ماهه نخست امسال به وسیله آموزش‌های تخصصی فرهنگسرا‌های سطح شهر مشهد وزیر آموزش و پرورش: تأسیس بیش از ۸۵۰ مرکز هنرستان در دستور کار است اخطار برای همه مشهدی‌ها | هوای امروز شهر برای تمام گروه‌ها آلوده و خطرناک است (شنبه، ۱۹ مهر ۱۴۰۴) رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی: اسیدپاشی علیه رئیس شورای اسلامی درود با جدیت پیگیری می‌شود پنجه در پنجه بحران | روایت رقابت پرشور ۱۳۰ داوطلب امداد و نجات در بوستان وکیل‌آباد مشهد + فیلم شهردار مشهد مقدس: بوستان شهربانو بسیج مشهد، گامی مهم در توسعه فضا‌های شهری ویژه بانوان و خانواده‌ها است مشهد، پیشتاز در استفاده از آسفالت پلیمری در کلان‌شهر‌های کشور امضای اولین تفاهم‌نامه طرح ویژه خودکفایی با سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد هوای مشهد ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۸ مهر ۱۴۰۴) آبیاری پایدار ۲۴۰ هکتار فضای سبز مشهد با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آزادی چندصدایی چطور سیمای شهر را تغییر می‌دهد؟ شهردار مشهدمقدس خبر داد: پیشرفت چشمگیر پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید فهمیده
سرخط خبرها

چناران به خط ریلی مشهد- گلبهار اضافه شد

  • کد خبر: ۲۰۲۸
  • ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۶
چناران به خط ریلی مشهد- گلبهار اضافه شد
موافقت شورای همتای کشور با افزایش شش‌کیلومتری مترو مشهد-گلبهار

زهرا اسکندریان - پروژه قطار برقی مشهد-گلبهار که از سال 91 به اجرا درآمده است، قرار بود با افزایش مسیر به چناران متصل شود. این پیشنهاد از سوی نمایندگان و مسئولان چناران مطرح شد و بعد از چندین‌بار اصلاح طرح، افزایش شش‌کیلومتری مترو مشهد-گلبهار و اتصال آن به چناران، دیروز در جلسه شورای عالی هماهنگی حمل‌ونقل و ترافیک کشور به تصویب رسید.
در این جلسه که با حضور اعضای اصلی برگزار شد، مشاور طرح، مطالعات انجام‌شده در جهت امتداد مسیر را تشریح کرد و طرح مطالعاتی امتداد مترو مشهد-گلبهار به چناران تصویب شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی‌نژاد،معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، در این جلسه با اشاره به اتصال خط‌ریلی
مشهد-گلبهار به چناران گفت: بر این اساس مقرر شد به منظور اتصال شهر چناران به این خط 5/4 کیلومتر به طول آن اضافه شود و طول مسیر به 46کیلومتر افزایش یابد.
همچنین به گزارش روابط‌عمومی شرکت عمران گلبهار، مدیرعامل این شرکت در این جلسه با اشاره به اینکه برای عملیاتی شدن اجرای خط مترو گلبهار-چناران تاکنون پیگیری‌های زیادی انجام شده است، گفت: طرح مطالعاتی اجرای مسیر مترو گلبهار-چناران در جهت توسعه حمل‌ونقل عمومی شهر چناران خواهد بود. هومن گریوانی اظهار کرد: با تصویب اجرای مسیر مترو گلبهار-چناران، برنامه‌ریزی لازم برای تملک مسیر و همچنین اجرای ابنیه فنی طول مسیر به‌زودی انجام خواهد شد. پیش از این گریوانی گفته بود که تقریبا کار تملک در تمام مسیر مترو مشهد-گلبهار انجام شده و علاوه بر آن زیرسازی مسیر هم تکمیل شده است؛ اما برای تملک مسیر گلبهار تا چناران، نیاز به مصوبه شورای همتای کشور است. همچنین آمادگی‌های لازم برای انجام فعالیت در این مسیر وجود دارد، اما مجوز برای انجام مناقصه صادر نشده است. در همان زمان هم گفته شده بود که در صورت جاری شدن فاینانس، قطار برقی مشهد-گلبهار تا سال ١۴٠٠ به بهره‌برداری می‌رسد؛ به طوری که به ١٨۶ میلیون یورو فاینانس چینی‌ها برای ادامه کار یعنی ریل‌گذاری و سیگنالینگ نیاز است. با این حال به دلیل اعمال تحریم‌ها، در حال حاضر نمی‌توان درباره پرداخت فاینانس از سوی چینی‌ها خوش‌بین بود. سال ٩١ در مراسمی با حضور وزیر راه‌وشهرسازی، کلنگ قطار برقی مشهد-گلبهار به زمین زده شد. با اینکه ۶ سال است کلنگ این پروژه زده شده، پیشرفت کار تا مرحله زیرسازی انجام و هنوز ریل‌گذاری شروع نشده است. پیشرفت کل پروژه 34 درصد است و از آنجا که شرایط اقتصادی بر پیشرفت پروژه بی‌تأثیر نخواهد بود، شرکت عمران گلبهار بیان کرد که با توجه به اهمیت موضوع، از منابع داخلی شرکت استفاده می‌کند و برای ادامه کار و پیشرفت کامل پروژه، حمایت‌های لازم را خواهد داشت.
گریوانی پیش‌تر گفته بود که «با توجه به پیشرفت‌های فیزیکی در ابنیه فنی و عملیات خاکی (زیرسازی) با حدود 70درصد، در کل پروژه و آمادگی مسیر به طول حدود 20 کیلومتر برای ریل‌گذاری در صورت تحقق فایناس، پروژه عملیات ریل‌گذاری و سیگنالینگ آغاز خواهد شد؛ ولی اکنون با توجه به شرایط اقتصادی کشور، فعلا نمی‌توان زمانی برای پایان پروژه قطارشهری اعلام کرد». در سال 98 اعتبار پروژه مبلغ 8 میلیارد تومان تصویب شد که از محل اعتبارت ملی تأمین خواهد شد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->