نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

از گل‌زنی در پورتو تا نجات در بندر مارسی

  • کد خبر: ۲۰۲۹۷
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
از گل‌زنی در پورتو تا نجات در بندر مارسی
لژیونرهای ایرانی هفته‌ای درخشان را در لیگ‌های اروپایی سپری کردند
در روز‌هایی که به‌واسطه شیوع ویروس کرونا، همه مسابقات داخلی تعطیل شده و تا پایان سال خبری از فوتبال و اصولا هیچ ورزشی نیست، فوتبالیست‌های ایرانی شاغل در اروپا درخشیدند. شنبه‌شب در مسابقات فوتبال باشگاهی اروپا، ایرانی‌ها بار دیگر خبرساز شدند و با درخشش خود جای خالی فوتبالیست‌های داخلی را پر کردند؛ شبی که اروپا در تسخیر ایرانی‌ها بود و بیشتر بازیکنان شاغل در این قاره نمایش تأثیرگذاری در تیم‌های خود داشتند، از گل‌زنی سامان قدوس و مهدی طارمی در لیگ‌های فرانسه و پرتغال تا درخشش دوباره زوج قلی‌زاده و رضایی در بلژیک. این پایان کار نبود و سعید عزت‌اللهی هم که مدتی طولانی از میادین دور بود، این هفته در بلژیک یک پاس گل دیدنی برای هم‌تیمی‌هایش ساخت.

تک‌امتیاز ریوآوه با سوپرگل طارمی
تیم‌های پورتو و ریو‌آوه بامداد یکشنبه طی دیداری در چارچوب هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر پرتغال برابر هم به تساوی یک - یک رسیدند. پورتوی میزبان ابتدا در دقیقه ۱۸ توسط چانسل به گل رسید، اما مهدی طارمی، بازیکن ایرانی ریو‌آوه در دقیقه ۳۲ کار را به تساوی کشاند. مهدی طارمی در دقیقه ۸۸ این بازی جای خود را به کارلوس مانه داد. طارمی در دقیقه ۳۲ این بازی، توپ را در پشت محوطه جریمه قهرمان سابق اروپا تصاحب کرد و در یک حرکت دیدنی با یک‌ودو با دیگو فیگوئیراس در ادامه با یک حرکت بدن منحصر‌به‌فرد توانست مدافع پیش‌روی خود را از صحنه کاملا محو کند (ایوان مارکانو) و در مصاف تک‌به‌تک با دروازه‌بان، نزدیک به نقطه پنالتی با ضربه تمام‌کننده خود بازی را به تساوی کشاند. پورتو پیش از گل مهدی طارمی توانسته بود در دقیقه ۱۸ این بازی و توسط کنسل امبمبا بازی را به سود خود به جریان بیندازد. بااین‌حال بعد از این گل و درحالی‌که بازی تحت مالکیت ریوآوه قرار گرفته بود، نارنجی‌پوشان با رهبری مهدی طارمی در خط هجومی خود چند بار عزم دروازه سبزپوشان را کردند که مقابل مدافعان حریف، کاری از پیش نبرده بودند. بهترین موقعیت این تیم را هم مهدی طارمی در نیمه دوم از روی خط شش‌قدم با یک ضربه آکروباتیک از دست داد.

مهدی فضای مجازی را ترکاند
نمایش درخشان مهدی طارمی در جدال با پورتو باعث شده تا کاربران توئیتری به گل زیبای این ستاره ایرانی بپردازند و او این بخش از فضای مجازی را در اختیار خود قرار دهد. یکی از هواداران عصبانی اسپورتینگ لیسبون درباره عملکرد ستاره ملی‌پوش کشورمان نوشت: طارمی در ابتدای فصل با قیمت صفر به تیم ما می‌آمد، اما دکتر مانتا او را نخواست. حالا او ۱۲میلیون یورو می‌ارزد. این نشانه مدیریت فوق‌العاده در تیم ماست! آندره سیلوا، یکی از هواداران متعصب تیم پورتو، که تیمش در این بازی ۳ امتیاز حساس را به‌خاطر درخشش طارمی از دست داده بود هم در توئیترش نوشت: ما ۱۲.۲۵میلیون برای زیلوییز هزینه کردیم، اما او یک‌نهم کارایی طارمی را هم ندارد. همچنین هیچ آینده‌ای برای فروش او وجود نخواهد داشت.

