ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | رفاه کارگر در موضوع معیشت آن گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو سیگنال مثبت بانک مرکزی به بورس + جدول بورس تهران هشتمین بازار سهامی خاورمیانه شد! + نمودار دردسرهای کارگران تمامی ندارد | نبود امنیت شغلی حتی برای کارگران ماهر
سرخط خبرها

جوسازی منفی بنگاه‌های املاک از شفافیت معاملات

  • کد خبر: ۲۰۳۷۴۰
  • ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
جوسازی منفی بنگاه‌های املاک از شفافیت معاملات
یک کارشناس اقتصادی گفت: در حال حاضر بنگاه‌های املاک می‌خواهند با سنددار نشدن خانه‌ها مالیات نداده و دارایی هایشان شفاف نشود. در واقع این بنگاه‌های املاک هستند که جوسازی منفی علیه شفاف نشدن دارایی‌ها می‌کنند.

رضا تنهایی مقدم در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره ثبت تمامی املاک در سامانه ثبت املاک اظهار کرد: قرار است سامانه راه اندازی شده و تمامی املاک قولنامه‌ای و مبایعه نامه‌ای برای دریافت سند ملک، در آن ثبت شده و برای این کار از زمان اجرای طرح، دو سال به مالکان فرصت داده می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت می‌تواند سازوکاری اتخاذ کند که تمامی مالکان املاک قولنامه‌ای موظف به ثبت ملک خود در این سامانه کنند، گفت: تاکنون قولنامه‌ها در دادگاه‌ها سندیت داشتند و شاکی می‌توانست براساس آن طرح دعوی کند، اما از زمانی که قولنامه‌ها اعتبار خود را از دست بدهند، دادگاه به شکایت آن‌ها رسیدگی نخواهد کرد.

کارشناس مسائل اقتصادی یکی از دلایلی که بسیاری از بنگاه‌های املاک ثبت ملک در سامانه‌های تعریف شده را به ماکلان توصیه نمی‌کنند، شفاف شدن خرید و فروش‌ها و مشخص شدن میزان مالیات آن‌ها دانست و افزود: چگونه است که مالیات یک دستفروش با داشتن کارتخوان مشخص و شفاف است، اما در خرید و فروش املاک با سود‌های کلان این مالیات مشخص نیست و نمی‌توان مالیاتی اخذ کرد؟

وی با اشاره به اینکه در تبدیل املاک قولنامه به سنددار با دو گروه مواجه هستیم، گفت: یک گروه افرادی هستند که قصد فروش ملک خود را دارند که با دریافت سند باید مالیات حاصل از فروش را نیز بپردازند.

تنهایی مقدم ادامه داد: گروه دوم افرادی هستند که در خانه‌های قولنامه‌ای خود سکونت دارند. بنظر می‌رسد این افراد نیازی به پرداخت مالیات ندارند و تنها زمانی که ملک خود را بفروشند باید مالیات آن را بپردازند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مهم‌ترین مانع برای سنددار شدن خانه ها، بنگاه‌های املاک هستند، خاطرنشان کرد: وقتی بنگاه‌های املاک قراداد ملکی را به صورت قولنامه‌ای یا مبایعه نامه را می‌بندند در حقیقت کسی از میزان این قرداد مطلع نمی‌شود، اما زمانی که ملک سند داشته باشد تمام جزئیات این قرارداد ثبت و ضبط می‌شود و دارندگان بنگاه املاک نیز باید مالیات کمیسیون دریافتی خود را بپردازند.

کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: در حال حاضر بنگاه‌های املاک می‌خواهند با سنددار نشدن خانه‌ها مالیات نداده و دارایی هایشان شفاف نشود. در واقع این بنگاه‌های املاک هستند که جوسازی منفی علیه شفاف نشدن دارایی‌ها می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->