ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد
سرخط خبرها

مذاکره OpenAI با رسانه‌ها برای استفاده از اخبار آن‌ها

  • کد خبر: ۲۰۴۴۸۹
  • ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
مذاکره OpenAI با رسانه‌ها برای استفاده از اخبار آن‌ها
ظاهرا OpenAI هم مثل اپل تصمیم دارد برای دریافت مجوز استفاده از اطلاعات نشریات معتبر مانند نیویورک تایمز با آن‌ها مذاکره کند.

اوایل این ماه در گزارشی گفته شد که اپل قصد دارد با دریافت مجوز ناشران رسانه‌های بزرگ از آرشیو اخبار و مطالب آن‌ها برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود استفاده کند. حالا OpenAI نیز ظاهراً تصمیم مشابهی گرفته است و می‌خواهد برای دریافت مجوز استفاده از اطلاعات نشریات معتبر مانند نیویورک تایمز با آن‌ها مذاکره کند.

وب‌سایت The Information در گزارش جدید خود توضیح می‌دهد که OpenAI سالانه بین ۱ تا ۵ میلیون دلار برای مجوز مقالات خبری هزینه خواهد کرد تا از آن‌ها برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود استفاده کند. براساس این گزارش، استارتاپ سازنده ChatGPT با برخی از رسانه‌ها تماس گرفته است تا مجوز استفاده از مقالات خبری آن‌ها را دریافت کند. با مجوز استفاده از این مقالات، OpenAI قادر خواهد بود تا هوش مصنوعی خود را بدون اینکه با مسائل حقوقی مربوط به کپی‌رایت مواجه شود، با این اطلاعات قابل اعتماد آموزش دهد.

شکایت نیویورک تایمز از OpenAI

اوایل این ماه نیویورک تایمز از OpenAI و مایکروسافت به دلیل استفاده غیرقانونی از مطالبش شکایت کرده بود. در شکایت این نشریه ادعا شده بود که OpenAI و مایکروسافت مقالات آن را با اهداف تجاری و همچنین رقابت مستقیم با محتوای اصلی کپی کرده‌اند.

سخنگوی OpenAI در آن زمان گفته بود که این شرکت «به حقوق سازندگان و صاحبان محتوا احترام می‌گذارد» و متعهد است که با آن‌ها در مورد «مدل‌های درآمدی جدید» همکاری داشته باشد. بااین‌حال، نیویورک تایمز به‌دلیل کپی‌کردن بدون مجوز مقالاتش، «میلیارد‌ها دلار خسارت قانونی» را درخواست کرده است.

مدل‌های زبانی بزرگ امروزی عمدتاً براساس اطلاعات موجود در اینترنت آموزش دیده شده‌اند و از داده‌های برخی از آن‌ها به‌دلیل منبع‌باز‌بودن می‌توان بدون مجوز استفاده کرد؛ مانند پلتفرم LAION که توسط مدل‌هایی ازجمله Stable Diffusion مورد استفاده قرار می‌گیرد. بااین‌حال، نشریات معتبر مانند نیویورک تایمز، داده‌های خود را تنها در صورت دریافت مجوز در اختیار سایر شرکت‌ها مانند OpenAI قرار می‌دهند.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->