بازگشت باشکوه سامان در بندر مارسی
سامان قدوس پس از پایان محرومیت چهارماهه‌اش دچار یک مصدومیت شد و چند‌هفته‌ای را پشت خط ماند، اما حضور در ۱۰ دقیقه پایانی دیدار مقابل مارسی برای او کافی بود تا با ۳ پاس خود در ۱۲ لمس توپش و تنها یک شوت داخل چهارچوب، هم کار به تساوی بکشد و هم گل دوم تیمش را خودش به ثمر رسانده باشد؛ بازگشتی رؤیایی به لیگ قرانسه برای پسر اهل مالمو. در پنجمین دقیقه وقت‌های تلف‌شده آمیان ضدحمله سریعی از جناح چپ زمین تدارک دید و توپ به سامان قدوس رسید که او با یک سر توپ چشم‌نواز و ارسال در عرض تند‌وتیز، آرتورو کالابرسی را در موقعیت خوبی قرار داد؛ ولی شوت محکم او به‌سمت محوطه شش‌قدم را ستاره ایرانی آمیان با فرار سریع از بین ۲ مدافع مارسی و ضربه تمام‌کننده تبدیل به گل کرد. مارسی که به‌دنبال برتری در این بازی نه‌چندان دشوار و کم‌کردن فاصله امتیازی با پاری‌سن‌ژرمن صدرنشین بود، ۲۳امتیازی شد و در رده نوزدهم جدول لیگ‌یک فرانسه قرار گرفت.

نگرانی قدوس از وضعیت آمیان در جدول
قدوس بعد از بازی در مصاحبه با وب‌سایت le۱۱amienois.fr درباره این گل و وضعیتش در آمیان گفت: ما از مارسی ۲ بر ۰ عقب افتاده بودیم و با توجه به موقعیتمان در جدول این نتیجه اصلا برایمان خوب نبود. ما در ادامه بازی نشان دادیم چه شخصیت قوی‌ای داریم. ما این هفته بهترین هفته تمرینی فصل را پشت‌سر گذاشتیم و این را در زمین نشان دادیم. در زمین مارسی، بازی دو‌هیچ باخته را به‌تساوی‌کشاندن عالی است. این نتیجه می‌تواند در پایان فصل برای ما اهمیت تعیین‌کننده‌ای داشته باشد. وی در ادامه افزود: ما همیشه در مقابل تیم‌های بزرگ خوب هستیم، ولی وقتی باید مقابل تیم‌های ضعیف هم خوب عمل کنیم، گاهی موفق نمی‌شویم. ما باید بهتر شویم، چون فقط ۱۰ بازی باقی مانده و برای ماندن در لیگ‌یک باید در این هفته‌ها در اوج باشیم. ما نباید در جدول در این موقعیت باشیم. من به تیم و کادر فنی اعتماد دارم. می‌توانیم از این تساوی لذت ببریم، ولی باید فورا به فکر بازی بعدی مقابل آنژه باشیم. این تساوی زمانی به دردمان می‌خورد که آنژه را شکست بدهیم.

