آخرین خبرها از توافق حماس و رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس در غزه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سفیر ایران در عراق: بسیاری از مقامات برای عملیات «وعده صادق» به ما تبریک گفتند ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد آیت‌الله علم‌الهدی: امامت سیاسی، دلیل نفرت دشمنان اهل بیت (ع) بود | ضرورت واکاوی فلسفه مظلومیت ائمه اطهار (ع) تصاویری از ویرانی بندر غزه در نتیجه بمباران اشغالگران اهانت دوباره به قرآن کریم در سوئد وزیر خارجه آمریکا: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم اردوغان: هدف ما از توقف تجارت با اسرائیل، مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان بازدید کرد سپاه از بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم خبرداد حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد | هیات حماس به قاهره می رود لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل
سرخط خبرها

عربستان رسما به بریکس پیوست

  • کد خبر: ۲۰۳۸۰۲
  • ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹
عربستان رسما به بریکس پیوست
با آغاز سال جدید میلادی، عربستان آغاز رسمی عضویت کامل خود در گروه بریکس را اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، تلویزیون سعودی امروز سه شنبه گزارش داد که پادشاهی این کشور آغاز رسمی عضویت کامل خود در گروه بریکس را اعلام کرد.

به گزارش روسیا الیوم، بریکس که تا به امروز شامل روسیه، برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی بود، در جریان نشست سران خود در ژوهانسبورگ در آگوست گذشته توافق کرد که عربستان سعودی به همراه امارات، مصر، ایران و اتیوپی از سال ۲۰۲۴ به این گروه بپیوندند.

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی در جریان شرکت در نشست ژوهانسبورگ با بیان اینکه عربستان سعودی از دوستی، روابط تجاری و مشارکت راهبردی قوی با کشور‌های شورای بریکس برخوردار است، گفت: عربستان سعودی بر اهمیت فعال کردن اقدامات جمعی و چندجانبه تاکید می‌کند و مشتاق به انجام مسئولیت‌های خود برای حفظ همکاری‌های بین المللی است.

روسیه ریاست گروه بریکس را در سال جاری بر عهده گرفت و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی به همین مناسبت گفت: مصر، ایران، امارات، عربستان سعودی و اتیوپی به عنوان اعضای جدید به بریکس ملحق شده اند. ما تمام اقدامات ممکن را برای تسهیل ادغام هماهنگ شرکت کنندگان جدید در همه اشکال فعالیت‌های آن انجام خواهیم داد.

از اول ژانویه ۲۰۲۴، پنج کشور جدید به گروه بریکس ملحق شدند که ۳ کشور عربی شامل امارات، عربستان سعودی و مصر هستند که در بین کشور‌های دارای اقتصاد پیشرو در جهان طبقه بندی می‌شوند.

طبق داده‌های بانک جهانی، شش کشور جدید آرژانتین، مصر، ایران، عربستان سعودی، امارات و اتیوپی ۳.۲۴ تریلیون دلار به اقتصاد گروهی که از سال ۲۰۲۴ به «بریکس پلاس» تبدیل می‌شود، اضافه خواهند کرد.

علاوه بر این، باید توجه داشت که کشور‌های جدید دارای منابع زیرزمینی عظیمی مانند نفت و گاز هستند که نقش و جایگاه بریکس را در اقتصاد جهانی ارتقاء خواهد داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->