اعمال قانون و سامان‌دهی موتورسیکلت‌ها در پیاده‌رو‌های منتهی به حرم امام‌رضا(ع) برگزاری دومین دوره مسابقات موشک آبی با مشارکت گسترده دانش‌آموزان مشهدی + فیلم درباره حسین‌آقاخان خزاعی که نخستین فرمانده لشکر خراسان است | میرپنج شرق سهم فضای سبز مشهد و کاشت چمن از مصرف آب چقدر است؟ | کاشتن یا نکاشتن؟ رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد: حفظ بافت‌های تاریخی برای احیای هویت تاریخی مشهدالرضا(ع) یکی از ضرورت‌هاست رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد: جلب توجه بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در زمینه حفظ خانه‌های تاریخی ارزشمند است برگزاری نشست هماهنگی کنگره ۱۸ هزار شهید دفاع مقدس خراسان رضوی فرهمندی: شورای ششم اهتمام ویژه‌ای به انعقاد قرارداد فاز دو خط ۳ مترو مشهد دارد شناسایی ۵۶۰ هزار خودروی متخلف فاقد معاینه‌فنی در مشهد از ابتدای سال ۱۴۰۴ هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار دارد (۲۸ فروردین ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس خبر داد: بهره‌برداری از ایستگاه نهایی خط دو متروی مشهد در روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) + فیلم مدیر حوزه علمیه خراسان: عملیات خط سه مترو مشهد اقدامی فوق‌العاده است ترافیک پرحجم در میدان شهدا، بزرگراه بسیج و طول خیابان احمدآباد مشهد (۲۸ فروردین ۱۴۰۴) عضو شورای اسلامی شهر مشهد: ایستگاه مترو میدان شهدا بزرگ‌ترین ایستگاه خاورمیانه است + عکس مشهد به مناسبت روز جهانی هموفیلی قرمز می‌شود توضیحات سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در رابطه با استفاده کافی‌شاپ‌ها از معابر عمومی ضرورت کنترل ساخت‌وساز در حریم کال‌ها و مسیل‌ها بدهی دولت به شهرداری مشهد در مسیر تسویه پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (چهارشنبه، ۲۷ فروردین ۱۴۰۴) | بارش‌های رگباری در روزهای پنجشنبه و جمعه اعمال تخفیف ۷۰ درصدی برای کاربران دوچرخه‌های اشتراکی بایدو از امروز (۲۷ فروردین ۱۴۰۴) نگاهی به پرونده پرفراز‌و‌نشیب حفظ سنگ‌نگاره‌های ثبت‌ملی‌شده شاندیز | زور وکیل و وزیر هم به معدن دیزدر نرسید! + فیلم
سرخط خبرها

چناران به خط ریلی مشهد- گلبهار اضافه شد

  • کد خبر: ۲۰۲۸
  • ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۶
چناران به خط ریلی مشهد- گلبهار اضافه شد
موافقت شورای همتای کشور با افزایش شش‌کیلومتری مترو مشهد-گلبهار

زهرا اسکندریان - پروژه قطار برقی مشهد-گلبهار که از سال 91 به اجرا درآمده است، قرار بود با افزایش مسیر به چناران متصل شود. این پیشنهاد از سوی نمایندگان و مسئولان چناران مطرح شد و بعد از چندین‌بار اصلاح طرح، افزایش شش‌کیلومتری مترو مشهد-گلبهار و اتصال آن به چناران، دیروز در جلسه شورای عالی هماهنگی حمل‌ونقل و ترافیک کشور به تصویب رسید.
در این جلسه که با حضور اعضای اصلی برگزار شد، مشاور طرح، مطالعات انجام‌شده در جهت امتداد مسیر را تشریح کرد و طرح مطالعاتی امتداد مترو مشهد-گلبهار به چناران تصویب شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی‌نژاد،معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، در این جلسه با اشاره به اتصال خط‌ریلی
مشهد-گلبهار به چناران گفت: بر این اساس مقرر شد به منظور اتصال شهر چناران به این خط 5/4 کیلومتر به طول آن اضافه شود و طول مسیر به 46کیلومتر افزایش یابد.
همچنین به گزارش روابط‌عمومی شرکت عمران گلبهار، مدیرعامل این شرکت در این جلسه با اشاره به اینکه برای عملیاتی شدن اجرای خط مترو گلبهار-چناران تاکنون پیگیری‌های زیادی انجام شده است، گفت: طرح مطالعاتی اجرای مسیر مترو گلبهار-چناران در جهت توسعه حمل‌ونقل عمومی شهر چناران خواهد بود. هومن گریوانی اظهار کرد: با تصویب اجرای مسیر مترو گلبهار-چناران، برنامه‌ریزی لازم برای تملک مسیر و همچنین اجرای ابنیه فنی طول مسیر به‌زودی انجام خواهد شد. پیش از این گریوانی گفته بود که تقریبا کار تملک در تمام مسیر مترو مشهد-گلبهار انجام شده و علاوه بر آن زیرسازی مسیر هم تکمیل شده است؛ اما برای تملک مسیر گلبهار تا چناران، نیاز به مصوبه شورای همتای کشور است. همچنین آمادگی‌های لازم برای انجام فعالیت در این مسیر وجود دارد، اما مجوز برای انجام مناقصه صادر نشده است. در همان زمان هم گفته شده بود که در صورت جاری شدن فاینانس، قطار برقی مشهد-گلبهار تا سال ١۴٠٠ به بهره‌برداری می‌رسد؛ به طوری که به ١٨۶ میلیون یورو فاینانس چینی‌ها برای ادامه کار یعنی ریل‌گذاری و سیگنالینگ نیاز است. با این حال به دلیل اعمال تحریم‌ها، در حال حاضر نمی‌توان درباره پرداخت فاینانس از سوی چینی‌ها خوش‌بین بود. سال ٩١ در مراسمی با حضور وزیر راه‌وشهرسازی، کلنگ قطار برقی مشهد-گلبهار به زمین زده شد. با اینکه ۶ سال است کلنگ این پروژه زده شده، پیشرفت کار تا مرحله زیرسازی انجام و هنوز ریل‌گذاری شروع نشده است. پیشرفت کل پروژه 34 درصد است و از آنجا که شرایط اقتصادی بر پیشرفت پروژه بی‌تأثیر نخواهد بود، شرکت عمران گلبهار بیان کرد که با توجه به اهمیت موضوع، از منابع داخلی شرکت استفاده می‌کند و برای ادامه کار و پیشرفت کامل پروژه، حمایت‌های لازم را خواهد داشت.
گریوانی پیش‌تر گفته بود که «با توجه به پیشرفت‌های فیزیکی در ابنیه فنی و عملیات خاکی (زیرسازی) با حدود 70درصد، در کل پروژه و آمادگی مسیر به طول حدود 20 کیلومتر برای ریل‌گذاری در صورت تحقق فایناس، پروژه عملیات ریل‌گذاری و سیگنالینگ آغاز خواهد شد؛ ولی اکنون با توجه به شرایط اقتصادی کشور، فعلا نمی‌توان زمانی برای پایان پروژه قطارشهری اعلام کرد». در سال 98 اعتبار پروژه مبلغ 8 میلیارد تومان تصویب شد که از محل اعتبارت ملی تأمین خواهد شد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->