درخشش زوج قلی‌زاده – کاوه در شب اخراج محمدی
ستاره‌های ایرانی شارلوا بیشترین نقش را در برتری این تیم مقابل خنتی داشتند که مدافع ایرانی خود را از دست داد. در حساس‌ترین مسابقه هفته بیست‌ونهم و ماقبل پایانی دور اول فصل۲۰-۲۰۱۹ ژوپیرلیگ بلژیک، تیم خنت مثل همیشه با بهره‌مندی از میلاد محمدی در سمت چپ خط دفاعی، شنبه‌شب در استادیوم قلامکو آرنا میزبان شارلوا بود که علی قلی‌زاده و کاوه رضایی در ترکیب این تیم حضور داشتند. کاوه رضایی که همانند دیدار اخیرشان از ابتدا به میدان می‌رفت، در دقیقه۳۸ روی یک پاس تک‌ضرب و دیدنی در عمق و به‌زیبایی از بین ۲ مدافع خنت، توپ را به شامر نیکولسون داد تا این مهاجم جامائیکایی در موقعیت تک‌به‌تک قرار بگیرد و با عبور توپ از بین پا‌های دروازه‌بان حریف، گل اول شارلوا را به ثمر رساند. تنها ۵ دقیقه بعد نوبت به علی قلی‌زاده رسید تا در بیست‌ودومین بازی فصل خود دوباره نمایش‌های تکنیکی و دریبل‌های ریز و سریع خود را به رخ بکشد و با نفوذ از جناح چپ زمین و ورود به محوطه جریمه خنت، با خطای ایگور پلاستون متوقف شود و ایلای ماهاریترا، شارلوا را از روی نقطه پنالتی صاحب دومین گل در این بازی کند. علی قلی‌زاده که در این فصل ۳ گل به ثمر رسانده و ۶ پاس گل داده است، در دیدار حساس مقابل خنت بعد از گرفتن یک پنالتی، در دقیقه۷۴ به‌عنوان نخستین تعویضی شارلوا از زمین خارج شد، اما بعد از آن هم ایفای‌نقش لژیونر‌های ایرانی همچنان ادامه یافت. میلاد محمدی، مدافع چپ ایرانی خنت، که برخلاف دیدار‌های اخیرشان نتوانسته بود نمایش خوبی داشته باشد و در دقیقه۴۱ نیز با کارت زرد جریمه شده بود، در دقیقه۸۴ ضربه خشنی به ساق پای راست کاوه رضایی زد تا با این خطای میانه زمین، اخطار دوم را دریافت کند و از زمین اخراج شود. خنت که یکی از گل‌های خورده را جبران کرد و یک اخراجی هم داشت، در دقیقه۸۹ یک پنالتی دیگر به شارلوا داد که این‌بار کاوه رضایی پشت توپ ایستاد و موفق شد توپ را وارد دروازه کند تا مرد اول این مسابقه شود. کاوه رضایی با این گل، ۱۲ گله شد و در رده سوم برترین گل‌زنان قرار گرفت.

بازگشت عزت‌اللهی با پاس گل
در یکی از بازی‌های هفته بیست‌ونهم ژوپیرلیگ بلژیک، تیم یوپن که بعد از ۲۱ مسابقه دوباره سعید عزت‌اللهی را در ترکیب ابتدایی و خط میانی داشت و برخلاف ۳ دیدار اخیرش از امید ابراهیمی در فهرست مسابقه بهره نمی‌برد، میهمان تیم رده‌ششمی مخلن بود. نیمه اول با برتری ۱ بر ۰ مخلن به پایان رسید، اما در نیمه دوم سعید عزت‌اللهی در بازگشت به ترکیب یوپن خوش درخشید و اجازه نداد شکست تیمش تا پایان پابرجا بماند. در دقیقه۵۴ این مسابقه، عزت‌اللهی در میانه زمین خودی صاحب توپ شد که با پاس بلندِ در عمق و استثنایی، توپ را به پشت مدافعان مخلن فرستاد تا پرولیاک در موقعیتی عالی قرار بگیرد و گل تساوی یوپن را به ثمر برساند. تیم یوپن که بعد از ۳ باخت پیاپی، در دیدار اخیرش به برتری رسیده بود، مقابل مخلن نیز موفق شد با درخشش عزت‌اللهی و پاس نجات‌بخش او به تساوی یک‌بریک خارج از خانه دست پیدا کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->